Fredrik90 Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) ok takk for alle svar. jeg likte spesielt svaret til søppel.meget innlysende. og til myubi: det var fram til at dere sa til meg at jeg dreiv på og maste om syntaks. men hadde ikke dere retta på meg tror jeg at jeg hadde mast om det enda. takker for alle svar igjen. Endret 29. april 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Et svært klokt innlegg, søppel Thumbs up! Edit: Fredrik90, se privat melding, evt. les Retningslinjene §12 Endret 29. april 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 takk for det myubi. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 ok, bare lurer. hva er best å bruke. switch(regneart) { case '+': svar = tall1 + tall2; break; case '-': svar = tall1 - tall2; break; } eller if(valg==+); svar=tall1+tall2; else if(valg==-); svar=tall1-tall2; dette er bare et kort eksempel.hvis det er noe feil så ikke klag er bare så trøtt at jeg ikke orker å lete etter feil. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis du bruker if (valg==-) får du en syntaksfeil (Mangler apostrofer rundt minus-tegnet) Det hele er smak og behag, men når det gjelder verdier som lett kan gjøres om til tall-verdier (slik som i dette tilfellet) er det nok best å bruke switch Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Kan man bruke noe annet en tall i en switch i C++? I C kan man det ikke, C# derimot klarer det fint. Har skrevet et program der jeg brukte en string som argument i switchen og de fungerte ikke. Mulig at char kan tolkes som et tall. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Med switch kan man vil ikke ha flere betingelser i utrykket, kan man det? Har prøvd noe lingnende dette: switch(tall) { case 'a' || 'A': //Noe break; case 'a' || 'A': //Noe annet, osv.... break; } Er ikke sikker på om det var akkuratt sånn koden var men ca. ihvertfall. Når jeg brukte en lignende kode funka bare det ene tallet( i dette tilfellet A.). Hvorfor det egentlig? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 switch tar kun verdier som implisitt kan konverteres til en int. Det betyr: int, double, float, char, bool, enums og klasser som har operator int() definert. (Hit me if I'm wrong) Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis du bruker if (valg==-) får du en syntaksfeil jeg sa at dere ikke skulle bry dere om feil. var trøtt, og dere skjønte hva jeg mente. men takk for alle svar. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ah, beklager, så ikke akkurat den delen. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 ja da var det på`n igjen med nye spørsmål. Jeg ahr lyst til å lære win 32 proramer sånn GUI greier har noen eksempler på pcèn men vet dere om noen bra nettsteder med tutorials på. håper det ikke er for komplisert. jeg skal søke på google vis dere ikke vet. men det er enklere å spørre her for dere har de beste og vis jeg søker så får jeg så mange jeg må gå igjenom. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Win32 SDK er ikke objekt-orientert. Skal du programmere direkte utifra denne er det mest naturlig å bruke C, og det er et helvete (men gir ganske ok resultater). Det enkleste er å bruke Visual C++ og bruke MFC. Helt til du blir dyktig og får høy ambisjoner. Da blir det å tråle rundt på nettet etter skitne triks for å få ting til å fungere. Er vel vanligvis sånn. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Selv om noe i seg selv ikke er objekt-orientert er det ofte minst like greit å bruke C++. C++ har jo fordeler på andre måter enn bare OOP. Dessuten kan man alltids lage en wrapper. Men det er vel helst MFC som er tingen for ham, ja... Edit: Forandret en setning for å slippe to "dessuten" etter hverandre. Endret 11. mai 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Skal man ha det enda enklere, så har man managed kode under .net rammeverket. zirener: en case i en switch som skal utføre samme jobben for 'a' som for 'A', blir vel noe slikt som dette: switch(charVar) { case 'a': case 'A': //det som skal gjøres break; } tror ikke jeg er så langt på viddene da Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Eller bedre: switch (tolower(my_char)) { case 'a': // ... break; case 'b': // ... break; } (Husker ikke hvor tolower() ligger, sikkert <cstring>, <cstdlib> e.l.) Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 dette ga bare delvis svar men ok.Manfred og myubi er ikke dere litt offtopic her. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 http://www.google.com/search?q=mfc+tutorial Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Takker for svar. toupper kan vel brukes når jeg tenker meg om... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Fredrik90: For det første: det jeg svarte på ang. switch var til "zirener". for det andre: det jeg anbefalte ang. managed C++ mot .net var IKKE på viddene siden det var snakk om MFC Myubi: Hvorfor mener du det er bedre å bruke tolower eller toupper ført, egentlig? Endret 11. mai 2004 av Manfred Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) når man buker toupper så blir jo verdien returnert som en stor bokstav uansett så da blir det jo en mer oversiktlig kode antar jeg, en: case "masse uoversiktlig": //blabla var vel kansje litt drøyt dette her men. Spørsmålet var vel kansje egentlig til Myubi men jeg svarte det jeg kan Edit: Vet ikke hva tolower() gjør da. Endret 11. mai 2004 av zirener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå