Fredrik90 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 ..gir følgende utskrift: QUOTE teller: 0 teller: 2 teller: 4 teller: 6 teller: 8 teller: 10 http://www.cppreference.com/keywords_details.html#for QUOTE for(initialization; test-condition; increment) { statement-list; } The for construct is a general looping mechanism consisting of 4 parts: 1. the initialization, which consists of 0 or more comma-delimited variable initialization statements 2. the test-condition, which is evaluated to determine if the execution of the for loop will continue 3. the increment, which consists of 0 or more comma-delimited statements that increment variables 4. and the statement-list, which consists of 0 or more statements that will be executed each time the loop is executed. Hvis du kunne utdype hva du forstår, og hva du ikke forstår -- hadde det blitt lettere å svare. jeg tror jeg skjønte det nå. skal lese litt så kan jeg enten spørrre mer eller si meg fornøyd med det svaret.takk for et bra svar. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Eksperimenter litt .. se hva som skjer. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 ok. vis det er noe jeg ikke forstår så er det jo bare å spørre. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Må bare si at dette var utrolig underholdende lesing. Det å klare å komme med samme feilen (mangel på ; og slikt) flere ganger, spørre etter hjelp og ikke skjønne noen ting... Er det ikke mulig å forvente en viss grad logisk tenking og bruk av ønene selv for nybegynnere? Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Må bare si at dette var utrolig underholdende lesing. Det å klare å komme med samme feilen (mangel på ; og slikt) flere ganger, spørre etter hjelp og ikke skjønne noen ting... Er det ikke mulig å forvente en viss grad logisk tenking og bruk av ønene selv for nybegynnere? jadda jada. Nå bare lurer jeg på om noen av dere vet om en god nettside med tutorials for openGL. har sett litt på noen tutorials på gametutorials.com men de var ikke godt skrevet. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) http://nehe.gamedev.net/ Endret 23. april 2004 av søppel Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Det er vel kansje noe du burde vente med? Eller? Siden du glemmer semikolon og sånt og kansje burde bli litt søere(eller glemte ihvertfall smeikolon da) Lykke til uansett. Jeg tør aldri livet å gå løs på det der enda EDIT:Litt dårlig skrevet... EDIT2:gamedev.net her har du også en... Endret 23. april 2004 av zirener Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 jeg tar sjansen. tak for alle svar. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 vet noen hvor jeg kan få openGL filene. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Bruker du Windows er de allerede installert. Les tutorialene, og kompiler/link som beskrevet der. Si fra hvis du på ingen måte finner ut av det. (..og husk å nevne hvilken kompiler du bruker) Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 takk for det svaret. jeg bruker dev C++. søppel må være veldig flink i C++ siden uansett hva folk spør om har du et svar som er fornuftig. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 hva er det ostringsteam gjør for noe. den er nevnt i boka men uten noen forklaring. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) std::ostringstream er en klasse i C++'s standard-bibliotek; den hører til det som kalles IO-delen, eller stream-delen. Jeg kan ikke forklare hva den gjør (hva man kan gjøre med den), siden det kreves et helt kapittel i en bok for det. #include <iostream> #include <sstream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { ostringstream ss; ss << "5 + 5 = " << 5 + 5; cout << ss.str() << endl; return(0); } // main() Merkelig at ikke boka snakker om dette. Åssen bok er det snakk om? Uansett finner du, som altids, muligens noe her: http://www.google.com/search?q=ostringstream Endret 25. april 2004 av søppel Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 den ble nevnt i et eksempel. den blir nenvt senere i boka.men ikke ennå i kapitel 18 eller noe sånt. mens jeg bare er på kapitel 7. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) ok min drøm om å bli spill uttvikler lever. men hva trenger jeg å kunne. boka jeg leser nå tar for seg disse emnene, *kontrolstukturer og funksjoner *tekstrenger (objekter av klassen string) *datafiler og programer fordelt på flere filer. *klasser, funksjonsmedlemer og datamedlemer,konstruktører og destruktører. *en-del-av-forhold, arv og polymorfi *utvidet bruksområdet for operatorer (operator overloading) vektor og algoritmer fra standard template library og det var det boka tar for seg. + at jeg skal lære meg enten DirectX eller OpenGL. hva mer bør jeg kunne? edit: litt dårlig skrevet. Endret 29. april 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 (endret) manfred du posta mens jeg redigerte innleget. men noen ordentlige svar. Endret 29. april 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Beklager. jeg mente rettskriving. "spill uttvikler", "tekstrenger", "kontrolstukturer"... Endret 29. april 2004 av Manfred Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Du bør kunne språket (C++, norsk og engelsk) ordentlig. Etter det går mye av seg selv når du skal lære å bruke en ny API. Og jeg er veldig enig med zirener: Hvis du ikke klarer å rette opp i en syntaksfeil er du ikke klar for OpenGL e.l. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Du bør kunne det du vet du ikke kan. Hvis du ikke vet hva du ikke kan er ikke det noe å uroe seg over; etterhvert som du vet mer kommer du til å finne ut at du vet mindre og mindre av det totale. Du kommer også til å finne ut hvor eller hvordan du finner informasjon om det du ikke vet. Ikke kast bort tid her - les og kod i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå