Djtrance Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 halloen. Nå får vi bredbånd fra telenor om et par dager. Derfor har jeg funnet ut at jeg skal installere trådløst nettverk hjemme. Har rota litt rundt på nettet og funnet diverse tester og sånt og har kommet til at 802.11g er det som passer best til meg med hastigheten og sånt. Har sett meg ut at ASUS SpaceLink WL-300G se Slik som jeg forstår så har den 4 innebygde nettverksporter, noe som passer meg bra siden jeg skal koble på 4 dataer og den ene står rett ved der jeg har sett meg ut basestasjonen skal stå. Det er foresten 3 stasjonere og 1 laptop som skal på nett, 2 "usbkort" helst og 1 pci, den siste skal ha vanligt 10/100kort(rj45). usb kortse pcikort se den ene stasjonere skal stå kanskje 50meter unna, bør den da ha usbkort eller pcikort, er det noen står ytelsesforskjell der? Forslag og komentarer ønskes! Mvh Djtrance Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Den du ser på er sikkert grei, men for å oppklare en ting, så trenger du altså en trådløs router med fire porter. Det som da skjer er at du kan sette de 3 stasjonære i fast nettverk eller dele internettforbindelse gjennom kabler. Antallet tilkoblinger trådløst bestemmer du selv. Gjerne 50 laptoper om du hadde det. Selv benytter jeg Linksys og er kjempefornøyd. Du vil kanskje vurdere en trådløs router med egen printerport slik som denne, eller du kan gå for SMC sin som er billigere, slik som denne.. Uansett, så tror jeg at oppsettet ditt går greit, men jeg trodde at Telenor gav deg en trådløs router for 4-500 kroner i nytt abonnement? Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 ahh, sorry det var denne routern jeg tenkte påse men på hvor lang avstand vil disse usbkortene fungere? Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 ahh, sorry det var denne routern jeg tenkte påsemen på hvor lang avstand vil disse usbkortene fungere? Når det gjelder usb, så har jeg liten... rettere sagt ingen erfaring. Skulle mene at de håndterer det samme som ordinære kort men at forskjellen er at det går gjennom usbporten.... Her må andre trå til med korrekt informasjon. Lenke til kommentar
Novisen Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg er en skikkelig novise på dette her, men jeg har en D-link ruter (11 Mbit) med tilhørende trådløse kort i PC og laptop. (HVis du kun skal på internett å surfe så holder 11 Mbit mere enn nok.) Dette fungere helt fortreffelig. D-link har dessuten rimelig god dekning (ihvertfall når hastigheten ligger på "bare" 11 Mb). Jeg deler internetttilkoplingen med nabo'n - ergo halv pris på ADSL !!!!! Som et siste tips. Hold deg til en leverandør av både ruter og kort. Proffene sier at det ikke har så mye og si, men jeg har erfart noe annet. Og du : Computercity har billige D-link produkter ! Lykke til Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Varene er bestilt og greier, men intil de er på lager så har jeg 2 marskiner som må dele bredbåndet. en laptop(win98) med nettverkskort og 1 stasjonær me nettverkskort Har en cnet 8porters switch med upplink. Går d ann at begge kan få brebånd gjennom switchen? vis så hvordan? Mvh Djtrance Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 noen av dere må da vite hvis d går ann å få adsl gjennom uplinken og vis så, hvordan confige d.. Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 lettere iritert. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 med telenor går det ikke. Du trenger en router eller en maskin som router trafikken for deg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 noen av dere må da vite hvis d går ann å få adsl gjennom uplinken og vis så, hvordan confige d.. Hvis du har såpass nytt TN ADSL så er det modemet en router, må du manuellt "ringe" opp fra maskinene eller får du bare tildelt en IP? Lenke til kommentar
Djtrance Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jeg "ringer" ikke opp når jeg går på bredbåndet etter oppstart nei. Fikk modemet 12april så d er helt nytt. det heter Thomson Speedtouch 510i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå