Gå til innhold

Billig hjemmekino anlegg.


Anbefalte innlegg

Kjøp THX-anlegg til rundt 2k, og så en dvd..

Viss det er for dyrt er det like godt å glømme heimekino, viss de er heimekino du er ute etter.

Dessuten burde man også ha minst 28" widescreen, helst 32", og viss man har råd: projektor :D

THX anlegg for 2k? Nå snakker vel du om PC-høyttalere? THX sertifisert utstyr til stua tror jeg du kan glemme å finne finne under 10k (forsterker og 5 rimelige høyttalere)

 

edit:leif

ja, snakker pc-høgtalere, som funker fint til film, har testa sjøl..

Pointen er at han ikkje skal ha noke dyrt, og då e de godt nok..

 

Du kan få heimekino-THX-anlegg oppi millionen om du vil, og 10k vil ikkje gjere susen skikkelig. Må hugse på at skal du ha full ytelse trenger du en THX-forsterker, THX-dvd (kun en på markedet forløpig, i alle fall sist eg såg), THX-høgtalera(då snakka vi ikkje noken stusselige greier), og THX-projektor, og om du e veldi nøyen finner du sikkert THX-lærerett og... Så å komme høgt i pris e ikkje noke problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal ha skikkelig billig hjemmekino kjøper man Trust Soundwave 3000P til 630 kr hos PSdata. Det skal visstnok også følge med en adapter slik at man kan bruke dem til musikkanlegget. Tipper dette gjelder DVD-spiller også.

 

Men det er mulig du kan koble hvilke som helst datahøyttalere til DVD?

 

Hvis man har en DVD-spiller fra før ville jo dette vært en billigere løsning enn 800 kr og jeg er sikker på at man vil få bedre lyd også.

Lenke til kommentar
Kjøp THX-anlegg til rundt 2k, og så en dvd..

Viss det er for dyrt er det like godt å glømme heimekino, viss de er heimekino du er ute etter.

Dessuten burde man også ha minst 28" widescreen, helst 32", og viss man har råd: projektor :D

THX anlegg for 2k? Nå snakker vel du om PC-høyttalere? THX sertifisert utstyr til stua tror jeg du kan glemme å finne finne under 10k (forsterker og 5 rimelige høyttalere)

 

edit:leif

ja, snakker pc-høgtalere, som funker fint til film, har testa sjøl..

Pointen er at han ikkje skal ha noke dyrt, og då e de godt nok..

 

Du kan få heimekino-THX-anlegg oppi millionen om du vil, og 10k vil ikkje gjere susen skikkelig. Må hugse på at skal du ha full ytelse trenger du en THX-forsterker, THX-dvd (kun en på markedet forløpig, i alle fall sist eg såg), THX-høgtalera(då snakka vi ikkje noken stusselige greier), og THX-projektor, og om du e veldi nøyen finner du sikkert THX-lærerett og... Så å komme høgt i pris e ikkje noke problem.

+/-500 000kr er det en gjennomsnittlig Thx kinosal koster. Av denne summen går det største beløpet til en spesiallaget baffelvegg der subwooferne og centerhøyttaleren er montert.

Lenke til kommentar

*sukk*

Folk henger seg for mye opp i trestavelses akronymer.

THX godkjenning er ikke et kvalitetsstempel i seg selv for høyttalere.

 

Men legg merke til det cdrom sier her. Det som koster er ikke nødvendigvis elementer og delefiltre men det som disse sitter i ;)

 

Har hørt høyttalere bygd av folk som vet hva selvbygg er som har spilt mye bedre enn toppserien til Klipch. Ikke at det er dårlig, langt derifra! :thumbup:

 

Er spent på hva Etons 10" bilelement kan gjøre i hjemmekinosammenheng jeg.

Simulert i SoundEasy i rom går den ned til 10Hz ved -10db.

Lenke til kommentar
Hvis man skal ha skikkelig billig hjemmekino kjøper man  Trust Soundwave 3000P til 630 kr hos PSdata. Det skal visstnok også følge med en adapter slik at man kan bruke dem til musikkanlegget. Tipper dette gjelder DVD-spiller også.

 

Men det er mulig du kan koble hvilke som helst datahøyttalere til DVD?

 

Hvis man har en DVD-spiller fra før ville jo dette vært en billigere løsning enn 800 kr og jeg er sikker på at man vil få bedre lyd også.

Hmmm... Kan Asono's DVD-spiller bruke et slikt sett som er beregnet for PC? :ermm:

 

Her er spesifikasjonene for DVD-spilleren jeg har. Betyr "Audio Dts And Dolby Digital (ac-3) 5.1 Channel Decode" at den kan bruke høytalere beregnet på PC? :dontgetit:

 

Er settet fra PSdata bedre enn Eltax'en?

 

Takker for alle svar! :w00t:

 

Edit:

Om Asono DVD-spilleren kan bruke PC-høytalere, er et av disse fire settene bedre alternativer enn Eltax settet?

 

1: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=988...lAction=details

2: https://prisguiden.no/produkt/8652

3: https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=52519

4: https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=52518

 

Eller er Eltax-settet bedre enn alle disse fire? :hmm:

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Hei!

 

Det blir fort vanskelig om du vil ha et "godt nok" hjemmekinoanlegg - selv brukte jeg et Altec Lansing sett på 178w - og ja, det ga bedre lyd en hva tvhøytalerene kunne gi, men det var slett ikke nok til å fylle rommet med lyd på en overbevisendes måte. Men jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe annet akkurat da.

 

Det gikk et par måneder - var på diverse HI-FI-butikker og fikk prøve så mangt av "hjemmekino"-anlegg. Mye kjekt, men god lyd ble fort dyrt!

 

Helt tilfeldig var jeg innom en Lefdalbutikk og plutselig ble det mulig med drømmen om hjemmekinoanlegg til en overkommelig pris!

 

Jeg avtalte tid med en selger, kom tilbake neste dag og fikk prøve et par DVD-filmer med grom lyd og noen CD'er med "musikk som jeg liker".

 

Og valget falt på et Pioneer anlegg - dette var uten tvil det anlegget av alle jeg hadde hørt som ga best lyd for pengene - sjekk denne linken (Pioneer NSDV99) - så gjør du deg selv en tjeneste;

 

Tan deg en tur til en Lefdal butikk nær deg og hør om du kan få bruke litt tid med å få lytte til de forskjellige anleggene de har inne og sørg for at de i alle fall har dette anlegget inne!

 

Jeg betalte 5 995 for mitt og fikk med en DVD-film i tillegg... :roll:

 

Å vente er alltid det verste jeg vet, men å bruke noen kroner nå, for så å angre om noen uker og ønske seg mer, vel, spar heller en måned eller to og sjekk ut Pioneer NSDV99 iallefall før du gjør et valg. Ja, det er fortsatt mye penger, men dette vil gi deg en lydopplevelse som du må opp i over 10 000 kroner for å finne!

 

Å spille Farcry eller Battlefield Vietnam har fått ny mening sånn helt plutselig... :yes:

 

Nå må det sies at selv om lyden ble klart mye bedre når det kommer til å se på TV, så var det ikke akkurat dag og natt i forskjell fra før og etter, men å se på en DVDfilm eller høre på musikk, eller akkurat det å koble på PC'en til dette settet i stuen, skru av lyset og opp med lydnivået, vel - det ga nesten ny mening til hva som er morro i livet!

 

Uansett, lykke til!

 

Ice T.

Lenke til kommentar

Jeg har surrond anlegg av en verdi på ca 30000kr (bare lyden). Ingenting av dette er THX-godkjent. Men det låter nok en del bedre enn høytalerene til Creative og Logitech.

 

Men over til noe annet. Jeg fant et bra lite surrondanlegg fra Canton. (Bra merke best i test mange ganger). Jeg har hørt på et slik anlegg, ao selv om høytalerene er små, spiller de musikk meget bra. Du kan nesten kjenne det på vekten i forhold til de billige alternativene. Canton Movie 6-CX heter det, og finnes hos Myrene Lyd under "Sjekk uketilbudene" og "April". Dette høytalersettet med aktiv subwoofer koster 3185 + moms. og gratis frakt.

Lenke til kommentar

Uansett så er det lurt å være oppmerksom på at man fint kan bruke vanlige PC høyttaler pakker på TV også, dersom man ikke har mulighet til å koble de til DVD spilleren, kan man heller bare kjøpe et 2.1 system og koble de rett på hodetelefon utgangen på TV'n. Blir iallfall mye bedre lyd enn på vanlige tv høyttalere.

 

Kan finne bra eksempler på: Cambridge Soundworks Multimedia Speakers...

Endret av w2k
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan folk klarer og sitte med billige høytalere. Jeg klarte meg med noen logitech Z540 en liten stund ,men når man hører på noen Bang Olufsen høytalere 6-8timer dagen så blir det fort en stor nedtur og komme hjem til noen Logitech Z540.

 

Har nå noen Altec Lansing 641 og de spiller faktisk overaskende bra til den prisen ,men man får hva man betaler for. Selv synes jeg disse spiller mye bedre enn logitech sine PC høytalere. Synes bassen blir for treg og upresis.

 

Men Subben her går HØYT.. Det er ikke bra ,men med 3.5" element så er det mye arbeid igjen til Subben.. Skulle ha vært noen litt større elementer i disse høytalerne og da ville de virkelig vært enda bedre.

 

Men det er fortsatt en skikkelig nedtur og skru på disse høytalere etter og ha hørt på B&O høytalere til 40K.. Men når jeg flytter for megselv og får litt mer penger mellom hendene så blir det nok fort 20K på høytalere.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvordan folk klarer og sitte med billige høytalere. Jeg klarte meg med noen logitech Z540 en liten stund ,men når man hører på noen Bang Olufsen høytalere 6-8timer dagen så blir det fort en stor nedtur og komme hjem til noen Logitech Z540.

Enig med deg der. Poenget er vel at mange ikke vet hva god lyd egentlig er. En må jo først ha hørt på et orntlig anlegg, så man har noe å sammenligne med. Man får som regel det man betaler for.

Lenke til kommentar
Canton Fortissimo er vel det mest optimal pr. lydkvalitet/pris....?

kanskje hos ditt objektive syn..

Jepp, derfor spm.tegn til slutt, venter på tilbakemelding og andre

forslag.... ;)

Ps. blir vel litt off-topic nå så da kan vi flytte emnet

over til lyd og bilde kanskje ?

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvordan folk klarer og sitte med billige høytalere. Jeg klarte meg med noen logitech Z540 en liten stund ,men når man hører på noen Bang Olufsen høytalere 6-8timer dagen så blir det fort en stor nedtur og komme hjem til noen Logitech Z540.

 

Har nå noen Altec Lansing 641 og de spiller faktisk overaskende bra til den prisen ,men man får hva man betaler for. Selv synes jeg disse spiller mye bedre enn logitech sine PC høytalere. Synes bassen blir for treg og upresis.

 

Men Subben her går HØYT.. Det er ikke bra ,men med 3.5" element så er det mye arbeid igjen til Subben.. Skulle ha vært noen litt større elementer i disse høytalerne og da ville de virkelig vært enda bedre.

 

Men det er fortsatt en skikkelig nedtur og skru på disse høytalere etter og ha hørt på B&O høytalere til 40K.. Men når jeg flytter for megselv og får litt mer penger mellom hendene så blir det nok fort 20K på høytalere.

tja..

 

sitter med et par Heco 1240 til endel partusen lapper (les to-sifra tusen) med HK Citation pre/pwr-amp... klarer meg godt med cambridge 12V til pc'n... duger det... (les What HI-FI og andre...) og motsatt. kjøpte en Yamaha DVD løsning til under 5K for å bruke i kjellerstua... funker det.. helt greit.. riktignok ikke tonalt riktig nedad men dog...

 

hørte en Eltax DVD løsning og ble imponert.. mye for under 2K.. virkelig mye... til film. Skal man lytte til musikk eller radio? GLEM DET... (sorry .. jeg ropte...)

Lenke til kommentar
Canton Fortissimo er vel det mest optimal pr. lydkvalitet/pris....?

kanskje hos ditt objektive syn..

Jepp, derfor spm.tegn til slutt, venter på tilbakemelding og andre

forslag.... ;)

Ps. blir vel litt off-topic nå så da kan vi flytte emnet

over til lyd og bilde kanskje ?

Jeg har aldri hørt Canton så jeg vet ikke hvor gode disse er. Hvem selger Canton egentlig? Kunne vært artig og fått litt mere erfaring..!

Lenke til kommentar
Canton Fortissimo er vel det mest optimal pr. lydkvalitet/pris....?

kanskje hos ditt objektive syn..

Jepp, derfor spm.tegn til slutt, venter på tilbakemelding og andre

forslag.... ;)

Ps. blir vel litt off-topic nå så da kan vi flytte emnet

over til lyd og bilde kanskje ?

Jeg har aldri hørt Canton så jeg vet ikke hvor gode disse er. Hvem selger Canton egentlig? Kunne vært artig og fått litt mere erfaring..!

http://www.audiotrends.com.au/profiles/profile-canton.htm

http://www.audiotrends.com.au/speakers/spk...n-satellite.htm

http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=09,09,,1,de

http://www.canton.de/www/index.php4?pg_id=10,10,,1,en

 

Fonissimo er vel utgått nå, tror jeg.........

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...