tfx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvordan er kvaliteten på Whitebox produktene?Det står liksom å vipper mellom CL56 og Tundra 1557X. Cl'en har bedre specs, men er i tvil grunnet leveringsdato, kvalitet, support, o.s.v o.s.v Noen som har et godt tips på hva jeg bør velge av disse to? Gå for Whitebox CL56. Bedre specs og etter min mening er skallet på CL56 mye bedre enn på Tundra-maskinen. OK. Tror jeg går for CL56'en da. Takker og bukker Lenke til kommentar
tfx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 EHHHHH! Bestilte nettopp en CL 56 og fikk følgende error når jeg skulle bekrefte bestillingen: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14' [Microsoft][ODBC SQL Server Driver] Line 1: Incorrect syntax near 'en'. /subpages/complete_order.asp, line 48 Hva betyr dette? Har de fått bestillingen min?Tror nok jeg må ringe de i morgen, var ikke akkurat slik jeg hadde tenkt at dette skulle foregå! ahhrg Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Bestilte nettopp en CL 56[...] Da tror jeg du må vente en stund. Slik jeg forstod det fikk de inn ca 250 maskiner, og alle var forhåndsbestilt før påske. Mener de sa at neste parti ble minst en måned forsinket. Kanskje det kan ha vært et salgstrisk...? Uansett, er det noen som har fått sin CL56 her? Sitter å venter i spenning, utsendelsen blir jo stadig utsatt; siste jeg hørte var mandag (imorgen). Lenke til kommentar
tfx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Tviler overhodet ikke. Whitebox har jo generelt problemer med å overholde tidsfrister. Men jeg vet jo ikke om den bestillingen er kommet inn i og med at jeg fikk den error beskjeden? Lenke til kommentar
mpkpo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 jaja mensan.. ting tar tid.. ny utsettelse.. nå torsdag til fredag, men da "lover" de at maskinen skal sendes.. tiden får vise.. Men ikke særlig lovende nå som det er 4 gangen de bryter lovnadene sine.. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Akkurat det samme fikk jeg høre. Ringte idag, og de sa torsdag, eller ihvertfall før helga. Så vi får vente og se... Begynner å bli litt lei av at de utsetter utsendelsen to ganger i uka. Hadde vært bedre om de kunne innsett med en gang at det vil ta tid å teste alle maskinene, og ikke love ting de vet de ikke kan holde. Ble jo først lovet maskinen før påske! Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Begynner også å bli dødslei... Har samme som dere...torsdag eller fredag. Misliker WB mer og mer for hver dag som går, men de har jo trossalt billige og forhåpentligvis gode pcer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Slutt å klag og les Whitebox-tråden. Whitebox har gode maskiner, men alle vet at ting tar tid hos dem. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 wh1te Skrevet 20/04/2004 : 12:36 Slutt å klag og les Whitebox-tråden. Whitebox har gode maskiner, men alle vet at ting tar tid hos dem. Enig med wh1te! Alle som handler med Whitebox burde lese WB tråden. Jeg har handlet mye med WB og skal innrømme at det har blitt endel venting, men har fått kompansasjoner for denne ventingen! Jeg mener at det er hos nettopp WB man får mest for pengene, så litt må vel man klare å vente? Det kan lønne seg å ta en PRAT med de. Det er hvertfall mine erfaringer! Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Jeg fikk opplyst at de hadde maskiner klare og at de skulle leveres ut i morgen (onsdag) klokken 12.00. Så nå er det bare å krysse fingrene : Endret 20. april 2004 av t0bben Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ble vist ikke noe av det. Ringte dem i dag. Da sa de at de ble levert på torsdag eller fredag.. Ikke lett å få vite noe sikkert i alle fall :S Lenke til kommentar
Al-x Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Nå er jeg veldig spent....det er torsdag i dag...kommer pc'ene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har dere som venter på maskin fått kollinummer? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Yup...Men den er desverre ikke sendt. Ikke det at jeg forventet det da... Lenke til kommentar
grapz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Har nettop bestillt CL56. Fikk beksjed om at dei hadde den inne, og skulle sendes med en gang dei fikk kreditt info'en fra meg. Da skulle jeg ha den dagen etter (skulle sendes som express). Dei sa osså at dei hadde nettop fått inn ei tøff "executive" bæreveske i skinn, som jeg også skal ha, og den skulle også sendes samtidigt. Så får vi vente å se da. Edit: Skriveleif Endret 22. april 2004 av grapz Lenke til kommentar
lerun Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hei Har sett at mange skryter av at maskinen har den råeste grafikk kortet på markedet. Det ingen nevner er at i tester har forskjellene mellom M10 og M11 ikke vært så stor (tenker spesielt på whitebox sin og andre med M10). Så til og med at whitebox reklamerer med at ATI9700 har AGP8x noe som sikkert er sant men når brikkesettet bare støtter AGP4x har dette lite å si (finnes bare AGP4x for pentium-m). En tanke som slo meg da; AGP4x har teoretisk overførings hastighet på ca. 1Gb/s mens AGP8x har dobbelt, kanskje de små ytelse forskjellen skyldes nettopp denne flaskehalsen. Hvis så hva er poenget med å putte inn et dyrere skjermkort når man ikke får utnyttet det fult ut? Skulle likt å se noen tester på dette...dinside.no hintet at det var små forskjell mellom CL56 med 9700 og et annet merke som brukte 9600. Lerun Lenke til kommentar
lerun Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hehe Har vist fjernet det nå, nevner ikke at det er AGP8x mer... Jaja, fikk ikke tatt dem denne ganger heller... Lerun Lenke til kommentar
mpkpo Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 noen som vet om maskinene ble sendt ut i dag?? har ikke fått noe mail om at de har sendt de... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Hei Har sett at mange skryter av at maskinen har den råeste grafikk kortet på markedet. Det ingen nevner er at i tester har forskjellene mellom M10 og M11 ikke vært så stor (tenker spesielt på whitebox sin og andre med M10). Så til og med at whitebox reklamerer med at ATI9700 har AGP8x noe som sikkert er sant men når brikkesettet bare støtter AGP4x har dette lite å si (finnes bare AGP4x for pentium-m). En tanke som slo meg da; AGP4x har teoretisk overførings hastighet på ca. 1Gb/s mens AGP8x har dobbelt, kanskje de små ytelse forskjellen skyldes nettopp denne flaskehalsen. Hvis så hva er poenget med å putte inn et dyrere skjermkort når man ikke får utnyttet det fult ut? Skulle likt å se noen tester på dette...dinside.no hintet at det var små forskjell mellom CL56 med 9700 og et annet merke som brukte 9600. Lerun Det er stor forskjell mellom ATI Radeon 9600 og 9700. Men det er ikke så stor forskjell mellom Radeon 9600 Pro Turbo 128MB og 9700 128MB. Forskjellen er alikevel på ca 500 3dmark03 poeng, dersom begge har samme oppsett ellers. Og ATI oppgir at Radeon 9700 skal være ca 30% raskere enn 9600 Pro Turbo 128MB. (9600 Pro Turbo er ganske mye kjappere enn vanlig 9600). I tillegg spiller det ingen trille om disse grafikk-brikkene kjører på AGP 4x eller AGP 8x, ytelsesmessig (dette gjelder jo forøvrig desktop pc'er også.. 1-2% ytelsesforskjell MAX på de absolutt kjappeste grafikk-kortene). Endret 22. april 2004 av bidz Lenke til kommentar
Al-x Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Når det gjelder hastigheten på skjermkortene føler jeg at det kan være greit å vise de to tester som er foretatt. Den ene omhandler Whitebox CL56 (ATI 9700) og den andre er Elitegroup Green 556 (ATI 9600). Whitebox CL56 PCMark 04 - 3036 poeng CPU - 3010 poeng Memory - 2192 poeng Graphics - 1993 poeng 3DMark 2003 - 2723 poeng Quake III Arena - 185 fps Elitegroup Green 556 PCMark 04 - 3237 poeng CPU - 3222 poeng Memory - 2405 poeng Graphics - 1969 poeng 3DMark 2003 - 2643 poeng Quake III Arena - 198 fps Jeg kan ikke så veldig mye om sånne ytelses tester, men det at man får bedre fps i quake på Elitegroup pc'en, er vel egentlig det som betyr noe? Dvs, hvilken fps man kan oppnå i et spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå