Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Vekkte nettopp maskinen i fra hvilemodusen, og da var det ett sterkt blåskjær i skjermbildet... Hadde en forlengelses kabel til skjermen, trodde først det var den.. men det er det ikke. Prøvde så en anne skjerm, da har jeg ikke det blåskjæret, ikke emd den kabelen koblet til heller. Da er det ikke skjermkortet Når jeg kobler fra skjermkabelen og setter den i igjen etter en stund så kan det være litt bra ei lita stund.. men så kommer blå skjæret igjen.. Hva er feil? Har bestillt meg ny skjerm på det fenomenale tilbudet til elkjøp, men barer lurer på hva som har skjedd her Endret 11. april 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Det kan være at kabelfestet inn i selve skjermen er dårlig, og fargen påvirkes av det. Jeg hadde et problem med min gamle 15" som ligner litt. De første årene hjalp det med noen små dask på skjermen, og da funket det fint. Etterhvert skjønte jeg at det var kabelen det var noe galt med, og til slutt måtte jeg bruker ruller med gaffateip for å stille kabelen opp i en vinkel som la trykk på festet inn i skjermen. Hvis det ikke ble gjort var bildet rosa/blått/grønt, alt ettersom hvordan kabelen lå bak. Det kan kanskje fikses med noe lodding og stæsj, men jeg fikk aldri ordnet det. Det var hvertfall helt fantastisk irriterende, og etter noen år med det var det godt å sette seg ned med en Sony Trinitron FD. Noe må man jo få igjen for å holde ut med en så dårlig skjerm som den jeg hadde. Edit: Du finner ut om det er det som er galt ved å flytte litt på kabelen. Det er bittesmå bevegelser som skal til før det blir totalt mongo å se på, og det kan fint skje uten de store bevegelsene. Du kan sitte der og surfe nettet og så ser det plutselig helt crappy ut. Endret 11. april 2004 av Nobu Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 hmm.. snodi.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 gå på skjerminnstilliger og på fargr, der kan du velge mellom 9300/6200 ellr no sonnt, test de forskjellige Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 har gjort det allerede.. det verste er at skjermen fungerer fint her nå.. argh... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå