Gå til innhold

Lydproblemer i NOLF 2

Anbefalte innlegg

Ja ja, jeg vet at dette er et gamelt spill men så husket jeg da jeg jkjøpte spillet for ca 1,5 år siden og det var bra. Poenget mitt er at når karakterene i spillet skal snakke så kommer det ikke noe lyd ut av munnen deres. Bakgrunnsmusikken er der men man hører ikke karakterenes stemmer. Dette er veldig plagsomt.

Spillet fungerte jo helt fint på min gamle Celleron 500MHZ og et PCI GeForce 2 MX kort med 128 MB SD-ram.

Nå er maskinen P4: 2,66GHZ Hercules 9800XT og 512 DDR

Når man starter spillet etter instalasjonen kommer det tre valg LOW MEDIUM og HIGH preformence. POå HIGH står det for å kjøre glatt må du ha: P4 2GHZ 256DDR ram og GeForce 4 TI. Jeg har jo litt bedre enn dette så hvorfor er problemet der? :no:

Kan forøvrig si at NOLF det første spillet funket fint på samme oppsetet og det krevde DirectX 7 men funket fint på DirectX 9.0b uten problemer.

Noe hjelp å få her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skyldes noe problemer med codekene hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg hadde samme problem når jeg kjøpte spillet - og spillet ligger forøvrig i hylla enda. Orket ikke bruke mer en 1 time på å prøve å fikse det...

Men som sagt, det har med hva slags lyd codec's du har installert, og ikke minst i hvilken rekkefølge. Lykke til :=)

Lenke til kommentar

Avinstalerte spillet og slettet alle lyd codacene og re-instalerte spillet på nytt uten hell. :no:

Lyden kommer og går så jeg vet ikke hva som er problemet. Tror at spillet skal ligge i hyllen min en god stund til før jeg prøver på nytt. :p

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Prøv å slå av EAX støtten i spillet, dette bugger mye på spillene mine. Med en gang jeg fjerner EAX (i spillene hvor lyden skaper seg) fungerer det fint igjen

NOLF 2 støtter ikke EAX! :p Desutten er det veldig rart at NOLF funket fint og NOLF 2 ikke gjorde det pga at NOLF er tross alt et meget gamelt spill. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...