Paulex Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg har kjøpt et sennheiser headsett til 500 sphenn. Det som er problemet er at miccen ikke funker! Sendte den tilbake fordi jeg trodde det var noe feil med den, men den funket helt ordentlig. Jeg har Soundblaster Audigy 2 ZS Platium Pro. Ingen miccer funker i det hele tatt. Men etter jeg prøvde litt av hvert i dag, hører jeg meg selv bare jeg putter inn miccen. Hva er galt og hva skal jeg gjøre? Mer info? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Svaret er sikkert ganske enkelt. Prøv følgende: Start>kontrollpanel>Lyder, tale og lydenheter Se øverst til venstre under "Se også" Velg avansert volumkontroll. Se under microphone. Fjern krysset for demp. Det skule hjelpe Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Og hvis det ikke er det som er feilen da? Ingen jeg har snakket med skjønner det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Headsette skal både en rose og en grønn plugg. Den rosa pluggen skal være til mikrofonen, husk at den må være i det rosa hullet på lydkortet. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Ja, jeg er ikke født i går heller da Men det som er problemet er at på sennheiser er mic-pluggen rød Nei, men den står i og alt er plugget riktig, men den funker ikke fordet. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hva er det som ikke funker? Ventrilo, Teamspeak osv.? Jeg hadde problem med min mic i Teamspeak fordi jeg hadde satt innspillingskvaliteten på full og ikke på raskest. Prøv med den innebygde innspilleren i Windows og se om den fungerer der. Gå også nøye igjennom alle former for volum i voluminnstillersaken. Høyttaler nederst i høyre hjørne -> Alternativer -> Egenskaper -> kryss av innspilling og trykk OK -> sjekk om mic står på demp. Siden du har creative, sjekk Mixeren på kontrollpanelet. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Sjekk creative surround mixer. Den greia liker å slå av de inngangene den føler for... Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Du sa at pluggen var rød, ikke rosa. Rød er den fargekoden en fono-mono-ut har. Dvs. det er en annen kontakt det dreier seg om. For det er vel to kontakter fra headsettet? Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) JA har en Rød og en sort En av de må være miccen da Men det som er sykt er at jeg hører meg selv når jeg putter inn miccen. Uansett hvilkene programer jeg kjører. Den funker ikke i ventrilo eller teamspeak. Endret 12. april 2004 av Paulex Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Da er det noe software feil et sted, sjekk det jeg sa. Du bør også mute/dempe "What U hear" eller noe sånt et sted. Sjekk også at de riktige enhetene er på input/output i TS og ventrilo. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Ok. Når jeg tar og har Lydsamtale på msn skjer det noe SYKT. Han jeg snakker med hører musikken jeg spiller av i Creative mediasource, men ikke meg. Hva er da feilen? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ok. Når jeg tar og har Lydsamtale på msn skjer det noe SYKT. Han jeg snakker med hører musikken jeg spiller av i Creative mediasource, men ikke meg. Hva er da feilen? Innspillings kontoll er satt til å ta opp fra wave-ut, sett den til mic. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Ja, seff! Der ligger prob! Hvordan gjær jeg det? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ja, seff! Der ligger prob! Hvordan gjær jeg det? dobbelklikk høyt.ikonet nederst i hjørnet options properties recording ok også select under microphone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå