Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Selfølgelig.....Etter å ventet 6 uker kom endelig min CL56. Ble veldig skuffet.. Maskinen virket jo veldig grei, men jeg savnet små knapper for bytting av sang osv.... Det første som slo meg var at bæreveska ikke var med. Det andre som slo meg var at oppgraderingene og den hyggelige prisreduksjonen jeg ble lovet, var fraværende. Men det verste.... Har ei spesifisert kvitering hvor det står at jeg har betalt 990 kr mer for en 1,7 ghz, men hva er i maskinen? Jo, en 1,6!!! Er så drita lei WB nå at jeg tror jeg spyr. Så nok en gang må jeg ringe og kjefte dritten av dem.' Dette er for dårlig. ps. Stod forresten at jeg hadde ATI Radeon 9700 Pro Turbo. Dette stemmer vel ikke, eller? Rolig nå. Du hadde vel sett bilder av maskinen og fått med deg at den ikke hadde slike knapper du savner, før du kjøpte den? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Knappene går vel greit å leve uten. Det er jo ikke akkurat hoveddelen av innlegget mitt. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 uansett er det utrolig hvor mye bedre service du vil få, om du opptrer skuffet isteden for å kjefte dem huden full... tro meg! Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Pratet med dem nettopp. Vi kom fram til en ordning jeg tror alle kan leve med... Har forresten problemer: På enhetsbehandling er det et utropstegn på Universal Serial Bus (USB)-kotroller. Det står at jeg ikke har installert drivere.. Jeg har installert alt som fulgte med. Prøver å overføre fra en ekstern harddisk, noe som går treeeegt. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
tfx Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har akkurat det samme, vet ikke helt hva det kommer av. Til dere andre som venter på cl56, denne pc'en er RÅ!!! Alt funker slik det skal gjøre. Den er kjapp, stabil, fri for støy, yter som et uvær på grafikk og er i det hele og store en kanon bra bærbar For de som venter, vent lengre. Her har dere noe å se frem til Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 om derer bruker xp så er det en patch som må installereres for at usb2.0 skal fungere skikkelig... Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 nei, beklager. kommer opp i den der "automatisk oppdatering" lille globusen ellerno nederst i ruta til høyre til skjermen du vet... går vel an å få den til å søke manuelt også, første gangen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Man må ha service pack 1 for å få USB 2.0 til å funke. Det nytter ikke med "kun" alt det andre på windowsupdate. Jeg ville ikke ha service pack på maskinen min, så jeg installerte denne (som jeg selv la ut) og det funket. Lenke til kommentar
tfx Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Vel, da var min Cl56 i hus og er tatt i bruk endel. Skal nå forsøke å gi litt info til dere som vurderer å kjøpe denne pc'en fra whitebox. Jeg personlig legger støy, vekt, ytelse og slike ting høyt opp når jeg vurderer en pc. Støy: Jeg kan nesten ikke høre pc'en når den er slått på og jobber rolig og behagelig med den. Selvfølgelig hører man litt mer støy når man begynner å kjøre litt tyngre applikasjoner, men f.eks word, explorer og slike ting tar den på strak arm uten å starte noen ting som helst. Jeg har en 60GB disk i min på 7200 rpm. Til dere som vurderer å kjøpe, bestill disken på 7200rpm da den av en eller annen grunn støyer mindre enn 5400rpm. (Forstå det den som kan) Personlig bestilte jeg først en 80Gb disk, men trakk meg og ville heller ha pc'en stille i stedet for stor disk kapasitet. Dette angrer jeg ikke på! Vekt: Vekten er upåklagelig, jeg ble faktisk overrasket over hvor liten og lett den er til å ha en 15" skjerm pakket med så kraftige hardware komponenter. Den er slank, fin og i det hele og store kjempefin i bruk på fanget, på bordet eller hvor du måtte ha behov for den. Batteri: Batteriet fungerer helt utmerket til meg. Det har lang nok levetid og holder faktisk utrolig lenge hvis man er flink til å klappe ned skjerm, spare litt strøm i ny og ne og bare tenker på å få den til å leve lenge Det er ingen problemer å jobbe med pc'en i strekk i 4-5ttimer hvis man f.eks skriver et innlegg i dette forumet. Ytelse: Jeg har forløpig ikke testet den personlig i noen benchmarksprogrammer da jeg ikke har prioritert dette. Jeg har imidlertid spilt endel spill og jag kan bare si til de som liker spill at dette er pc'en for dere. Den kjører stort sett alt uten problemer og Radeon 9700 kortet gjør virkelig jobben! Forskjellen på dette kortet og 9600 er ikke så veldig store, men teknologien er videreutviklet i 9700 og for meg har dette vært en helt annen bærbar opplevelse med tanke på grafikk. Ram fungerer slik den skal, kjapp og fin i likhet med harddisken. I bruk: Jeg har få ting å utsette på maskinen. Det er litt plagsomt at adapterkontakten kommer inn på høyre siden av maskinen, denne har jeg helst sett at den var bakom. DVD-Rom'en bråker endel i bruk. Høytalerne sitter på siden av pc'en på høyde med pekeplaten og gir lyd fra seg utover. Det hadde vært mye bedre om lyden kom opp i stedet for ut på siden. Lyden er ikke av rå kvalitet, men koble til et par hodetelefoner og du kommer til å kose deg Det er kanskje en litt plast aktiv følelse av pc'en med etter litt bruk virker den kompakt nok for meg ihvertfall. Skjerm: Skjermen virker helt ok, ikke sinnsyk, men helt ok. Innfalsvinkelen er god nok og oppløsningen 1400x1050 passer perfekt til denne pc'en spør du meg. Jeg har klemt litt på skjermen og får ingen endring i bildet så lenge jeg ikke virkelig presser på. Tastatur: Tastaturet gir litt lyd i fra seg, men virker ikke spesielt slarkete selv om det er litt lyd. Personlig synes jeg tastaturet er fint, men for virkelig kresne brukere vil det nok lage litt mye støy. Oppsumering: Jeg bestilte min whitebox etter mye om og men, med tanke på leveringstid. Etter hvert valgte jeg å gå for Cl56 og pr dags dato angrer jeg overhodet ikke! Nå har jeg hatt pc'en i bruk noen dager og er rett og slett storfornøyd! Ytelse er topp, vekt er lav, støynivået er fraværende (med mindre du legger øret inn til vifteåpningen som er på siden). Jeg vet at whitebox har hatt problemer med levering av denne pc'en, men til dere som venter på den. Vent mer, den er virkelig verdt å vente på For meg har den svart til forventingene, håper den gjør det til dere andre også!! For spørsmål angående Cl56'en, spør i vei så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan! Gjerne med en quote på noe jeg har sagt mvh Anders Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 tfx: hva med å poste det samme i denne tråden? Lenke til kommentar
sazi Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har lest litt her Der står det noe om at på noen maskiner kan du, hvis du ser mellom skjermen og ramma på skjermen(oppe,nede,sidene), se et lys... Backlight... Er det noen som har merket noe til dette? Lenke til kommentar
tfx Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har ikke noe Backlight på min lap, slik som du kunne se på bildet... Fra sidene ser du kun skjermbildet og ikke noe annet Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg har merket backlight-problemet. Eller det vil si, jeg har forsåvidt ikke noe problem med det, og merker det ikke til vanlig, men hvis jeg kikker på skjermen fra helt død vinkel ser jeg noen steder at baklyset skinner gjennom i en tynn sprekk mellom panelet og plastikken utenpå. Lenke til kommentar
tremor Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 er det forresten noen som vet hvordan man skifter opplyst batterikapasitet til minutter? min viser for tiden bare gjenstående levetid i %, som er litt ubrukelig. tremor Lenke til kommentar
rringset Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Noen som vet om Whitebox har planer å levere Cl56 med dothan-CPU snart? Lenke til kommentar
bryhon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) er det forresten noen som vet hvordan man skifter opplyst batterikapasitet til minutter? min viser for tiden bare gjenstående levetid i %, som er litt ubrukelig. tremor % gir jo mye mer mening enn antall timer og minutter da.. Den time og minutt utregninga er jo bare en logaritme der man kalkulerer ut ifra % som som oftest ikke stemmer overhodet særlig det er veldig varierende bruk av pcene og kapasitet på batteriene. Endret 11. mai 2004 av bryhon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå