Gå til innhold

Pro Evolution Soccer 3

Anbefalte innlegg

Hei!

Har spilt Pro Evolution Soccer 3 i nesten 4 timer nå, du så vanskelig! Klarer ikke å ta ballen fra motstanderen, klarer heller ikke å score. Noen som vet om sider o.l. der det er tips, ikke cheats, til spillet som kan hjelpe meg å finne en brukbar spillestil?

Noen andre som spiller dette spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har begynt å spille igjen! finn et bra lag(arsenal) og spill exibition på 1 stjerne(letteste). der lærer du å kontrollere ballen. d vansklige er å bedømme hvor hardt man skal skyte. jeg spiller på ps2, der er fottball best!!!

ps: prøv cheatplanet/tips eller strategi

Lenke til kommentar
jeg har begynt å spille igjen! finn et bra lag(arsenal) og spill exibition på 1 stjerne(letteste). der lærer du å kontrollere ballen. d vansklige er å bedømme hvor hardt man skal skyte. jeg spiller på ps2, der er fottball best!!!

ps: prøv cheatplanet/tips eller strategi

Ok, takk...

Men du sier Arsenal, finnes det en mod som gir riktige navn da? Trodde de het North London... ;)

Lenke til kommentar

Det er jo det som er bra med PES3!

At du ikke er konge med en gang, som i fifa serien.

Men heller MÅ bruke tid for å lære deg kontrollene, og ikke minst hvordan ballbehandlingen fungerer. Og det samme med frisparkene, du trer ikke ballen i krysset hver gang bare fordi du har funnet ut av hvordan frispark skal taes, hver situasjon er unik, og får forskjellig utfall hver gang!

Genialt!

Lenke til kommentar

PES3 er sansynligvis det beste fotballspillet som er mulig å få tak i. Jeg har bare PES2 til PS2, men spiller 3'ern ganske ofte hos en kamerat. (fotballspill er mye bedre på Play Station)

Det er viktig å lære seg å kontrollere ballen, hvordan finte og vende etc. Lær deg å slå gode pasninger, gjennombrudspasning, veggspill - veggspill rett foran midtstopperne til motstanderen er den måten jeg scorer mest mål på.

Det er heller ikke dumt å beherske skuddknappen. Ofte er det lurt å trykke litt for lett, enn å få panikk og sende ballen i bane rundt jorda. Prøv å ta det rolig når du er foran mål, eller alene med keeper. Greier du å holde hodet kaldt kan du gjøre mye rart, runde keeper, eller f.eks. lobbe. Begge deler er forbausende enkelt å gjennomføre hvis du først har lært det.

Frispark har jeg ikke helt greid å finne ut av enda, hovedsakelig fordi jeg ikke har spilt det nok. Men det virker som om det er mye lettere å score fra litt små langt hold, evt rett foran 16.

Defensivt kan være litt leit, sklitaklinger er ikke alltid like lurt siden det er lett å meie ned motspillere og glemme ballen. Bruk mye enkle taklinger, pressing med skulder etc.

Taktikk varierer fra person til person, det enkleste er å eksperimentere litt og finne ut hva som funker best i forhold til din egen spillestil.

Lenke til kommentar

PES3 er etter min mening det beste spillet av dem alle. Har spillt serien helt fra begynnelsen på ps1 og tror jeg kan si at jeg ikke er nybegynner i hvertfall. Klarer vm lett på 5stjerners :)

Når motstandern har ballen er det ett godt valg å holde inne X på ps2 (sentreknappen) da går spilleren din automatisk i ballfører og presser han. Sklitaklinger er litt mer avansert og kan ofte føre til kort. Så prøv å bare press ballfører med X eller eventuellt løpe på ballen manuelt.

jeg har også funnet ut at hvis en spiss kommer mot deg er det ikke altid lurt å spurte rett i han. Det kan være lurt å vente litt. Gjerne rygge bakover til han eventuellt sparker ballen for langt frem, eller løper slik at du lett kan overta kula.

Et annet tips er å holde inne R2 (Vet ikke hva det er på pc) mens du beveger deg. (når motstanderen har ballen) da vil din spiller nærmest streife(For mye cs på meg ja) til siden. Dette er en god måte å stoppe innlegg og hindre skudd på.

Når det gjelder skudd på mål. Sitt for all del ikke å se på skuddstripa. Glem den, det er ditt trykk som gjelder. Det er en vanesak så spill trening helt til du vet ca hvor lenge du skal trykke.

Den beste måten å lære spillet på er å trene/spille

EDIT: leif

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

En liten ting, bare..

Den skuddstripa sier ikke hvor hardt du skyter, men hvor HØYT. Det står i manualen, og på treningsopplegget inne i spillet. Spillerne vil automatisk (alt etter hvor flinke og smarte de er) skyte så hardt som mulig eller så hardt som det trengs i den gitte situasjonen. De beste skuddene er faktisk oftest de lave (kjapt trykk), for ikke alle keepere er så raske at de rekker helt ned til bakken med armene når ballen kommer fort. De lave skuddene scorer jeg mest på, muligens nest etter innlegg->heading.

Dette treningsopplegget i spillet er forresten meget bra. Gå gjennom hele, og øv på det du ikke mestrer! Slik ble jeg god iallfall. Nå er jeg ca jevngod med vanskelighetsgrad 4/5, og bedre skal jeg bli!

Lenke til kommentar
Frispark er litt kjekt å trene på. Sjekk i manualen din hvordan du tar frispark, og tren litt på det. Det er alltid gøy å putte frisparket i krysset fra 27 meter 2 minutter på overtid og vinne 3-2.

Har både trent og lest en god del, men synes det er forferdelig vanskelig. Spesielt å skru ballen!

Lenke til kommentar
Det er vanskelig! Det tok sin tid før man hadde perfeksjonert frisparkene. Skyter aldri hvis ikke ballen er mellom 26 og 29 meter fra mål. Ellers så er det lettere å finne en spiller inne i felte, ta en kortpasning og skyte på direkten. Effektivt

Hvis frisparket er mellom 16-19 meter er det gode muligheter for å banke ballen i keeperhjørnet. Sikt deg inn på krysset, og klin til. Jeg har scora en del på det, treffer du bra har ikke keepern sjangs.

Edit: leif

Endret av LordTimmy
Lenke til kommentar

Jeg sliter med nikking og nedtak av ball.

Det gjøres forsåvidt av seg selv hvis du ikke tar kontrollen på spilleren. Men det jeg ikke fikser er å få spilleren til å hoppe opp og heade. Noen tips? Hvis jeg holder inne x-knappen så bare står han planta og venter på å få ballen i hodet, mens motstanderne hopper opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...