Gå til innhold

Whitebox CL 56

dan99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok ikke noen CL56 på meg...det går da ikke an å ha så dårlig service som Whitebox? For dere som nå har kjøpt håper jeg indelig dere ikke får problemer med den og må sende den på reparasjon...hvor lenge blir dere uten pc da mon tro? "Joda, det fixer vi på to dager (Whitebox)"....

yeah, right!

Lenke til kommentar

Min er i alle fall i posten, sjekket i går.

Så langt jeg har sett på WB trådene har problemet deres vært å levere nye pc'er, ikke usannsynlig grunnet at de ofte er meget tidlig ute med modellene. Når det gjelder reklamasjon har det vært mye bedre responstider.

Et poeng er helt klart at WB har gjort seg selv en bjørnetjeneste av rang ved å kontinuerlig love levering før de er klare. Et annet poeng er at det tydeligvis er noen sjeler her som har mindre tålmodighet enn en grapefrukt, og ringer for å sjekke hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Du hadde vel lest Whitebox-erfaringer-tråden her før du bestilte? Burde ikke være noen overraskelse at du må vente og at du ikke kan stole på leveringsdatoer. Dette er liksom en del av pakken, grunnen til at du betaler mindre... siden du har valgt å kjøpe likevel, så synes jeg du bør leve med dette... du vil tross alt få den til slutt...

nei, hvilken whitebox tråd er det du snakker om??

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=Pages&nPCID=7 der står det at:

"Ved bestilling før kl 14.00 vil alle bestillinger gå ut samme dag med enten post, bud eller etter avtalt leveringsmåte. " da kan og vil en kunde regne med at det stemmer også, ikke sann som no at vi venter i mange uker, med lovnader som ikke stemmer ifra de.

noen som har fått noen mailer ifra de i det siste da?? er det noen pcer som er sendt ut??

Lenke til kommentar
Etter å ha sendt noen krasse mailer til Whitebox så ble jeg oppringt av dem i dag. De lovte å sende maskinen med budbil på torsdag. De lovte bot og bedring fremover.

joda,, jeg ringt å snakket med de i går også da.. de lovte å sende den i går også da.. men har jeg fått noen mail eller.no NEI..

prøvde å ringe til de i dag også da.. men da når jeg trykker 1 for å komme til salg, så blir den oversotte til netcom telefon svar, og når jeg trykker 3 for trandsport så sier en telefonsvarer at de ikke kan ta telefonen og at jeg må ringe etterpå.. ja jeg ringte før klokken 1500..

jeg må neste heve kjøptet nå da siden den som jeg har solgt min gamle pc til, ikke kan vente lengre, og at whitebox ikke kan si sannheten om de har noe å levere eller ikke..

Lenke til kommentar
Blir nok ikke noen CL56 på meg...det går da ikke an å ha så dårlig service som Whitebox? For dere som nå har kjøpt håper jeg indelig dere ikke får problemer med den og må sende den på reparasjon...hvor lenge blir dere uten pc da mon tro? "Joda, det fixer vi på to dager (Whitebox)"....

yeah, right!

De er raske når det oppstår feil med pcene. Har selv en cl50, fikk den på 3 dager da jeg kjøpte den når den ikke var helt ny og mange skulle ha.

Har senere sent HD'er frem og tilbake noen ganger, var ikke fornøyd med lydnivået. Så prøvde flere disker. De kom alle med exspress over natten, på døra før 10.00 dagen etter. dvs de tok ca 24 timer og få diskene hjem.

Men Whitebox har tydlig ikke lært etter cl1557 tabben sin, de lovte levering der hele tiden også. Samme gjør de nå med cl56, skulle tro de lærte snart da. Men i hvertfall har bare gode ord om service nivået etter kjøp.

Lenke til kommentar

Denne tråden er det jeg snakker om iallfall:

http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...ebox+erfaringer

Pluss denne om 1557:

http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=199690&hl=

Jeg tror problemet til Whitebox er at de mangler delene fra andre produsenter, og dermed ikke får levert ut pc'ene... at et lager med minnekort ikke har kommet inn enda for eksempel, eller selve "boksen"... Man ser jo det på alle andre webshoper også, at deler stadig vekk er ute av lager, men siden brukervennligheten på sidene er mye større, så aksepterer man å vente så lenge man vet hvorfor man venter og hva man venter på... Og så er det jo ikke rart de bruker lang tid, når de er nødt å sitte i telefon og svare på mail hele dagen da... fra utålmodige kjøpere. Tror alt dette hadde blitt bedre om de hadde laget en bedre webshop.

Lenke til kommentar

yeah, right!

De er raske når det oppstår feil med pcene. Har selv en cl50, fikk den på 3 dager da jeg kjøpte den når den ikke var helt ny og mange skulle ha.

Har senere sent HD'er frem og tilbake noen ganger, var ikke fornøyd med lydnivået. Så prøvde flere disker. De kom alle med exspress over natten, på døra før 10.00 dagen etter. dvs de tok ca 24 timer og få diskene hjem.

Men Whitebox har tydlig ikke lært etter cl1557 tabben sin, de lovte levering der hele tiden også. Samme gjør de nå med cl56, skulle tro de lærte snart da. Men i hvertfall har bare gode ord om service nivået etter kjøp.

Jeg fikk min cl1557 etter ca 2 mnd, når jeg endelig fikk den så fikk jeg også dårlig ram, som fører til at pcen klikker minst 2-3 ganger i timen. Har nå venta siden 04.03 på ny ram.. Har sikkert ringt en gang i uka omtrent, litt sjeldnere.. De har lovt at jeg får rammen i slutten av omtrent hver uke. Men venter fremdeles, helt utrolig useriøst og dårlig. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Denne tråden er det jeg snakker om iallfall:

http://forum.barbara.no/index.php?showtopi...ebox+erfaringer

Pluss denne om 1557:

http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=199690&hl=

Jeg tror problemet til Whitebox er at de mangler delene fra andre produsenter, og dermed ikke får levert ut pc'ene... at et lager med minnekort ikke har kommet inn enda for eksempel, eller selve "boksen"... Man ser jo det på alle andre webshoper også, at deler stadig vekk er ute av lager, men siden brukervennligheten på sidene er mye større, så aksepterer man å vente så lenge man vet hvorfor man venter og hva man venter på... Og så er det jo ikke rart de bruker lang tid, når de er nødt å sitte i telefon og svare på mail hele dagen da... fra utålmodige kjøpere. Tror alt dette hadde blitt bedre om de hadde laget en bedre webshop.

problemet som jeg hadde kom av at de ikke snakket sant da. når de sier at den blir sendt i dag, så regner en kunde med at det blir gjor også. så jeg hadde solgt min gamle pc, siden jeg skulle få den laptopen, men når den ikke kommer til avtalt tid så, blir min kjøper også sur,, osv..

jeg har ikke noe i mot å vente en uke eller 2, bare jeg vet det på forhånd og kan planlegge eks, videre salg av min gamle pc.

det de (whitebox) bør gjøre er sann som de andre gjøre (tenker eks på mpx) dersom de ikke har vare så sier de det, og når de eventuelt kan få sendt den ut. dersom de ikke får sendt den ut i tide så MÅ de komme med en meldig i form av mail eller telefon.

Når jeg snakket med de nå så var grunnen at de hadde blitt best i test. men det er da en del andre poster her om at det har vært slik i lengre tider!

Lenke til kommentar

Er det noen andre i Norge som fører (compal) cl56?

-Det hadde gjort saken mye enklere!

Tror egentlig ikke de har noen cl56 i det hele tatt enda.... cl56 står tross alt ikke på compal sine egne sider!

-Tipper at når Zepto får sin nye (cl56-baserte?) inn, så er de tilgjengelige.

Jeg har, som sagt, tenkt til å vente til litt uti mai med å kjøpe min... Da er de nok kommet. -Men hovedgrunnen er at jeg vil ha en dothan 1.8 i min!! Blir pHett!!! ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk kollinr mitt på fredag.

De lovte de skulle sende den ut da, men akk nei.

Så ringte de meg mandags kveld og beklaget over situsajonen og sa at maskinen var ferdig og skulle sendes ut i går.

Når jeg sjekker posten i dag er den fortsatt ikke sendt.

Tror jeg avbestiller.

Lenke til kommentar

Ringte nettopp.

De sa at det var forsinkelse på CL56, men at alle skulle sendes ut i løpet av torsdag/fredag. Da sa jeg at hvis ikke maskinen var sendt på fredag ville jeg ikke lengre ha maskinen. På spørsmål om hvorfor de hele tiden løy kom et svar som jeg tolket at de hadde annonsert maskinen for tidlig.

Håper de har lært av cl1557 og cl56 nå, slik at fremtidige kunder ikke må gå gjennom det samme!

Lenke til kommentar

Ventet snart en mnd på min CL1557.

Masse frem og tilbake, lovnader fra WB som ikke ble holdt.

Ringte i går (tirsdag) og truet med å heve kjøpet dersom jeg ikke hadde den i hende

innen torsdag. Da ble det sving på sakene, budbil kommer å leverer i ettermiddag, får jeg håpe....!

WB påstår de har opgradert pc'n med 2.000 kostnadsfritt, som plaster på såret, dette gjenstår å se.

WB prøver nok så godt de kan, men tror de sliter med å få ferdig nok maskiner til å holde tritt med etterspørselen. MEN, gjenatte ganger LOVE ting som de ikke klarer å holde er useriøst.

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...