Dead_Rabbit Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Når man linker dynamisk sparer man plass .. men man må legge ved biblioteker når man skal gi programmet til andre. Når man linker statisk legges de deler som trengs fra biblioteket "inne i" .exe-fila. Blir det lagt til bibloteker inne i .exe-fila? Er det ikke sånn at bibloteker og sånt bare er noe kompilatoren trenger for derretter oversjette det til maskinkode? Dårlig forklart, finner ikke noen bedre måte i farta. *Har vel missforstått jeg... igjen * Edit: Kom ikke noen quote ramme... Endret 14. mai 2004 av zirener Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Tror det er snakk om dll(dynamic link library?) når man snakker om dynamisk linking, dvs. at det ligger en del funksjoner og definisjoner(?) i en ekstern dll, som exe filen henter ifra når den kjører. Derfor må dll sendes med programmet. Korrekt? (litt vill gjetting) Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Bibliotekene er allerede oversatt til maskinkode. Så dette med biblioteker er det linkeren, ikke kompileren, som tar seg av/trenger. "unresolved external xxxx" <- linker som klager på manglende ting (du har glømt å linke med et eller annet bibliotek) (Biblioteker er ikke "#include-opplegget"; har inntrykk av at noen blander dette.) Kort og greit forklart: http://users.actcom.co.il/~choo/lupg/tutor...-libraries.html Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Ok, er det sånn det funker Edit: Bare så gjennom noen poster og fant en skrivefeil. Så utrolig lang denne tråden har blitt da... Endret 23. mai 2004 av zirener Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) hvordan virker switch når det har med tall å gjøre. er det sånn her eller. switch (tall); case '1'; ... break; case '2'; ... break; osv. eller hvordan skal det settes opp. edit: det må jo alltids snike seg inn noen skrive feil. Endret 16. mai 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) hvordan virker switch når det har med tall å gjøre.er det sånn her eller. switch (tall); case '1'; ... break; case '2'; ... break; osv. eller hvordan skal det settes opp. edit: det må jo alltids snike seg inn noen skrive feil. switch (tall){ case 1: // 1 er et fint tall break; case 2: // 2 er også fint break } Edit: leif Endret 16. mai 2004 av GNUfan Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 takk. stod helt fast nå kan jeg endelig komme meg videre. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) case 1://her : isteden for; select=USA; break; edit: fant feilen så opplagt. dette var en teit feil av meg. Endret 16. mai 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 C:\Dev-Cpp\USSR\Makefile.win [build Error] [main.o] Error 1 jeg får denne feilen i dev c++ hva er dette for noe. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hm - ikke noe mer? Virker som den er litt forkortet. Dev-Cpp har hatt noen problemer tidligere der den ikke viser hele feilmeldinger fra kompileren. Åssen versjon kjører du? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 bare en liten kommentar: skal man følge "god skikk for programmering" så passer man også på å få med seg default: //default-kode, feilmld eller lignende break; på slutten av en switch. Nevnte ikke dette for å rete på noen, men bare for å legge til en kommentar, ettersom det er snakk om endel nybegynnere her Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) denne feilen kommer noen ganger. derfor lurer jeg om det er en spesiel feil eller om det bare sier at det er andre feil. her er hele feilen. C:\Dev-Cpp\USSR\Makefile.win [Build Error] [main.o] Error 1 16 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:89 [Warning] multi-character character constant 89 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp parse error before `else' 11 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:85 [Warning] multi-character character constant C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp [Warning] In function `int main()': edit: kom ikke code ramme. Endret 17. mai 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Den sier da at det er en feil før else... Gjør den ikke? Edit:Noe jeg glemte å legge til Endret 17. mai 2004 av zirener Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 jo jeg vet det og den er rettet. jeg bare brukte den der som et eksempel. den er litt feil stokka da. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Vis den som gjelder da vel Edit: Og her skiftes det stadig navn på tråden.... Endret 24. mai 2004 av zirener Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 ok her kommer den. 11 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:85 [Warning] multi-character character constant C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp [Warning] In function `int main()': 89 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp parse error before `else' 16 C:\Dev-Cpp\USSR\main.cpp:89 [Warning] multi-character character constant C:\Dev-Cpp\USSR\Makefile.win [Build Error] [main.o] Error 1 det var egentlig ikke noe annet enn den nederste jeg lurte på. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 ok. er det noen som kan se noe feil her . cin>>player; vis dette er noe syntaks så skal jeg spise haten min (bare en talemåte.) Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Trenger mer info, kode og feilmelding(er). Det er ingen feil der, men sånn stilmessig så er det greit med luft: cin >> player; Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 if(right=='no'); cout<<"please select again \n"; cin>>player; dette er koden. feilmeldingen er den som står over. denne kodebiten hvar den som utløser before else feilen så jeg vet ikke. la inn dette sånn at det skulle være noe valg muligheter. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) char a1 = 'ab'; // "error: multi-character character constant" char* a2 = "ab"; // ok (får kanskje en warning om at char const* er å foretrekke) char a3 = 'a'; // ok Typen char er ett enkelt tegn. Typen char* er en peker til ett tegn (eller til en streng med tegn terminert med \0). Typen char const* er en peker til ett tegn (eller til en streng med tegn terminert med \0), og disse tegnene er konstante - så du kan ikke endre dem. Endret 17. mai 2004 av søppel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå