Gå til innhold

Pinnacle studio 9 problemer

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Jeg har nettopp oppgradert fra studio 7 til 9.

Problemet er at det går jævlig treigt når jeg editerer. Er vant til at rendering tar tid men har aldri hatt problemer med editering tidligere.

Må vente i det lange å det brede når jeg jobber med et prosjekt. Ofte følger ikke video med i det hele tatt og prosessoren sprengjobber på 100% belastning.

Er det noen andre som har erfaring fra å kjøre studio 9 med bare 256 RAM?

Har ellers ny hardisk og et SOYO SY-K7V Dragon+ hovedkort med en XP1800+. Eier et Geforce 2 titanium kort som fremdeles er potent nok til alt unntatt gaming. Nyinnstallert NEC DVD brenner og Windows XP professional.

Det virker som om PC'en min trenger en real oppgradering før jeg kan kjøre 9'ern rent. Noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er grei.

Takk for tilbakemeldinger.

Mer RaM er en god ide, tror jeg.

Studio 7 ble avinnstallert før jeg innstallerte studio 9.

Eneste motargument er at jeg har prøvd en trial versjon av pinnacle studio 8 tidligere, og denne fungerte uten heng eller andre problemer.

Er studio 9 mer tungdrevet enn studio 8?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en kraftig pc (amd xp 3200+, 1 GB DDR minne), og selve jobben i redigeringsmodus går greit i studio 9, inntil du får rundt 100 sekvenser, da går det treigt. Redigerte en film på ca 300 sekvenser, da gikk det flere sekunder fra du gjør noe til programmet responderer. Mye ventetid, med andre ord. Men som i studio 7 og 8 tar det maange timer å rendere og svi opp en times DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...