Gå til innhold

Program for å gjøre om fra tommer til cm?

Anbefalte innlegg

får en feil melding når jeg bruker "" så derfor foretrekker jeg heller enn feil melding som advarer enn at det ikkke virker i hele tatt. så hva annet er feil her da. og i samme slangen er det noen måte å bruke

cout<<"ett eller annet 
.......
......"

på samme måte som du bruker

/*  /*

edit: og så hvar det noen skrive feil da.

Endret av Fredrik90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fjernet hele greia. setter den inn senere. når jeg er mer sikker på om det er verdt og fortsette. jeg kan jo si hva det er.

det er et diplomatisk spill :hmm: hvor du kan være endel nasjoner under den kalde krigen :dribble: og hvor det er om å gjøre og holde en balense gang sånn at lande ditt ikke blir knust av større makter. eller hvis du er en stormakt må du for all del forhindre atomkrig for da er spillet tapt. dette er det første spillet jeg lager som skal ha ki og flere utfall, avhengig av hva du gjør. skal bare være delvis historisk korrekt. skal ha noen ekte brev. og noen situasjoner. f.eks. cuba krisen osv.

Endret av Fredrik90
Lenke til kommentar

Ikke sikt for høyt, og les/jobb endel om/med klasser (OOP) først, da får du det mye lettere. Tenk klasser, objekter og design.

Bruk C++ fremfor C. Det vil si at du bruker std::string fremfor char*. Det finnes ikke tilfeller der dette ikke går.

Bruk biblioteket som følger med C++ (STL). Altså ting som std::vector, std::map, std::list .. o.s.v.

Med tanke på at beskrivelsen er veldig generell, kan jeg ikke komme med mer spesifike tips uten å måtte gå ut i fra noe.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Fredrik90: kan du ikke lese, prøve deg frem, lese litt til, søke litt rundt FØR du spør alle om hjelp her. ingen som sitter her for å lære deg C++ og skal korrekturlese alle feil du gjør. Om du ikke lærer deg å finne dine egne feil, og lese deg til hva feilmld og slikt betyr, så bør du legge programmering på hylla et par-fem år til...

Lenke til kommentar
Fredrik90: kan du ikke lese, prøve deg frem, lese litt til, søke litt rundt FØR du spør alle om hjelp her.

ingen som sitter her for å lære deg C++ og skal korrekturlese alle feil du gjør.

det er ikke c++ jeg ikke kan, men endel rundt det. som f.eks dll filer

foresten så har jeg ikke spurt om hjelp på syntaks så mye lenger og når jeg gjorde det sist så var alt rett men en feil i kompilatoren.

Endret av Fredrik90
Lenke til kommentar
hvordan bruker jeg dl filer. si at jeg har lagd 1 dll fil med endel funksjoner på. hva gjør jeg for å bruke denne i programet mit.

Gjør et søk i forumet .. jeg har svart på dette tidligere (i detaljer). :]

Edit:

Vet ikke om noen har lagt merke til det, men tittelen på tråden, "feil tråd" er feil i seg selv. På en måte litt ironisk, og litt genialt. :]

Edit2:

Heey .. nå er feilen rettet -- synes den passet bra jeg. :wee:

Endret av søppel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

g++ hello.cpp -l glut -o hello

Ingen problemer her, så glut skal følge med MinGW (og dermed Dev-C++).

Paste kode og hvilke parametere du (eller Dev-C++) gir MinGW under kompilering og linking.

(folk bør venne seg til å altid paste kode og/eller hvordan de kompilerer og linker)

Edit:

Dette vil i praksis si at det ofte er like greit å lære seg å bruke kompileren fra kommandolinjen slik at det blir mulig å forklare for andre hva man gjør. Det vil videre si at man bør lære seg å bruke et build-system som f.eks. Make .. slik ungår man å skrive seg i hjel.

..ingenting i veien for å kombinere Make med sin favoritt-editor .. om det er Dev-C++, ConTEXT, Emacs eller hva det måtte være. Hovedpoenget er at da blir det mulig å kommunisere med andre hva man driver med.

Hvis du, eller andre her har interessen så kan jeg sette opp en liten Makefile for deg og forklare litt åssen man bruker den.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...