Stringer Bell Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 drar man inn på bios og skrur opp cpu'en? Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) ja si det. Endret 10. april 2004 av Aadna Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 For å ocerklokke må man først vite hva temperaturen er og hva minnet tåler. Hvis CPU er varm er det liten vits å overklokke men er tempen bra så kan du forslke litt. Så skrur man opp FSB og Multipier i bios. Du må nok sette opp volt på cpu for å holde den stabil når du overklokker. Normalt Temperatur på en Amd er fra 45-55. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 drar man inn på bios og skrur opp cpu'en? Og skrur opp cpuen? uuuh.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Først må du altså vite tempen og gjerne hastigheten på minnet ditt (Feks PC2700), også må du forsikre deg om at pcen din IKKE er en vanlig butikk pc, for da er som regel CPU multiplier låst, og temperaturen vil ikke tillate at du overklokker.. Men til det rent teoretiske, gå inn i bios (husk og ha oppdatert bios versjon), også skrur du ned multiplier et hakk, også opp FSB, dette er den enkleste formen for overklokking. Med dette er det bare tempen som kan ta knekken på CPU, beveger du deg ut på spenning\Voltage så øker risikoen litt.. Håper dette hjalp Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Man øker FSB. Man kan jo også øke MP hvis CPU ikke er låst. Her er en guide til nybegynnere innen overklokking. Edit: Klokken er kvart på syv om morgenen og da skriver man mange rare skrivefeil. Endret 11. april 2004 av Earendil Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 For å ocerklokke må man først vite hva temperaturen er og hva minnet tåler. Hvis CPU er varm er det liten vits å overklokke men er tempen bra så kan du forslke litt. Så skrur man opp FSB og Multipier i bios. Du må nok sette opp volt på cpu for å holde den stabil når du overklokker. Normalt Temperatur på en Amd er fra 45-55. Hvordan finner jeg ut tempen på minnet og hva det tåler? Jeg har et par Corsair 512mb 400mhz brikker som skulle være bra for overklokking etter det jeg har snappet opp...har for øyeblikket problemer med å holde systemet stabilt selvom cpu temp er lav. Vil det da hjelpe å øke vcore spenningen litt? Eller beveger jeg meg da ut på dypt vann........ Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Vil det da hjelpe å øke vcore spenningen litt? Eller beveger jeg meg da ut på dypt vann........ Det varierer jo helt. Det kan godt hende at PC'en restarter hele tiden pga for liten VCore, men det kan også være omvendt. Det vil si at den kan få for mye, sånn at det blir for varmt. Hvor høy er VCoren nå og hvilken CPU har du? Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Vil det da hjelpe å øke vcore spenningen litt? Eller beveger jeg meg da ut på dypt vann........ Det varierer jo helt. Det kan godt hende at PC'en restarter hele tiden pga for liten VCore, men det kan også være omvendt. Det vil si at den kan få for mye, sånn at det blir for varmt. Hvor høy er VCoren nå og hvilken CPU har du? Den var på 1,6 da jeg skrev den posten idagtidlig, men jeg har økt den til 1,675 nå. Asus Probe viser likevel hele 1,75 volt... ...Jeg har en P4 (northwood) 3ghz på et Asus P4p800 Deluxe kort. Et matchet par med Corsair 512 400mhz brikker (dual channel)...kanskje disse har godt av å volt-tas litt? FSB er nå på 226 så klokkefrekvensen ligger på 3,39 ghz...hadde vært morsomt å passere 3,4 gitt...det virker nå stabilt når man pusler rundt i windows (cpu temp er just nu kun 35..) , men når jeg tester med litt Wolfenstein Multiplayer går det galt etter en stund og jeg detter tilbake til windows...istad økte jeg AGP VDDQ voltage til 1,7 og fikk litt bedre score i 3dmark2001 og høyere framerate i spillet men det endte til slutt i en blå skjerm fyllt med skriblerier om at her var det noe veldig galt fatt... Max temp på cpu jeg har registrert idag er bare 52 grader...så cpu'en er iallefall ikke for varm. Så da er det bare å volt-ta litt til!?... Aner ikke hva som regnes som veldig høy vcore spenning, men spenningen er iallefall til å ta og føle på hver gang jeg starter opp etter en tweak! Tips mottas med glede!!! (Noe poeng å tukle med AGP/PCI frequency instillingene?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå