Eradicator Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg har funnet ut at tiden er inne for å bytte ut min flatskjerm i et nytt vidunder. Jeg har lenge vært plaget med ghosting osv., og har endelig funnet en kjøper for min gamle. Søkenen for en ny "baby" har altså startet Det er jo naturlig å starte hos Hardware.no sin store LCD-skjerm test. De plasserte følgende skjerm på topp: Iiyama E431S Panel: TN + Film Responstid: 16 ms Kontrast: 450:1 Lysstyrke: 250 cd/m2 Synsvinkel: 140 grader både horisontalt og vertikalt Èn DVI- og èn D-sub-tilkopling og høyttalere Hele testen kan leses her: http://hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=16 Denne skjermen fikk toppkaraktert når det gjaldt spilling og har en responstid på nydelige 16ms. Dette passer veldig bra til meg siden omtrent det viktigste jeg bruker maskinen til er spilling. Det jeg lurer på er om denne skjermen fortsatt kan på det varmeste anbefales? Har det kommet noe enda nyere og heftigere siden denne testen? Eller kan jeg bestille denne skjermen på tirsdag og gjøre meg klar til en heftig oppgradering fra det jeg har idag? Det jeg vektlegger ved en skjerm: - Rask responstid. Jeg er lei av ghosting osv. i spill. - En skjerm som er behagelig å se på og bruke i mange timer. - Liten og hendig til å ta med seg på lan osv. - Robust. - Fin og deilig Håper folk kan enten gi meg klarsignal og eventuelle tilbakemeldinger hvis de har brukt denne skjermen. Eventuelt gi meg tips til andre gode skjermer som faktisk slår denne! Pris burde ikke overstige 4.500 - 5.000 inkl. moms. Lenke til kommentar
Eradicator Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 http://hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=18 Men hva med denne? Den virker som en bedre "allround" skjerm, samtidig som den virker veldig bra til spillbruk. Litt dyrere, men når man først investerer burde man gjøre det med stil! Hvilken av disse to burde jeg valgt? Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Den duger fortsatt den. Sitter faktisk og tester tvillingbroren nå - E430T med innebygget TV tuner Lenke til kommentar
Eradicator Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Vurderer sterkt den NEC skjermen nå. Den ser penere ut Iiyama, fungerer omtrent helt likt til spill og NEC har bedre allround egenskaper. Med mindre noen skriker ut noen negative erfaringer da? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hva med denne da? Jeg vet den står oppført med høy responstid, men hardware.no mener de ikke klarer å spore "ghosting" og at den egner seg greit til spilling, samt at den er bedre til all-round bruk. http://hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=20 Lenke til kommentar
Eradicator Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Har hørt negative kommentarer om den når det gjelder spilling. Jevnt over er nok Samsung en bedre skjerm, men til meg som spiller såpass mye vil nok NEC være et bedre valg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 vil bare påpeke at det ikke er direkte hardware som står bak den testen, men en håndfull forumbrukere med stor interesse innen feltet (meg inkludert) Skal innrømme at jeg ikke har sett den skjermen selv, men det ligger vel noe i det hvis det er mange seriøse tester der ute som mener gohstingen er markant. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hva med denne da? Samsung Syncmaster 172x Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Nec 1760 nx er min favoritt da, når det gjelder deg kanonskjerm Lenke til kommentar
Eradicator Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Noen annen som du ville anbefale istedenfor? Spiller aktivt BF1942 blant annet. Hvis ikke vil jeg bestille denne skjermen i morgen Noen som tror at denne skjermen vil bli vesentlig billigere de neste ukene? Endret 11. april 2004 av Eradicator Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Ingen garantier, men drøy litt og se hva som skjer Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Eller kan jeg bestille denne skjermen på tirsdag og gjøre meg klar til en heftig oppgradering fra det jeg har idag? Det går "rykter" om at lcd prisene vil falle en del allerede neste uke. Kan derfor vært lurt å vente noen dager til å se Lenke til kommentar
Eradicator Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Eller kan jeg bestille denne skjermen på tirsdag og gjøre meg klar til en heftig oppgradering fra det jeg har idag? Det går "rykter" om at lcd prisene vil falle en del allerede neste uke. Kan derfor vært lurt å vente noen dager til å se Skal prøve å holde meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå