Hidden Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Har en pause i tittingen akkurat nå.. tar forever å se den ferdig. Og jeg begynner å bli sabla irritert på de ufattelig åpenbare og elendige kulissene de bruker i en så ny produksjon, samt slappe skuespillerinnsatser mange steder. Jeg mener, hallo, det er ikke i mange filmer du tydelig ser den vertikale streken som binder fler vegger sammen i kulissen som liksom skal forestille å være en sanddyne! Og det var bare ett av utallige eksempler. Miniserien er såvidt jeg husker fra 2000, og er på 2 DVDer. Tydelig at budsjettet ikke har vært det største, men det føles som en B film hele veien. Og på coveret står det noe vås om at denne serien liksom er så mye bedre enn den originale filmen. Vel, jeg har begge, og synes den originale er himla mye bedre. Kan være at jeg var full når jeg så den, men likevel... Jeg har hørt at Children of Dune skal være bra, stemmer det? Endret 11. april 2004 av Hidden Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Er enig med deg at originalfilmen med Kyle McLachlan og Sting er bedre enn den nevnte miniserien - selv om denne, samt Children of Dune, visstnok skal ligge nærmere opptil Frank Herberts originaltekst. Og siden du åpenbart ikke liker sistnevnte, vil du nok ikke like CoD heller - da kulissene fra Dune Miniseries stort sett går igjen i denne. Har sett begge miniseriene, og personlig likte jeg best CoD - mest pga den forvandlingsprosessen Leto går gjennom (som er langt mer heftigere enn Paul sin). Endret 11. april 2004 av EviLEddiE Lenke til kommentar
OEH Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har sett begge seriene og synes de begge var bra, men såklart så var filmen noe for seg selv. -OEH Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Ok, har roet meg ned nå Det var litt komplikasjoner. Jeg var småfull under den første delen (en altfor stor whisky pluss en øl), og var litt smådeppa. Så ble det avbrudd mellom den første og andre DVDen, så jeg så filmen over 3 dager, så det ble helt feil.. Jeg har tenkt litt siden dess. Historien minner meg veldig mye om Bibel historien, svik, venner blant fiender o.s.v. - og den er veldig komplisert til å være en sci-fi serie, så jeg skal se den igjen om en stund, og sørge for at jeg får sett hele på en kveld uten å bli avbrutt på noen måte (og uten å innta alkohol i noen særlig grad). Jeg lurer egentlig fremdeles på hva som skjer ETTER Dune, er det noen bøker som forteller historien videre? Jeg kommer til å kjøpe Children of Dune uansett, bare jeg finner et sted som selger den (ikke i norge, til de ågerprisene det opereres med her). DVDbox office har den til noen kroner over maksgrensen ifølge toll.no, så jeg håper prisen går ned litt der etterhvert. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg lurer egentlig fremdeles på hva som skjer ETTER Dune, er det noen bøker som forteller historien videre? Vel, Frank Herbert har jo skrevet 3 bøker som beskriver det som skjer etter CoD: God Emperor of Dune, Heretics of Dune og Chapterhouse Dune. Har selv ikke lest dem enda - jeg har faktisk ikke lest noen av Dune-bøkene til Herbert..! Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Husket jeg så Dune - the miniseries når den kom, og hadde litt for høye forventninger etter som at jeg digger spillefilmen Dune. Men det hele endte med en stor skuffelse, dårlige kulisser, ufattelig dårlige data-animasjoner pluss at klærne/draktene såg ut som om de var tatt ut av en Robin Hood film. CoD er en smule bedre, men her blir data-animasjonene altfor synlig falske. Altså hadde aldri anbefalt noen å sett CoD, det er nå min mening. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Serien er tar med mye mer enn den gamle filmversjonen av Dune. Det er mye som er kuttet fra filmen. Men det er utgave av filmen som er mye lengre enn den "vanlige" utgaven. Har ikke fått sett den enda. Men serien er ikke så værst da, mye mer utfyllende IMO. Noen som vet hvor jeg finner Children of DUne på DVD til en rimelig penge? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Children of Dune er ikke billig uansett hvor du leter tror jeg, annet enn om det er en kopi fra asia.. DVDboxoffice kommer nærmest, men sist jeg sjekket var det akkurat litt over NOK 200,-. Prisen må vel gå ned litt før eller siden. Har begynt å se på COD som opptak fra Hallmark, i kveld. Har sett den første delen. Så langt elsker jeg den, veldig interessant. Et garantert kjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå