bryhon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Quake er gammelt da og nei, 3dmark gir det et bedre bilde om hvordan spill vil fungere, nye spill iallefall.. B Lenke til kommentar
sazi Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Er det ikke sånn at cl56' sitt internminne kan utvides til 2GB? Det står nemlig det her: PowerPro M 5:6 Dette er vel samme maskin som whitebox sin? denne og.... Endret 23. april 2004 av sazi Lenke til kommentar
lerun Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Forskjellen er alikevel på ca 500 3dmark03 poeng, dersom begge har samme oppsett ellers. Og ATI oppgir at Radeon 9700 skal være ca 30% raskere enn 9600 Pro Turbo 128MB. (9600 Pro Turbo er ganske mye kjappere enn vanlig 9600). Har du noen tester du har sett dette på, skulle likt å lese de. I tillegg spiller det ingen trille om disse grafikk-brikkene kjører på AGP 4x eller AGP 8x, ytelsesmessig (dette gjelder jo forøvrig desktop pc'er også.. 1-2% ytelsesforskjell MAX på de absolutt kjappeste grafikk-kortene). Ytelse,for GPU'en nei. Men det skal informasjon til og fra GPU'en, ettersom AGP busen er den tregeste enheten i Intel Pentium-m brikkesettet så kan det hindre full utnyttelse av CPU, minne --> GPU samarbeidet. Egentlig var det bare en digresjon, ettersom alle var så opptatt av grafikk ytelse. Var ikke meningen å knytte opp grafikk ytelse, ville bare illustrere et svakt led. Samme hvor rask GPU'en er har det ikke noe å si hvis noen av de andre enhetene ikke holder samme standard. En klok man sa en gang "A chain is only as strong as the weakest link" Lerun Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Noen som har fått maskinen sendt? Lenke til kommentar
Ni_hil Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Niks, fikk beskjed om at de sendte ut maskinene fortløpende. Skulle få tilsendt kollinr. på mail. Lenke til kommentar
mpkpo Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 fremdeles ingen som har motatt info om at maskin er sendt?? Lenke til kommentar
sazi Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Jeg kommer til å vente til ut mot slutten av mai med å kjøpe min CL56.... Grunnen til dette er at da kommer de nye dothan-cpu'ene, og da vil prisene falle endel... Prisen på en 1,7 vil bli ca1300 kroner mindre... "Intel will offer three 90nm PMs: the 735, 745 and 755, clocked at 1.7GHz, 1.8GHz and 2GHz, respectively, and priced at $294, $423 and $637. That will necessitate a price cut for the older, 130nm PMs, with the 1.5GHz, 1.6GHz and 1.7GHz parts falling to $209, $241 and $294 from today's $241, $294 and $423, respectively. Those reductions amount to cuts of 13.3 per cent, 18 per cent and 30.5 per cent, respectively. A month later, Intel will release the Pentium M 715 and 725, presumably at 1.5GHz and 1.6GHz, matching 90nm parts to their 130nm predecessors, paving the way for the elimination of the 130nm chips altogether." Sammenligner man disse prisene med psdata sine, vil man se at 1.5GHz koster 2424,- 1.6GHz koster 2908,- 1.7GHz koster 4235,- Dette gir en veldig god indikasjon på hvordan prisene vil ligge når dothan kommer. cl56 og 1557 støtter jo i tillegg dothan, så da vil det smake godt med en 1.8GHz dothan (om en mnd.), til samme pris som en vanlig 1.7GHz(i dag)! KILDE Endret 23. april 2004 av sazi Lenke til kommentar
tfx Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg ringte whitebox i går (fredag) og fikk beskjed om at absolutt alle CL56 som var bestilt ble sendt i løpet av fredagen. Når du fikk den var avhengig av hvor fort posten gikk og hvor du bodde i landet Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg ringte whitebox i går (fredag) og fikk beskjed om at absolutt alle CL56 som var bestilt ble sendt i løpet av fredagen. Når du fikk den var avhengig av hvor fort posten gikk og hvor du bodde i landet *Glede seg* Lenke til kommentar
dan99 Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Noen som har fått kollinummer og vet at pcene har blitt sendt? Lenke til kommentar
tfx Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Nope, men de har ikke mailen min. Bestilte via tlf så jeg oppgav den ikke. Men hvis de sier at de er sendt så regner jeg sterkt med at de er det. Tviler på at de sier det for å være greie for å si det slik Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hva er egentlig dothan? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 jeg har oxo bestilt meg en cl1557 ifra de, den ble bestilt over telefon den 6. da sa de at den skulle bli sendt den fredagen etterpå. jeg har handlet en del hos andre nettshopper, men dersom de ikke har varen så sier de det eller de opplyser hvordan det egentlig er. jeg gikk å ventet hele den neste uke, men ingenting kom. så jeg ble sur å sendte de en mail om hvordan det var med laptopen min da. fikk mail dagen etter og da sa de at den skulle bli sendt endten på torsdag eller på fredag. dersom ikke jeg hadde fått mail ifra de skulle jeg ringe på fredag. fredag kom og ikke noe laptop på meg, jeg ringte og spurte hvor den var, "ÅÅÅÅ den er sendt" meg " ok, bra da. hva er pakke nummeret da, slik at jeg kan spore den" whitebox: "Nei,, posten.. puuu,, vel, den er ikke kommet til posten, de henter pakker bare en gang om dage" meg: "ja, når tid kommer den avgåre da? jeg har da ventet lenge nå da" de: "ja,, vi har da oppgradert den veldig mye da.." meg: "ehh,, hva vil det si da?" de: " du har fått et bedre nettverks kort, det nyeste.. <blablabla> G-turbo. den blir sendt i dag da.. vi sender deg en mail etterpå med pakkenummeret på" osv.osv... kom det noen mail ifra de! NEI dersom jeg ikke hører noe mere ifra de på mandag.. så gidder jeg ikke noe mere. endte så har de varen eller så kan de si at de ikke har vare og den kommer med en dato som er "ekte" gidder ikke flere telefoner osv.. har da solgt den pc'en som jeg sitter på nå da.. men er det noen andre bra tilbud eller.no da? siden det er da ingen ting å si på prisen til den cl 1557 da. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Skjønner ikke hvorfor de ikke kan ha et slikt system som PSdata har foreksempel. Der kan jeg hele tiden logge meg inn på min side, og sjekke status. Da er det liksom helt greit å vente. Står det at minnekortet ikke har kommet enda, og at datoen er ubekreftet men forhåpentligvis om en uke, så vet jeg jo at det er en viss usikkerhet. Og så står det også at nå blir pc'n testet, eller nå blir den pakket... eller venter på deler. Veldig kjekt, og en ærlig sak. Er jo sikkert helt det samme med whitebox, at de venter på deler som aldri kommer, eller at testingen tok lenger tid enn antatt... høres slitsomt ut å måtte holde på å ringe hele tiden. Tror rett og slett de har brukt litt lite tid på nettsiden sin jeg, men det er vel en av grunnene til at de er billigere da. Lenke til kommentar
andersgp Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg ringte i dag morrest for å få sendingsnumret på min CL56 og det hadde de ennå ikke klart. De sa at den var på vei ut fra de nå. Akkurat det samme de sa på fredag, så jeg tviler på at alle (om noen) CL56 er sendt fra Whitebox ennå. Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hrmph! Har gått hele helgen i god tro på at maskinen var sendt på fredag som lovet. Men det er vel ingen overaskelse at den ikke er sendt! Ringte dem opp og de sa at i dag gikk maskinene ut. Ventingen er grei nok, men det er løgnene jeg ikke takler! folk kan vel vente 2-3 uker hvis man blir fortalt det, men å bli lovet gang på gang at maskinen kommer blir det for dumt. Hvis den ikke blir sendt i dag, vurderer jeg å kanselere hele kjøpet! Lenke til kommentar
andersgp Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Samme her. Er den ikke sendt i ettermiddag kanselerer jeg og hopper over til nye elitegroup 556. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Du hadde vel lest Whitebox-erfaringer-tråden her før du bestilte? Burde ikke være noen overraskelse at du må vente og at du ikke kan stole på leveringsdatoer. Dette er liksom en del av pakken, grunnen til at du betaler mindre... siden du har valgt å kjøpe likevel, så synes jeg du bør leve med dette... du vil tross alt få den til slutt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Samme her. Er den ikke sendt i ettermiddag kanselerer jeg og hopper over til nye elitegroup 556. Hvis du sier det til dem, sender de maskinen på sekundet. Jeg truet med å hoppe over til PSdata og da ble det fart på sakene. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg er en av de som har gått og "siklet" rundt Cl 56 siste tiden, men å handle noe som helst av Whitebox er etterhvert helt uaktuelt. Ventingen er grei nok, men det er løgnene jeg ikke takler! Å holde sine kunder for narr, må være det absolutt dummeste man kan gjøre. psdata eller Multicom - HERE I COME Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå