Gå til innhold

1.gangs kjøp av pda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og er windows OS bedre enn palm OS?

jeg er jo vann med windows på laptopen da...

synes den asus pal så fin ut, kan den komme på internett også? sjekke epost etc når jeg er ute å reiser ? jeg har ir på mobilen, kan de komunisere gjennom irDA med hverandre?

kan dere fortelle litt hva en palm er!? :dontgetit:

Endret av jmmk
Lenke til kommentar

Palm er et operativsystem på håndholdte enheter - altså PDA'er. Les mer om Palm her.

Hvis du er opptatt av å sjekke e-post, surfe på internett etc. med din PDA - hva med en PDA-telefon? Så slipper du å drasse på mer enn én enhet samtidig. Kort sagt da; mobil og PDA i ett!

Anbefaler isåfall å ta en titt på Qtek 2020 og Sony Ericsson P900.

Legger du mest vekt på PDA-funksjonaliteten er vel Qtek 2020 å anbefale, mens om du vil ha en (veldig bra) PDA, men også fokus på SMS/telefoni vil jeg anbefale Sony Ericsson P900.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar

Anbefaler fortsatt Qtek 2020 og Sony Ericsson P900 da. De har jo stort sett alt en vanlig PDA har (ihvertfall Qtek 2020), bare fint å få med mobiltelefon på kjøpet...

Når det gjelder rene PDA'er har jeg ikke like god peil, så da må nok andre hjelpe deg, men Compaq og Dell lager jo fete! ;) Dell blir i hvertfall mer og mer anerkjent....

Lenke til kommentar
Se litt på www.pdanorway.com¨

Mange alternativer er tatt opp der.

Vi bygger om sidene for tiden, og det har tatt lengre tid enn forventet, så det er litt kaos der for tiden... (jeg som opprinnelig startet PDA Norway).

Asus MyPal ser ut som en glimrende maskin til sitt bruk... men hvis du en dag kjøper en mobil med bluetooth(BT), kommer du til å angre det kjøpet, for BT er så mye greiere å bruke i lengden (du blir fort avhengig av MSN, kunne surfe litt osv)

Jeg ville sett på Dell Axim X3 hvis jeg var deg, flott liten maskin med BT og nyeste Pocket PC OS (Windows Mobile 2003 for Pocket PC). En test av forrige modell, X5 finner du her.

Et litt dyrere alternativ er HP 2210, men her får du mer minneplass (både SD og CF), en omtale av den finner du her.

Hvorfor Pocket PC? Vel, du sier selv, gjennkjennelse fra PC'n din. Add-on's, tastatur, GPS osv... Det er også bøttevis med software til den, freeware og commersial og ikke minst, mulitasking!

Eneste grunnen til at jeg for tiden vurderer Palm, er fordi jeg ønsker en maskin som er både telefon og PDA i et, Qtek 2020 er langt over mitt budsjett og SE P900 liker jeg ikke. Ser ut til å drøye før Treo 600 kommer til landet, derfor har jeg litt lyst på Palm Tungsten W, som jeg har testet tidligere her.

PS: Noen som har en brukt Tungsten W til salgs... PM meg ;)

Lenke til kommentar
Se litt på www.pdanorway.com¨

Mange alternativer er tatt opp der.

Vi bygger om sidene for tiden, og det har tatt lengre tid enn forventet, så det er litt kaos der for tiden... (jeg som opprinnelig startet PDA Norway).

Er en ivrig leser av siden din.Bra tester og mye snadder.Stå på. :thumbup:

Lenke til kommentar
kan alle de pda ene fra dell komme på nett?

ALLE Pocket PC'er har IrDa, ergo du kommer på nett med alle sammen, så det er tilslutt egentlig bare et spørsmål om pris, utstyr og hvem du synes ser kulest ut.

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for Dell Axim X3 (i den varianten du tror du får mest bruk for, alle har IrDa) eller HP iPaq h2210

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...