Gå til innhold

Flashing av FX5900XT

fLR

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gainward FX5900XT Golden Sample som jeg gjerne vil flashe til 5950 Ultra.. (Takk til lperik for masse hjelp om klokking og alt annet angående dette kortet, alle credit til han! :thumbs: )

Jeg kjører kortet på 476/920, og har ikke sett spor av artifacts. Det har en tendens til å flytte seg tilbake til defaults en gang i blant, av en merkelig grunn, selv om jeg har satt "apply settings at startup". Muligens er det EXPERTool som surrer?

I alle fall, noen personer sier at det burde gå greit å flashe kortet med standard vifta, andre sier jeg burde nok kanskje ha bedre kjøling. Finnes det alternativer til VGA Silencer for GeForce? Eller trenger jeg ekstra kjøling i det hele tatt? :hmm:

Endret av fLR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager BUMP, men tør ikke flashe før jeg vet om jeg trenger ekstra kjøling eller ikke, og om folk anbefaler meg til å flashe. Men det frister for mye til at jeg bare legger det til side og glemmer det.. Etter en god 3dmark03 test, eller en økt med splinter cell, så er ikke vifta og ribba mer en lunken når jeg spiller uten dør i kabinettet. :ermm:

Lenke til kommentar

Har flasha mitt, har et FX5900 da, ikke XT.

Det går helt fint, og ser ingen grunn til at det ikke skal gå hos deg.

Du kjørte kortet høyt på core, jeg klarer "bare" 450/940 uten artifacts..

Du trenger tvilsomt mer kjøling.. bruk forresten et program som heter Coolbits til å klokke, det gjør jeg. Det er en .reg fil som gir en ny option i menyen, nemlig "clock frequenzies"

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
bruk forresten et program som heter Coolbits til å klokke, det gjør jeg. Det er en .reg fil som gir en ny option i menyen, nemlig "clock frequenzies"

Når jeg er på advanced settings på skjermkortet mener du? Under Peformance and Quality settings, der har jeg hatt en option som heter Clock frequencies lenge. Den jeg bruker, men den følger jo med de nyeste ForceWare driverne? :ermm:

Lenke til kommentar
Du må jo komme til 5950 ultra hastighet først.....

475/950....

Hmm, som jeg sa så kjører jeg på 476/920, og får den ikke høyere. Men såvidt jeg har lært så øker spenninga på memoryen når du flasher, og dermed kan den klokkes høyere.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt sjansen... Prøv å skaff ekstra kjøling på minnet...

jeg gjorde, egentlig kan jeg ikke kjøre med standard instillinger til 5950U, så derfor må jeg klokke ned hvis jeg skal spille :devil:

er derfor jeg søker etter en orginal bios til kortet mitt :ermm:

Når jeg er på advanced settings på skjermkortet mener du? Under Peformance and Quality settings, der har jeg hatt en option som heter Clock frequencies lenge. Den jeg bruker, men den følger jo med de nyeste ForceWare driverne? :ermm:

fulgte ikke med mine.. bruker 56.72, noen som forresten har testet Starstorm 56.72 B, det er en "benchmark-driver" Jeg prøvde den, systemet hengte seg ved pålogging.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Har et Gainward FX 5900 1100Ultra eller hva det nå heter som egentlig er et 5900 kort. Jeg flasha dette til et 5950U og det gikk fint, men kortet fungerte faktisk dårligere. Jeg kunne klokke det litt lenger med FX 5950U men som sagt funket det dårligere enn når jeg hadde overklokket 5900 kortet mitt(og husk 5950U har tregere minne timings enn de andre kortene).

Du kan prøve og flashe det, men for all del(NB!!): HUSK OG LAGRE BIOS FØR DU FLASHER!

Og om den ikke starter eller får så store problemer at du ikke får flashet tilbake med FX 5900 skjermkortet ditt, stapper du inn et PCI kort, booter med dette, og flasher det andre tilbake(finnes mange guider for dette, og det er ganske enkelt).

Hvis det fungerer dårligere enn originalt som det gjorde for meg, bare flasher du tilbake til original BIOS'en som du har lagret på disketten(NP!! :p).

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme kortet.

Og jeg flasha det.

Det funker som bare det, og er dønn stabilt.

Tempen ligger på rundt 40 grader, så du trenger ikke bekymre deg for at det blir for vamt.

Kjører rundt 5800 i 3dmark 2003 , så jeg er kjempefornøyd med kortet , og flashinga

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...