Fallingwater Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hei! Jeg prøver å få webloggsystemet Movable type til å fungere lokalt. (http://www.movabletype.org) Kjørt gjennom det som skal til av konfigurering av filer, oppretting av database osv. og støter så på problemer. Jeg får 403 - Permission denied når jeg så prøver å starte opp systemet, og aner ikke hvorfor. (Filene/katalogen er ikke skriverbeskyttet og det finnes ikke noe .htaccess i katalogen) Noen som har peiling på hva det er som ødelegger for meg? Mistenker for at Perl er innblandet fordi dette skjedde rett etter at jeg konfigurerte perl-delen av Movabltype.(Har søkt rundt på nettet er informasjon om dette og har ikke funnet noen løsning enda.) Meldingen: Forbidden You don't have permission to access /MT/mt.cgi on this server. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/2.0.45 (Win32) PHP/4.3.1 Server at localhost Port 80 Foruten dette så bruker jeg MySQL 4.0.18, Perl 5.003 og Windows XP mvh Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå