Gå til innhold

Hjernen er til for å brukes :)

Anbefalte innlegg

Har i de siste dagene irritert meg grønt over hvor mange som faktisk bare driter i alt som heter retningslinjer og nettikette. Det være seg alt fra avatarstørrelse, til ulovlig warez-virksomhet.

Er det virkelig så vanskelig for folk å få med seg hva slags regler som gjelder her på forumet? Ikke at vi skal være sånne nazi-folk som slår ned på alle og enhver, men visse ting er bare rein logikk.

Feilpost samt dårlig beskrivelse av et problem i emnefelt, er et aktuelt tema. Opplever stadig tråder som stenges for feilpost/dårlig emnefelt. Jeg ser egentlig ikke problemet her heller, da det tar en bruker 10 sekunder å formulere feilen/problemet skikkelig, fremfor at tråden blir stengt, brukeren blir sur, og skriver enda mer ”bullshit” i en ny tråd. Tror det er dette man kaller for ”ond sirkel”….

Og når det kommer til flytting-fremfor-stenging-diskusjonen, er jeg egentlig for stenging. Selvfølgelig må det være rom for unntak, men stenging får folk flest til å tenke ”Ja, det må jo være en grunn til at denne ble stengt.”. Men det folk gjør ”feil”, er å bli sur&sinna for så å ”flame” moderatorene ved å si at de gjør en dårlig jobb. Hva slags takknemlighet er det? Uten moderatorene hadde dette forumet vært et rent h****. Vi bør heller støtte dem, enn å trøkke dem ned i kumøkka. Er ingen hensikt med det, skaper bare unødvendige situasjoner som kunne blitt unngått med et smil :)

Og hva med alle de som ikke gidder å lese hva trådstarter spør om, og ikke minst hva andre har skrevet før dem. Opplever stadig at folk linker til guider/svarer på spørsmål, som allerede er besvart.

Dette er en ”tanke-post”, og gjenspeiler bare mine tanker. Dette er overhodet ikke for å rakke ned på dere moderatorer/admin, og ikke minst andre brukere, men heller et påskudd for å få opp moraliteten på forumet her. Tenk heller igjennom det du gjør to ganger, fremfor å skape baluba for ingenting.

cheers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig med det..

Men angående stenging og flytting. Her bør det utøves skjønn, eller hva det nå heter..

De som har 1 post, og poster feil, de burde heller bli gjort oppmerksom på det og posten bør flyttes.

Mens de som har 50+ poster, der bør posten stenges. For de har vært hær så lenge at de bør skjønne hva som skal skrives og som ikke skal skrives

Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 11/04/2004 : 14:54)
Men angående stenging og flytting.  Her bør det utøves skjønn, eller hva det nå heter..

Var vel egentlig det jeg *prøvde* å få indirekte frem i setningen under :p

QUOTE (jallakim @ 11/04/2004 : 14:08)
..Selvfølgelig må det være rom for unntak...

Takk for utfyllelsen av "manglende" info..

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

er enig i det trådstartet skriver, og jeg synes modisene ofte gjør en god jobb, selv om de kan være litt trege(men de ekke supermenn heller da)

men mye av skylden for flamminga er jo måten folk reagerer på når noen gjør en feil da, hvis man feil poster uansettt hvor lenge du har vært her så blir du flamma i hele tråden

litt synd og dette burde man stoppe med

Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 11/04/2004 : 16:56)
QUOTE (enden @ 11/04/2004 : 16:12)
Mente bare det med stenging og flytting :) Så ut som om dere sporet inn på en diskusjon om dette :)

tråden handler jo litt om det... så det blir jo ikke OT å snakke om det i samme tråd da..

Nei, men vi prøver å spore like emner over i en tråd.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...