FenrisC0de Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jo, i mitt chieftec bigtower kabinett har jeg 2 stk enermax silent fan FAB8 vifter, de har jeg funnet ut at ikke er særlig "silent" så jeg skal bytte dem ut med et par stillegående (12-17dBA) Papst vifter, men så prøver jeg da og sammelikne luft strømmen med de Enermax viftene jeg har, og det er ikke så enkelt. Papst <==> Enermax "Air flow 27-45 m3/h" Altså, så vidt jeg skjønner kan man altså ikke skru opp eller ned vifte hastigheten, og det er ganske stor forskjell mellom 27 og 45 m3/h.. Så er det hvert å bytte ut de to Enermax viftene mine? Kanskje kjøpe 3 stk av de papst viftene så har jeg 2 bak og en foran (da har jeg ikke flere slots for dem).. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Air flow 27-45 m3/h det er flowen med start spenning på vifta (5volt eller.no) og flowen med 12volt. jeg er ikke 100% sikker men det virker logisk Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 jepp.. Papst flytter mye mer luft i hennhold til støy enn den Enermax vifta... Jeg syns du skal kjøpe deg noen 19 dB Papst vifter.. bråker mindre enn den mest stille Enermax vifta.. 12 dB vifta til Papst er litt for pinglette etter min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå