Windoge Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Alle som har sett IC7-MAX3 vet at kortet har 2 vifter. Jeg tenker på den vifta helt bakerst på kortet (Vet den kjøler noe med spesielt navn, husker bare ikke) Spørsmålet er om den i det hele tatt er mulig å fjerne? Vifta i midten kan man bare hive på ei svær kjøleribbe, men denne er det litt verre med. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 ingen problem å fjerne viften.. Men hva vitsen er, den gir jo ikke fra seg lyd i det hele tatt. Du har vel husket på å skru på fan eq tingen? eller så kan du bare gå inn i speedfan å kvele den.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 OTES-kjølinga, stiller du enkelt via speedfan eller bios. Enig i at vifta bråker en del når den står på 100%. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 ingen problem å fjerne viften.. Men hva vitsen er, den gir jo ikke fra seg lyd i det hele tatt. Du har vel husket på å skru på fan eq tingen? eller så kan du bare gå inn i speedfan å kvele den.. Skal ha en 0 viftefri pc når jeg får vannkjølinga, det vil at alle vifter skal bort, inkludert den selv om den ikke lager mye støy nei. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 vel, som jeg sa, det er fullt mulig å fjerne den.. du kan evt bare ta ut kontakten.. Men jeg anbefaler det å fjerne OTES dekselet slik at ikke varmen samler seg inni der uten å bli trekt ut Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Så hvorfor har de i det hele tatt vifta der når den ikke trenges? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Fordi at du har det dekselet der, som skal fange opp varmen i fra kondesatorene, og trekke varme i fra CPU området.. Du kan faktisk merke at det er varm luft som kommer ut der. Visst du ser på temperatur måleren, så er PWM tempen i det området.. Prøv å stopp viften du å se hvor varmt det er, og fjerner du dekselet så blir systemet varmere. Endret 11. april 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Du kan fjerne både viften og dekslet, dens misjon er å kjøle det som står under dekslet så fjerner du bare vifta kan det vel bli for varmt der, derfor fjern begge deler . Lenke til kommentar
EDB Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Fjerne viften er vel null problem Men selv synes jeg ikke at den bråker på 100% en gang. Men du som skal ha en vifteløs pc så er det jo bare og fjerne den. OT: har du ikke vifter på radiss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå