Gå til innhold

Nytt skjermkort og flatskjem til gameing.

Habla

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nye datamaskin. Trenger noen råd til å finne skjermkort og flatskjem som passer bra sammen.
Datamaskinen vil bli brukt mye til gameing, så skjermen må greie og henge med i svingene når det går en kule varmt. :p
Skjerm under 17 tommer er ikke aktuellt.
Pris for skjerm og skjemkort bør helst ikke bli mer enn 8000,-, men det er ikke noe mål og bruke opp alle pengene.
Datamakskinen vil være helt ny så det skal ikke være noe mangle på cpu kraft eller minne.

På forhånd takk. Endret av Habla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke denne skjermen selv men den er anbefalt "all over" til rundt 5000,-

Nec 1760 NX

Så bruker du resten på et hvilket som helst radeon 9800 pro som passer til din maskin..

Kjøpte selv et HIS 9800 pro IceQ (http://www.netshop.no) som spytter varmlufta rett ut av kabinettet og er veldig fornøyd.

Hvis du mente flatskjerm som i flat CRT.. vel da anbefaler jeg å svi av nesten like mye penger som på LCD..

Kjøpte selv nettop en Samsung 959 MB og er sånn greit fornøyd.. men den krummer i kantene uansett hvor mye man stiller inn.. og LCD-skarp text får man ei.

Lenke til kommentar

Hvis du skal spille mye FPS ville jeg nok gått for denne som faktisk scoret best i Øyvinds spille test.. Den koster "bare" 4600 på hwb..

Da har du 3400 igjen på skjermkort, og hvis det er et mål å spare litt ville jeg som så mange andre gått for et 9800 Pro. Beste high-end value for money kort akkurat nå. Koster vel ca. 2200 eller noe..

Lenke til kommentar

Kan også nevne Samsung Syncmaster 172X med en imponerende responstide på 12 ms. Det skal viss være en veldig bra skjerm. Kan lese en brukertest om den her og her.

På skjermkortfronten bør du gå for et 9800pro. Det er det kortet som gir best ytelse for penga. Hvilken produsent du kjøper fra spiller liten eller ingen rolle. Bare ta det som er billigst du ;)

Endret av t0bben
Lenke til kommentar
Hvis du skal spille mye FPS ville jeg nok gått for denne som faktisk scoret best i Øyvinds spille test.. Den koster "bare" 4600 på hwb..

Ble litt skremt av det han skrev"Da den kunne ha hatt bedre fargegjengivelse i film og foto kunne denne egnet seg for alle, men vi anbefaler denne kun til spillere."

Har ikke bare tenkt til å spille

Lenke til kommentar

Habla: det er ikke noe du merker med mindre du sammenligner ;)

Kan ikke dere mennesker være så snille å skjønne at responstid er bullshit på alle skjermer som ikke tilfredstiller ISO 13406-2, og selv da bare er veiledende...

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...