HolgerL Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Jeg prøvde å presse mest mulig info i topic, men saken er at etter at jeg installerte WinXP over Win98, så har jeg NTFS på windowspartisjonen, men FAT32 på lagringspartisjonen (hvor jeg har installert spill og musikk). Jeg oppdaget det først nå. Så nå lurer jeg på om jeg burde ha NTFS på begge. Med vennlig hilsen Holger Ludvigsen Endret 10. april 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Dersom partisjonen er større enn 25GB så er det best at du konverterer til NTFS. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Den er på 100 GB, så det er nok best jeg har NTFS på hele disken. Skal skifte etter jeg har rydda litt. Tusen takk for hjelpen! (Hvis noe har innvendinger, er det bare å si ifra) Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 NTFs kan KUN leses av NT4, 2000, XP og 2003. Ergo hvis du har win95/98/me så kan de ikke lese av partisjoner med NTFS. Det kan være verdt å vite hvis du skal ha en dual-boot med et av de envte operativsystemene. (Ikke at jeg tror det er aktuelt da) Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Tusen takk ob1, jeg har tenkt å bare ha XP på denne maskinen. Men det var flott du sa ifra. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 NTFs kan KUN leses av NT4, 2000, XP og 2003. bare for å være pirkete: NTFS kan også leses av linux... forutsatt at det er støtte for det i kernel. Men du får ikke skrevet til NTFS fra linux. (men det funker med FAT32) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå