Gå til innhold

Hjelp med Webserver

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med og få web siden min til og vises ... Si jeg har en adresse som feks: www.xxx.no , det vanlige da er jo at jeg får opp index.htm siden ved og skrive denne adressen (www.xxx.no). Når jeg skriver dette www.xxx.no så kommer det opp "You are not authorized to view this page" ... Skriver jeg derimot www.xxx.no/index.htm kommer jeg rett inn ? noen som vet hva som kan være galt ???? Er dette en feil jeg har gjort eller er det de som administrerer serveren som har gjort en feil ? (som ikke og gjort at index.htm er default side eller noe sånt ?)

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

PS: har ingen problemer med og logge meg inn med værken FTP eller Frontpage på serveren

Takknemmelig for alle svar

cdr_no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må høre med de hvilket etternavn serveren bruker som indexfil. Kan jo for eks. være satt til index.php.

Men det er jo litt sløvt å ikke "godta" index.htm( l )-filer...

dette setter du i ei ini fil i apache mener jeg, og hvis de har leika nerda så.... ja :no:

Lenke til kommentar
dette setter du i ei ini fil i apache mener jeg, og hvis de har leika nerda så.... ja :no:

httpd.conf faktisk :)

Satt opp apache i dag etter formatering, og jeg merker at det går mer og mer knirkefritt for hver gang jeg gjør det :p

Men du får snakke med kundeservice på tirsdag hvis du ikke finner en løsning ;)

Lenke til kommentar

Prøv med andre kjente etternavn. index.php og slike. Kan også hende at de har satt opp indexfilen til å hete noe annet enn index også, så du har nok av alternativ hvis du vil finne ut selv ;)

<off-topic>

Satt opp apache i dag etter formatering, og jeg merker at det går mer og mer knirkefritt for hver gang jeg gjør det

Bruk Linux, og du trenger aldri å formatere ;)

</off-topic>

Endret av yNx
Lenke til kommentar
dette setter du i ei ini fil i apache mener jeg, og hvis de har leika nerda så.... ja  :no:

httpd.conf faktisk :)

Dette er den foretrukne måten å konfigurere Apache på, men bare administrator(er) har tilgang til denne. Imidlertid kan det hende at serveren lar deg benytte deg av .htaccess, som kan ses på som en lokal konfigureringsfil.

Om du har de nødvendige rettighetene, kan du opprette en tekstfil med dette filnavnet som inneholder:

DirectoryIndex index.html

og plassere den i rotmappen, dvs. http://www.xxx.no/.htaccess (normalt skjules fila fra WWW).

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar

du kan jo prøve default.htm(l), home.htm(l) e.l

men at det ikkje er kundeservice i heil tatt i påska er jo litt dårlig da.. det er jo ei veke mange har fri og har tid til å styre med websida si og har kanskje behov for support da

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar
du kan jo prøve default.htm(l), home.htm(l) e.l

men at det ikkje er kundeservice i heil tatt i påska er jo litt dårlig da.. det er jo ei veke mange har fri og har tid til å styre med websida si og har kanskje behov for support da

"veke mange har fri"...

Tenk, de gidder ikke å være omtrent de eneste (bortsett fra politi and so on) som jobber i påska. Tenk at slikt kan skje i Norge! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...