Gå til innhold

windows xp sp2

Anbefalte innlegg

innstallerte sp2 for windows xp på ein ny innstalasjon av windows. merke meg eit nytt irritasjonsmoment.

dei gule ballongene nede i høgre hjørner tyter heile tiden om at eg ikkje har aktivert windows firewall. :mad:

har innebygget firewall i nextgentel sin ruter så eg vil ikkje bruke windows sin, men det "godtar" den ikkje. den fortsetter å tyte om at datamaskinen ikkje har firewall. :thumbdown:

ellers så tyter den om at eg "berre" har norton antivirus installert, og at eg må huske å oppdatere det.. ein av grunene til at eg valgte NAV er at det faktisk oppdatere seg sjølv uten at eg trenge gjere det manuelt. :thumbdown:

videre så driver den å innstallerer patch heile tiden, når den er ferdig så skal den ha meg til å starte maskinene på nytt, greit det, men eg har ikkje alltid tid til å gjere som windows vil, windows skal gjere som EG vil. skrive eg på eit dokument, så er eg ikkje inntressert i å starte maskienen på nytt der og då. men når eg trykker restart later så tar det ti små forbanna sekunder før den popper opp på skjermen igjen.. kan ein gjere noko med desse tinga, eller er windows blitt så forbant sikkert nå at det ikkje er meininga at menneske skal blande seg inn? :thumbdown:

I så fall går eg ned til kontoret og skriver i windows 2000 :thumbup: i staden. så kan min maskin styre seg sjølv...

men ellers så ser win xp sp2 ut til å fungere greit. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan slå av alt det der vet du .

Automatisk updates/firewall etc .

Security Centre

"Change the way security center alerts me" .

Edit:

Og nei den er ikke buggete ..

Faktisk mye bedre enn XP u/sp eller XP m/sp1 .

...

Helt enig! :thumbs:

Lenke til kommentar

såg ut som det roet seg ned litt etter det ja... men m$ begynne å bli litt ivrige på kva dei holder på med for tida nå...

forresten dei gule boblene, finnes det ein plass i registeret at ein kan forby dei å komme fram i det heile tatt?

Lenke til kommentar
forresten dei gule boblene, finnes det ein plass i registeret at ein kan forby dei å komme fram i det heile tatt?

Ja. Bruk TweakUI for å gjøre det enkelt.

Synes egentlig at det er veldig positivt at SP2 sørger for at faktisk folk begynner å lære seg å bruke en PC. Så Microsoft fortjener egentlig bare ros for de "irritasjonsmomentene" der. Er jo strengt tatt ikke dems oppgave, men de gjør det allikevel.

Lenke til kommentar

Naviger deg hit:HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\

Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Lag en ny DWORD verdi, kalt EnableBalloonTips, sett verdien til 0.

Hvis den er der allerede og verdi= 1, sett den til 0.

Steng regedit, logg av, og logg på igjen.

....

Lenke til kommentar

Ett av de ALLER støreste sikkerhetssviktene er nettopp de mange tusener av maskiner som ikke er patchet, og endelig tvinges (nesten) alle å patche automatisk med SP2 til XP, og det var jammen på tide. Vi ser jo på all herjingen av virus for tiden at det hjelper ikke å be folk muntlig eller skriftlig om å patche Windows.

Nå mangler det bare en god anti-virus og en god spyware-fjerner innebygd så er sikkerhets-pakken som følger med Windows nesten komplett! :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...