crazyboy Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har tenkt å kjøpe meg ny harddisk, men vet ikke helt om jeg skal gå for en SATA disk eller ikke. Skal handle meg nytt hovedkort som støtter dette (Abit NF7-S 2.0), og prisen er jo også ganske lik: Seagate 120GB Barracuda V IDE Harddisk 7200RPM, 9.4ms, 8MB cache, Ultra ATA/100 -- kr. 935,- Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150 -- kr. 892,- (begge fra MPX). Er det like greit å gå for en SATA disk med en gang? (Er f.eks støynivå og stabiliteten den samme?) Mvh Crazyboy Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Det er vel ikke så mye å lure på. Så lenge du skal ha ett HK med SATA er det ingen grunn til å kjøpe en disk med gårsdagens parallel teknologi, spesielt ikke når prisen er som den er. Støy og stabilitet merker du neppe noen forskjell på. Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg ville gått for S-ATA da denne er et lite hode forran på ytelse. I tilegg har den mindre kabler. HAr 160gb versjonen selv og er meget fornøyd.. Den er lydløs samenlignet med mine 3 andre WD ide disker. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Litt off topic, men kan noen forklare meg forskjellen på S -ATA og PATA Endret 12. april 2004 av Fryzer Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Denne svarer vel enkelt på det meste, spesielt den boksen nederst: http://www.aopen.nl/tech/techinside/SerialATA.htm Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 [ergo]: Det er ikke noe forskjell i ytelsen mellom S-ATA og P-ATA. Fordelen er kabelen og at det er mye enklere å sette opp en s-ata disk, du slipper jumper styret. Kople til og vips, du har en nye disk tilkobblet. Kan være litt driver problemer, og selvsakt må bios'en finne disken. Skal snart kjøpe meg en raptor 74GB og en maxtor 300GB(5400rpm til lagring) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå