jocke Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har i de siste dagene irritert meg grønt over hvor mange som faktisk bare driter i alt som heter retningslinjer og nettikette. Det være seg alt fra avatarstørrelse, til ulovlig warez-virksomhet. Er det virkelig så vanskelig for folk å få med seg hva slags regler som gjelder her på forumet? Ikke at vi skal være sånne nazi-folk som slår ned på alle og enhver, men visse ting er bare rein logikk. Feilpost samt dårlig beskrivelse av et problem i emnefelt, er et aktuelt tema. Opplever stadig tråder som stenges for feilpost/dårlig emnefelt. Jeg ser egentlig ikke problemet her heller, da det tar en bruker 10 sekunder å formulere feilen/problemet skikkelig, fremfor at tråden blir stengt, brukeren blir sur, og skriver enda mer ”bullshit” i en ny tråd. Tror det er dette man kaller for ”ond sirkel”…. Og når det kommer til flytting-fremfor-stenging-diskusjonen, er jeg egentlig for stenging. Selvfølgelig må det være rom for unntak, men stenging får folk flest til å tenke ”Ja, det må jo være en grunn til at denne ble stengt.”. Men det folk gjør ”feil”, er å bli sur&sinna for så å ”flame” moderatorene ved å si at de gjør en dårlig jobb. Hva slags takknemlighet er det? Uten moderatorene hadde dette forumet vært et rent h****. Vi bør heller støtte dem, enn å trøkke dem ned i kumøkka. Er ingen hensikt med det, skaper bare unødvendige situasjoner som kunne blitt unngått med et smil Og hva med alle de som ikke gidder å lese hva trådstarter spør om, og ikke minst hva andre har skrevet før dem. Opplever stadig at folk linker til guider/svarer på spørsmål, som allerede er besvart. Dette er en ”tanke-post”, og gjenspeiler bare mine tanker. Dette er overhodet ikke for å rakke ned på dere moderatorer/admin, og ikke minst andre brukere, men heller et påskudd for å få opp moraliteten på forumet her. Tenk heller igjennom det du gjør to ganger, fremfor å skape baluba for ingenting. cheers. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Er helt enig med det.. Men angående stenging og flytting. Her bør det utøves skjønn, eller hva det nå heter.. De som har 1 post, og poster feil, de burde heller bli gjort oppmerksom på det og posten bør flyttes. Mens de som har 50+ poster, der bør posten stenges. For de har vært hær så lenge at de bør skjønne hva som skal skrives og som ikke skal skrives Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 (endret) QUOTE (Stig-Arne @ 11/04/2004 : 14:54)Men angående stenging og flytting. Her bør det utøves skjønn, eller hva det nå heter.. Var vel egentlig det jeg *prøvde* å få indirekte frem i setningen under QUOTE (jallakim @ 11/04/2004 : 14:08)..Selvfølgelig må det være rom for unntak...Takk for utfyllelsen av "manglende" info.. Endret 11. april 2004 av jallakim Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 ta dette i den andre tråden om flytting og stening Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 QUOTE (enden @ 11/04/2004 : 15:00) ta dette i den andre tråden om flytting og stening Why? Stening&flytting var jo bare en brøkdel av hva jeg sa, men whatever u say boss Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hvem tenkte nettopp akkurat det samme? Maks irriterende. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Mente bare det med stenging og flytting Så ut som om dere sporet inn på en diskusjon om dette Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 QUOTE (DiMiles @ 11/04/2004 : 16:09) Hvem tenkte nettopp akkurat det samme?Maks irriterende. Umsidumsi. Jauda, har lest den ja. Det gjaldt derimot bare avatar. Uansett, dette var ikke meningen at skulle bli en diskusjon, ville bare blomstre tankene mine litt. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 er enig i det trådstartet skriver, og jeg synes modisene ofte gjør en god jobb, selv om de kan være litt trege(men de ekke supermenn heller da) men mye av skylden for flamminga er jo måten folk reagerer på når noen gjør en feil da, hvis man feil poster uansettt hvor lenge du har vært her så blir du flamma i hele tråden litt synd og dette burde man stoppe med Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 QUOTE (enden @ 11/04/2004 : 16:12) Mente bare det med stenging og flytting Så ut som om dere sporet inn på en diskusjon om dette tråden handler jo litt om det... så det blir jo ikke OT å snakke om det i samme tråd da.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 QUOTE (Stig-Arne @ 11/04/2004 : 16:56) QUOTE (enden @ 11/04/2004 : 16:12) Mente bare det med stenging og flytting Så ut som om dere sporet inn på en diskusjon om dette tråden handler jo litt om det... så det blir jo ikke OT å snakke om det i samme tråd da.. Nei, men vi prøver å spore like emner over i en tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg