Fallingwater Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Hei! Nå har jeg installert Redhat 9 og får fanden ikke nettverkortet til å fungere. Dette er et integrert Broadcom 4401 NIC som sitter på et Asus A7V8X hovedkort. Redhat kommer ikke med drivere for dette poopulære NICet som finnes i kjempemange kort fra Asus og i mange maskiner fra Dell. (Drivere for mitt Sb Live! 1024-kort har det heller ikke) Jeg har lastet ned drivere fra Broadcom. (Å installere drivere å Linux har jeg aldri gjort før. ) Jeg har pakket ut tar.gz filen og prøvd å kompilere driveren med make. Da får jeg masse feilmeldinger. Disse feilmeldingene er bare stort sett ting som tydeligvis omhandler feil i koden, ting som at en variabel ikke er satt, eller at en apostrof er på feil plass osv. Det står ingen plass i klar tekst at jeg mangler noen pakke for å kompilere driveren. Jeg har ikke kommet meg noe videre herfra siden filen ikke blir laget. (den skal hete noe sånt som bcm4400.o ikke sant? og skal til slutt havne i en /modules/ katalog) En rask gjennomgang av hva som må gjøres etter at man har klart å kompilere en driver vil jeg gjerne få! Videre lurer jeg på om det finnes noe slags standarddriver jeg kan bruke? Begynner å bli lei av all denne knotingen bare for å installere en enkel driver Vurderer nesten å gå ut å kjøpe et nytt NIC som jeg vet Redhat støtter når butikkene åpner etter påske. mvh Magnus Endret 11. april 2004 av Magnus Kopstad Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 vurdert fedora? core 2 kommer straks, og fc1 har allerede en del bedre HW støtte enn RH9. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 vurdert fedora? core 2 kommer straks, og fc1 har allerede en del bedre HW støtte enn RH9. Hvis du kaller en måned straks så greit nok.. Selv om jeg nok tror den vil bli utsatt.. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Nå har jeg gitt blaffen i hele redhat og installert knoppix på harddisken. Så nå fungererer selvsagt alt perfekt. knoppix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå