Stelli Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Jeg sitter med en gammel Compaq Deskpro EN 6350 med lite minne. Har fått høre at jeg kun kan benytte orginal Compaq RAM til denne. Stemmer dette? Compaq's RAM er jo minst dobbelt så dyre som annen RAM. Har kun 128 MB og tenkte å oppgradere til 512. Kan jeg benytte vanlig PC133 SDRAM til denne maskinen? Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Ja, du kan bruke vanlig ram. Compaq gir bare garanti på PC'ene sine så lenge man bare har Compaq deler i. Men siden du har en såpass gammel PC, spiller jo ikke det noen rolle. Lenke til kommentar
oltis Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Hei! Compaq har nok vært så smarte at du må enten ha original Compaq ram eller KTC- et eller annet (Kingston). Har en Deskpro selv og der måtte jeg har org. ram. Koster litt... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg hadde også en compaq maskin en gang, og det var min siste maskin ferdig-maskin jeg kjøper. Det er nemlig ikke lett å oppgradere noen ting der, og når du først punger ut penger for å kjøpe masse dyre ram, kan du liksågodt gi ut bitte litt ekstra å kjøpe en brukt datamaskin. Tenk i alle fall over det. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-01 19:45, oltis skrev:Hei! Compaq har nok vært så smarte at du må enten ha original Compaq ram eller KTC- et eller annet (Kingston). Har en Deskpro selv og der måtte jeg har org. ram. Koster litt... Det gjelder bare nyerer compaqer.. de eldre kan du bruke hva du vil... Lenke til kommentar
p4power Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Det varierer med Compaq. Jeg har en Deskpro4000 som fint tar vanlig noname PC100 ram uten problemer, mens andre krever spesiell Compaq ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå