Gå til innhold

Beste grafikkort til laptop

fxwz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
ATI Mobility 9700 Pro Turbo utgaven er den raskeste,

den er klokket høyere og har raskere/mer minne

i forhild til Mobility 9700.

Tror faktisk det finnes en utgave med 256MB !

Jepp, finnes det.

Lenke til kommentar
Mobility kort følger med i en bærbar, det er ikke mulig å kjøpe disse løst.

Det må da være mulig!

Nope. Sorry dude :no:

Det er som å si at man vil oppgradere hovedkortet sitt til nForce3 bare ved å bytte chippen... Nesten da, men omtrent like umulig med dagens oppbygging av bærbare. Hvis produsentene gikk inn for det, og klarte å samarbeide om en standard, kunne det nok bli en realitet, slik at man fikk en Mini-AGP på lik linje med Mini-PCI man har idag. Men jeg tror ikke det skjer med det første.

Men er det noen maskiner tilgjengelig som har 9700 pro turbo, da, eller er det bare presentert?

Lenke til kommentar

Dette medfører ikke 100% riktighet, vet at f.eks Dell hadde enkelte bærbare modeller(tror det var 8x00 serien) hvor det faktisk var mulig å skifte ut skjermkortet. Dette var da laget spesielt for Dell og var ikke akkurat billig, om dette er mulig noen de har i dag aner jeg ikke, men det må i tilfelle være på modeller som 9100 og 8600(men nå har faktisk disse bra skjermkortløsninger, så..)... Ellers har jeg heller aldri hørt om at dette er mulig, pga skjermkortet er såpass integrert i systemet, enten helt eller delvis på hovedkortet.

edit: så dersom du har Dell maskin, kan du hvertfall sjekke sidene deres... men ville ikke skrudd opp forventningene for mye.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

på de fleste inspiron 8x00 modellene til Dell (og inspiron 9100) kan man bytte skjermkort ja...om du kan sette ett 9700 kort inni en eldre modell er heller tvilsomt, men jeg veit at i9100 blir reklamert for som "mulig å oppgradere lett"...

og du kan kontakte Dell Spare parts elns, for muligheten til å kjøpe løse deler...det er nok av folk på delltalk forumene som kjøper løse deler selv..men de fleste telefon selgerene deres(Dell sine) vil si at dette er umulig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...