Pantheon Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hvorfor blir mine .png bilder så dårlig når de vises på hjemmesiden min? Ser jeg på de lokalt i f.eks. Photoshop se de veldig fine ut, men så fort jeg laster de opp på web forsvinner masse farger og oppløsningen blir dårlig.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 De ser fine ut FØR du lagrer dem fra photoshop? Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Vet ikke men, det mest brukte formatet på web er vel .gif trur jeg Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 PNG er et godt format det... På mange mpter bedre enn Compuserve GIF... Anyhoo, prøv å se på bildet ETTER at det er lagret, altså, åpne opp selve png-fila i photoshop. Da SKAL det ikke være noen forskjell. Med mindre du f.eks har fikkla med transparency og lagt bildet på feil bakgrunnsfarge i forhold, eller lignende... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Kan hende du har tullet litt med komprimeringen også. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Whoops, fant nå en liten detalj som kanskje er viktig her: .png bildet brukes som bakgrunn for Shoutcast stats. Så hvis jeg bruker bildet som vanlig bilde på siden så funker det, men så fort jeg bruker bildet som bakgrunn i et php-script så forsvinner alle detaljer og farger.. Endret 11. april 2004 av Pantheon Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Vet ikke men, det mest brukte formatet på web er vel .gif trur jeg Jeg også bruke .gif helt til jeg leste denne: http://www.w3.org/QA/Tips/png-gif Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Pantheon: fjern avataren din. Max størrelse er 6kB, og du har over 14... Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Pantheon: fjern avataren din. Max størrelse er 6kB, og du har over 14... Oops, sorry.. Fixes nuh.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har ikke tenkt over dette før, men alle bildene på min side er .jpg. Jeg har ikke merket noen problemer med dette. Skulle jeg det? Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Har ikke tenkt over dette før, men alle bildene på min side er .jpg. Jeg har ikke merket noen problemer med dette. Skulle jeg det? Størrelsen kanskje? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Har ikke tenkt over dette før, men alle bildene på min side er .jpg. Jeg har ikke merket noen problemer med dette. Skulle jeg det? Størrelsen kanskje? Men det er jo ikke noe lang lastetid på siden min. Er det? http://www.alexhardware.net Og jeg har til og med siden min på min egen server som kjører på en 384 kbits linje.. Endret 11. april 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Kunne sikkert ha gått enda litt fortere Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Alt kan bli mindre, alt kan gå fortere - det er banneret som skal henge over skjermen når du designer websider Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 alex100: JPG har ingen fast komprimerings-kvalitet. Ergo, en JPG i maks kvalitet, har like høy kvalitet som utgangspunktet. Samme gjelder da også nedover. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Okei:) Så dere fåreslår at jeg neste gang lagrer alle bildene i gif-format i stedet? Mister jeg ikke merkbart med kvalitet av den grunn? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Så dere fåreslår at jeg neste gang lagrer alle bildene i gif-format i stedet? Nei. GIF viser bare 256 farger. Det blir en prioriteringssak. Headere osv med mye effekter osv bør vel lagres i jpg av kvalitetsmessige årsaker, mens til enkle elemeter som bordere, enkle patterns, ikoner osv brukes gif. Jeg suger i å forklare hvorfor, jeg bare vet hvorfor jeg gjør sånn og sånn. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Så dere fåreslår at jeg neste gang lagrer alle bildene i gif-format i stedet? Nei. GIF viser bare 256 farger. Det blir en prioriteringssak. Headere osv med mye effekter osv bør vel lagres i jpg av kvalitetsmessige årsaker, mens til enkle elemeter som bordere, enkle patterns, ikoner osv brukes gif. Jeg suger i å forklare hvorfor, jeg bare vet hvorfor jeg gjør sånn og sånn. - men jeg skjønte det. Thanks. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 PNG er vel bedre enn GIF, men IE takler ikke transparente GIFs.. Og annet negativt er at i PhotoShop finnes det ikke noe variabeø komprimering av PNG slik det gjør i f.x Gimp.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Det kommer, det kommer... håper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå