Gå til innhold

Canon mvx 250i

Anbefalte innlegg

Stemmer det at den nye 200-serien har mindre bilde-sensor? Er ikke helt inni dette enda. Går ut fra at 1/4,5 er mindre enn 1/4 som 100-serien har. Vil ikke dette redusere bildekvaliteten? Størrelsen påvirker vel også egenskapene ved filming i mørke omgivelser?

Litt ny i gamet her enda, men prøver å sette meg litt inn i hva jeg skal se etter. For meg er ett videokamera et videokamera og ikke ett fotoapperat. Derfor prioriterer jeg bilde og lydkvalitet på filmen, men ser att de fleste sliter med motorstøy på kamera til en pris på under 8000. Stemmer dette? Mange spørsmål, men bedre med ett for mye enn ett for lite. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett på det tekniske. Motorstøy er desverre et kjedelig problem ja. Du får ikke sjansen til å finne det ut før ETTER at du har filmet en del i forskjellige settings og funnet ut hvorvidt det er for dårlig eller ikke.

Du får slite med det og tråle forum etter brukererfaringer :)

Lenke til kommentar

Egentlig litt rart at de ikke klarer å luke ut motorstøyen. Må vel kunne gå an å støydempe/skjerme driverket og bruke en litt mer retnings-bestemt mikrofon. Føler ikke at jeg har det problemet med mitt gamle hi-8 kamera (Canon UCX65Hi), men det så er det til gjengjeld veldig følsomt for vindsus. Hvordan er dette på digitale kamera? Hva skal jeg se etter hvis jeg vil ha mer vidvinkel enn det jeg har på mitt gamle(litt info om det her: http://www.cyberphoto.se/index.php?http://...deo/ucx65.shtml )?

Setter stor pris på all hjelp så jeg slipper å trege i etterkant.

Endret av lovemachine
Lenke til kommentar
Egentlig litt rart at de ikke klarer å luke ut motorstøyen. Må vel kunne gå an å støydempe/skjerme driverket og bruke en litt mer retnings-bestemt mikrofon. Føler ikke at jeg har det problemet med mitt gamle hi-8 kamera (Canon UCX65Hi), men det så er det til gjengjeld veldig følsomt for vindsus. Hvordan er dette på digitale kamera?

Hi-8 kameraene var også en del større, men her var også drivverket større. Kanskje de hadde bedre plass til støyskjerming på disse? Det er dessverre sant at motorstøy er ett problem ja. Men det er gjerne slik, at jo større kameraene er, jo mindre er problemet (hvis man legger litt penger i kameraet da... over 10.000 f.eks).

På mange digitale videokamera finnes noe som heter wind-cut. Med denne funksjonen på, vil man luke ut det aller meste av vindsus. Ellers vil en "vott" til mikrofonen fungere bra også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...