Gå til innhold

Whitebox CL 56

dan99

Anbefalte innlegg

er det forresten noen som vet hvordan man skifter opplyst batterikapasitet til minutter? min viser for tiden bare gjenstående levetid i %, som er litt ubrukelig.

tremor

% gir jo mye mer mening enn antall timer og minutter da..

Den time og minutt utregninga er jo bare en logaritme der man kalkulerer ut ifra % som som oftest ikke stemmer overhodet særlig det er veldig varierende bruk av pcene og kapasitet på batteriene.

fullt klar over at det er slik det funker, men jobber man "stabilt" med en oppgave, f.eks. kun tekstbehandling, så vil den logaritmen ikke være så helt på jordet. er vant med minutter fra min forrige pc, og det er kanskje derfor jeg savner det.

...så tips mottas fremdeles med takk.

tremor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Hvilke dvd brennere har dere?

Jeg ble lovet en 4x dual brenner, men tror nå ikke det finnes.

Har fått en 2x fra toshiba som virker noe skrøpelig. Den virker kresen på formater.

Merker stadig ting med pcen som avviker fra hva jeg bestilte.

Noen andre som har blitt lovet/bestilt en raskere og bedre dvd-brenner?

Lenke til kommentar
Hei.

Hvilke dvd brennere har dere?

Jeg ble lovet en 4x dual brenner, men tror nå ikke det finnes.

Har fått en 2x fra toshiba som virker noe skrøpelig. Den virker kresen på formater.

Merker stadig ting med pcen som avviker fra hva jeg bestilte.

Noen andre som har blitt lovet/bestilt en raskere og bedre dvd-brenner?

Ikke på dette tidspunkt, men er blitt lovet en 4x senere når de hadde det tilgjengelig. Jeg bestillte 2x, så dette var bare en ekstra service.. Så det virker for meg som om at ingen har fått 4x noe som var en valgmulighet når jeg bestillte den hvertfall, eller så har de som har bestillt det tømt lagrene deres for det. Samme for meg egentlig for det haster ikke noe særlig i mitt tilfelle.. Har ikke prøvd brenneren enda så..

Men noe jeg oppdaget etter å ha lest en tidligere tråd her, er at jeg har fått pc2100 minnebrikker når jeg egentlig skulle hatt 2700. Det står jo det også på hjemmesiden deres både i tilpasninger og spesifikasjoner. Tenkte å ta det opp med dem litt senere og kanskje få ordnet en ny HD, for jeg har 5400 disken og syns den bråker litt for mye. Støyer ikke så veldig mye, men syns det er for mye til at den skulle være "lydløs".

Så også at noen her klaget over at tastaturet ga etter, og det gjorde det også for meg..Men det var mest opp i toppen ved F1 til F6 og tall-tastene. Det problemet løste jeg ganske bra ved å ta av det svarte dekselet der på-knappen sitter, og da så jeg at tastaturet ikke var skikkelig festet på midten. Tok da et par gummibiter som jeg la over de to midtre plast "utvekstene" og presset på det svarte dekselet igjen. Skulle egentlig vært et par skrutilkoblinger der også, men det er det da altså ikke..Gir etter en liten grann ennå om jeg presser hardt, men nå er det mye bedre, og sikkert ikke merkbart om en ikke er klar over problemet og trykker med normalt press. Ikke irriterende for meg lenger hvertfall..

Lenke til kommentar

Til alle som har fått PCen (eller sitter på en CL50 e.l.): Hvilken harddisk har dere fått, og hvordan synes dere støynivået er?

Jeg fikk en Toshiba MK6026GAX som jeg synes er langt fra støyfri, det er faktisk plagsomt mye støy når den ikke brukes; høres nesten ut som en vifte (med litt piping). Har avtalt bytte med WB, og lurer på hvilken jeg skal bytte til.

Disken bråker forsåvidt ikke spesielt mye når den jobber (knatringen) - det er idle-støyen som er plagsom.

Når det gjelder dvd-brenner: Jeg ble også lovet en dual-brenner, men fikk en Toshiba 2x DVD-R/RW. Har avtalt å bytte når dual-brennerene kommer på lager.

Tastaturet mitt gir også mye etter rundt 3/4/F3/F4-tastene; ble lovet tilsending av nytt tastatur, men har ikke sett snurten av det enda... Skal få WB til å kikke på det når jeg bytter de andre tingene.

Ramen er PC2700. Bestilte forresten 1024, fikk 512, men kjøpte en ekstra selv, gadd ikke vente 3 uker på ekstra ram fra WB.

Harddisk-anbefalinger ønskes!

edit: skrivefeil

Endret av vebwa
Lenke til kommentar

Jeg sitter på en 1557 med en hitachi 5400, som barbara anbefalte. Den bråker ikke, men tikker ofte. Spesielt når jeg har den på og ikke bruker den. Synes det er litt irriterende jeg da, hatt den siden mars. Så noen skrev at den ville tikke mindre og mindre etterhvert... så jeg krysser fingrene.

Lenke til kommentar

HJELP.

Får ikke det trådløse kortet fra intel til å virke.

"Intel PROset for Wireless" sier: Radio switched off, og det er ikke mulig å skru den på. Ingen reaksjon om jeg bruker den hardwarebaserte knappen på siden heller.

Finner ikke nettverket hjemme med windowsinstillingene heller.

Noen so vet hva som er problemet?

Lenke til kommentar

Regner med at du har innstallert alt av programvare som følger med maskinen så her tror jeg ikke problemet ligger. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette og når jeg slår på det trådløse nettverket på siden av maskinen står det at Wireless Communication is now "ON" / "OFF". Hvis dette ikke skjer når du bruker knappen tror jeg det er feil på selve hardwaren. Dette er det nok best at du tar opp med WB selv via tlf.

Lenke til kommentar
Jeg sitter på en 1557 med en hitachi 5400, som barbara anbefalte. Den bråker ikke, men tikker ofte. Spesielt når jeg har den på og ikke bruker den. Synes det er litt irriterende jeg da, hatt den siden mars. Så noen skrev at den ville tikke mindre og mindre etterhvert... så jeg krysser fingrene.

Er det en fra 5k80-serien du har?

Noen andre med harddiskerfaringer og synspunkter på støynivå osv.?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å åpne pcen og se om det trådløse nettverkskortet sitter som det skal?

Fikk med dvdbrenneren av merke TOSBIBA DVD-ROM SD-R6112.

Noen som vet om noen dvdplater som fungerer bra på denne modellen?

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt en Cl56 i håp om at dette var det beste kjøpte til denne prisen.

Noen som har peiling på hvor lang tid Whitebox bruker på å levere greia?

De sier 2 dager på nettsidene sine.

Når jeg ringer de sier de 4 dager. en uke har gått... ingenting skjedd.

Så tar jeg kontakt på mail, og da sier de at den vil komme iløpet av denne uka.

Snakker de bare tull, eller kan man stole på noen av fristene deres?

Hvor lang tid tok det hos de her som har kjøpt samme maskin?

Hadde vært meget kjekt for meg å vite dette, sånn at jeg kan avpasse når jeg skal planlegge perm fra militæret til å hente den på hjemmeadressa.

Endret av rringset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...