Gå til innhold

bytte transistorene i psu

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har en kjempe psu, den har 400watt , den gir 28A på 3,3volten 30A på 5volten og *host* 11A *host* på 12volten, noe som forklarer hvorfor den var så billig (400kr)

så jeg har tenkt og bytte ut transistorene til 12volten i min psu, men lar det i det hele tatt gjøres? (for oss dødlige)

EDIT: glemte et komma

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en eldre PSU, fra Pentium-3 tiden. Men jeg tviler litt på at det er så enkelt som å bytte noen transistorer. Det er en transformator inni der som har separate viklinger for de forskjellige utgangene, og den er vel dimensjonert etter hva som kreves. Det er sikkert andre ting også, switch mode PSU er noen kompliserte beist. Jeg ville aldri tatt sjangsen på å modde et slikt uten å vite nøyaktig hva jeg gjør, potensialet for skade er stort hvis det går skeis (brent HK og CPU).

Lenke til kommentar

psu'n er egentli ganske ny, 5 måneder tror jeg, men går det ann og ta en annen psu som har bedre 12volt og "blande" disse slik at den første (med god 5volt) gir strømm på 5 volten mens den andre (med god 12volt) gir strømm på 12volt??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...