GrevRev Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Jeg vil gjerne ha STILLE LUFTkjøling til min XP1900+ prosessor. Jeg har lest litt rundt, og jeg er redd for en kjøler som er så tung at jeg må ta den av under transport. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 sorry, denne skulle ikke vært under nyheter... det var ikke med vilje Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Vis du ikke har tetta igjen alle luftehulla i kassa de kan du bruke Alpha 8045. Fordelen med alphaen er at den er soppas stor at du bruker en 80mm vifte. Med en større vifte trenger den ikke og bråke mye mindre samtidig at den flytter mer luft en en 60mm. På min XP1600+ er ca. 43 på load og ca. 50 på full kuffe. Du har litt varmere prosessor en meg så er ikke sikkr på¨gvilken vifte du burde bruke. På min har jeg Paspt 80mm vifte på 19 dB. Den er veldig stille. Søk etter alpha på forumet her og spørs microplex om hva de anbefaler. Har hørt om folk som kjører den med en pasp vifte på 12 dB. Varmen stiger men det har ingen betydning (60 grader går greit vis du ikke skal overklokke). Vis det skulle vere det må det vel vere at prosessorn lever i 15 år istedenfpr 20 år med en lagt mer bråkete vifte. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Finn deg en fin ribbe. Thermaltake av kobber-greia. Sett på en konverter fra 60×60 til 80×80 og kjøpt en Papst 12 dB 80×80. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Får straks en zalman CNPS 5100CU på min 1700+ skal si litt om hvordan det går. Håper på støy ikke over 24 db. Skuffa om det ikke går under det støynivået. Bør i alle fall bli bedre en den retailkjøleren som fulgte med prosessoren i boxed versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå