Gå til innhold

Redhat9 og nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg installert Redhat 9 og får fanden ikke nettverkortet til å fungere. Dette er et integrert Broadcom 4401 NIC som sitter på et Asus A7V8X hovedkort.

Redhat kommer ikke med drivere for dette poopulære NICet som finnes i kjempemange kort fra Asus og i mange maskiner fra Dell. :angry:

(Drivere for mitt Sb Live! 1024-kort har det heller ikke)

Jeg har lastet ned drivere fra Broadcom. (Å installere drivere å Linux har jeg aldri gjort før. ) Jeg har pakket ut tar.gz filen og prøvd å kompilere driveren med make. Da får jeg masse feilmeldinger. Disse feilmeldingene er bare stort sett ting som tydeligvis omhandler feil i koden, ting som at en variabel ikke er satt, eller at en apostrof er på feil plass osv. Det står ingen plass i klar tekst at jeg mangler noen pakke for å kompilere driveren.

Jeg har ikke kommet meg noe videre herfra siden filen ikke blir laget. (den skal hete noe sånt som bcm4400.o ikke sant? og skal til slutt havne i en /modules/ katalog)

En rask gjennomgang av hva som må gjøres etter at man har klart å kompilere en driver vil jeg gjerne få! Videre lurer jeg på om det finnes noe slags standarddriver jeg kan bruke?

Begynner å bli lei av all denne knotingen bare for å installere en enkel driver :( Vurderer nesten å gå ut å kjøpe et nytt NIC som jeg vet Redhat støtter når butikkene åpner etter påske.

mvh

Magnus

Endret av Magnus Kopstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...