Gå til innhold

System vifte Stopp

Anbefalte innlegg

sitter å spiller farcry i dag, men merker at pcen henger seg i spillet opp til flere ganger. I det siste hadde jeg også merket at pcen av og til hang seg, og at skjermen flikket, -fargene krasjer, blir uleselig. Etter mangfoldige restarts av pc og Farcry åpner jeg kabinettet og ser at System vifta mi ikke går lenger! går ut i fra at det er detta som er skyll i mine problemer. Det jeg lurer på da er, hva kan jeg gjøre me det..? Ser at komplett selger denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120739&cks=PRL

Er det da bare å kjøpe den å montere på mitt MSi KT3 Ultra 2R..?

Eller har noen andre forslag til hva problemene skylles (i tillegg til vifta)..

Uansett må jeg gjøre noe med chipsett vifta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok heller mere trolig at skjermkortet ditt går varmt siden du får grafiske feil, kansje på tide å vurdere en kabinettvifte el. to.

De fleste chipsett blir kjølt av en vifte men det er som oftest ikke nødvendig om du ikke overklokker.

Skal du kjøpe en ny vifte til chipsettet så bør du gå for en bedre løsning en Chrome ORB, denne kjøleren bråker noe helt forferdelig og kjøler middels bra(er du interessert så har jeg en liggende som du kan kjøpe for kr. 50,- men jeg vil ikke anbefale den).

Ta en titt på microplex.no el. 3dfxcool.no for bra kjøleløsninger.

Lenke til kommentar

hmm..har jo kjørt me dette systemet i nesten 1år nå..så hvorfor skal grafikkortet begynne å krangle om varmen nå..? nå de siste timene har faktisk ike fargene tullet..men gjorde jo det tidligere..kommer sikkert til å jøre det med jevne mellomrom..er det forresten veldig mye forskjell på chipset vifter..?

Lenke til kommentar

Sitter også å spilte FarCry med samme problem nettopp. Har MSI KT4 ultra og et MSI GF4 TI4800SE grafikkort. Oppdaget at vifta på grafikkortet gikk med kun noen få hundre rpm, og var treg når jeg snurret den manuelt.

Jeg fjærna kun MSI-klistremerket på vifta, la en dråpe sykkelolje på akselen og satte på sticker'n igjen. Den er nå god som gull. Greit å beholde viftene siden de er så stillegående. Bare synd de er av såpass laber kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...