Gå til innhold

Program for å gjøre om fra tommer til cm?


Anbefalte innlegg

Når man linker dynamisk sparer man plass .. men man må legge ved biblioteker når man skal gi programmet til andre.

 

Når man linker statisk legges de deler som trengs fra biblioteket "inne i" .exe-fila.

Blir det lagt til bibloteker inne i .exe-fila? Er det ikke sånn at bibloteker og sånt bare er noe kompilatoren trenger for derretter oversjette det til maskinkode?

Dårlig forklart, finner ikke noen bedre måte i farta.

*Har vel missforstått jeg... igjen :p*

Edit: Kom ikke noen quote ramme...

Endret av zirener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er snakk om dll(dynamic link library?) når man snakker om dynamisk linking, dvs. at det ligger en del funksjoner og definisjoner(?) i en ekstern dll, som exe filen henter ifra når den kjører. Derfor må dll sendes med programmet. Korrekt? (litt vill gjetting)

Lenke til kommentar

Bibliotekene er allerede oversatt til maskinkode. Så dette med biblioteker er det linkeren, ikke kompileren, som tar seg av/trenger.

 

"unresolved external xxxx" <- linker som klager på manglende ting (du har glømt å linke med et eller annet bibliotek)

 

(Biblioteker er ikke "#include-opplegget"; har inntrykk av at noen blander dette.)

 

Kort og greit forklart:

http://users.actcom.co.il/~choo/lupg/tutor...-libraries.html

Lenke til kommentar

hvordan virker switch når det har med tall å gjøre.

er det sånn her eller.

switch (tall);
case '1';
...
break;
case '2';
...
break;
osv.

eller hvordan skal det settes opp.

 

edit: det må jo alltids snike seg inn noen skrive feil.

Endret av Fredrik90
Lenke til kommentar
hvordan virker switch når det har med tall å gjøre.

er det sånn her eller.

switch (tall);
case '1';
...
break;
case '2';
...
break;
osv.

eller hvordan skal det settes opp.

 

edit: det må jo alltids snike seg inn noen skrive feil.

switch (tall){
case 1: 
// 1 er et fint tall
break;
case 2: 
// 2 er også fint
break
}

 

 

Edit: leif

Endret av GNUfan
Lenke til kommentar

bare en liten kommentar: skal man følge "god skikk for programmering" så passer man også på å få med seg

 

default: //default-kode, feilmld eller lignende
break;

 

på slutten av en switch. Nevnte ikke dette for å rete på noen, men bare for å legge til en kommentar, ettersom det er snakk om endel nybegynnere her :)

Lenke til kommentar

denne feilen kommer noen ganger. derfor lurer jeg om det er en spesiel feil eller om det bare sier at det er andre feil.

her er hele feilen.

C:\Dev-Cpp\USSR\Makefile.win
[Build Error]  [main.o] Error 1
16 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:89
[Warning] multi-character character constant
89 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp
parse error before `else'
11 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:85
[Warning] multi-character character constant
C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp
[Warning] In function `int main()':

 

edit: kom ikke code ramme.

Endret av Fredrik90
Lenke til kommentar

ok her kommer den.

11 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:85
[Warning] multi-character character constant
C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp
[Warning] In function `int main()':
89 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp
parse error before `else'
16 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:89
[Warning] multi-character character constant
C:\Dev-Cpp\USSR\Makefile.win
[Build Error]  [main.o] Error 1

det var egentlig ikke noe annet enn den nederste jeg lurte på.

Lenke til kommentar

if(right=='no');
cout<<"please select again \n";
cin>>player;

dette er koden. feilmeldingen er den som står over. denne kodebiten hvar den som utløser before else feilen så jeg vet ikke. la inn dette sånn at det skulle være noe valg muligheter.

Lenke til kommentar

char a1 = 'ab'; // "error: multi-character character constant"

char* a2 = "ab"; // ok (får kanskje en warning om at char const* er å foretrekke)

char a3 = 'a'; // ok

 

Typen char er ett enkelt tegn.

Typen char* er en peker til ett tegn (eller til en streng med tegn terminert med \0).

Typen char const* er en peker til ett tegn (eller til en streng med tegn terminert med \0), og disse tegnene er konstante - så du kan ikke endre dem.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...