Gå til innhold

DVD brenne problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en NEC 2500A som jeg sliter litt med. Starter brenning av et DVD image og alt ser ut til å virke fint. Men når den når rundt 20% (varierer) så slutter den bare å brenne, klokken som sier hvor lenge som er igjen og hvor lang tid brenningen har pågått fortsetter å gå. Jeg har prøvd å la den stå over natten, men den kommer aldri noe lenger og jeg må reboote maskinen for å få ut DVD+R platen.

Det som gjør det enda merkligere er at noen ganger så virker brenningen uten problemer.

Bruker Verbatim DVD+R plater og nero 6.3 (prøvd med alcohol 120% også, samme feil).

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er en AMD XP2800+. Det er litt irriterende å måtte sende mange dyre DVD'er i bøtta på grunn av dette.

Ting å prøve:

1: Andre plater

2: Lag imaget på nytt (kan være feil på image filene)

3: Har du nvidia nforce brikkesett. så avinstaller nvidia nforce IDE drivere og bruk kun M$ sine IDE drivere som kommer med operativsystemet.

Lenke til kommentar
1: Andre plater

2: Lag imaget på nytt (kan være feil på image filene)

3: Har du nvidia nforce brikkesett. så avinstaller nvidia nforce IDE drivere og bruk kun M$ sine IDE drivere som kommer med operativsystemet.

De to første ser jeg ikke helt logikken med siden brenne programmet burde gi en feilmelding, samt at det tidligere har virket med de platetene jeg bruker nå (men jeg kan jo prøve å bytte).

Når det gjelder imaget (laget med DVDshrink) så tviler jeg på at feilen ligger der, for jeg har prøvd flere forskjellige samt at det fungerer fint å mounte dem i alcohol 120%.

Jeg kan prøve å fjerne nVIDIA driveren når jeg kommer hjem i dag (bruker abit nfs7-s (huska jeg riktig der?)). Men det er jo fryktelig dårlig om det ikke skal virke med nVIDIA driveren da.

Det er mulig jeg prøver å legge inn windows XP på nytt etterhvert også, for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

På PCen til faren min så fikk jeg samme symptomene med en CD-brenner, løsningen ble å enten sette brenneren i PIO mode (ikke egnet i praksis) eller koble brenneren til et ekstra kontrollerkort.

Jeg antar at det var en konflikt med DVD leseren som var koblet som slave på samme kanal, men gadd ikke å forske videre når jeg endelig hadde funnet en fungerende løsning.

Lenke til kommentar
Jeg antar at det var en konflikt med DVD leseren som var koblet som slave på samme kanal, men gadd ikke å forske videre når jeg endelig hadde funnet en fungerende løsning.

Aha. Den var ikke dum. Kom akkurat på at sist gang brenningen virket så er det mulig jeg hadde koblet ut DVD leseren på samme kanal for å teste om jeg kunne sette høyere DMA på brenneren. Det blir det første jeg prøver når jeg kommer hjem i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...