Gå til innhold

Hjelp meg!


Anbefalte innlegg

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

 

DRIVER_IRCL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

If this is the first time you have seen this stop error screen....

 

If problems cont....

 

** STOP: 0x000000d1 (0xA664F07B, 0x00000002, 0x00000000, 0xA664F07B)

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det som skjedde var at sikringen gikk mens pcn stod på. Den skrudde seg av, jeg fixa sikringen og skrudde på pcn igjen. Hver eneste gang uannsett SafeMode, Last known good conf... kommer den feil meldingen. Jeg har XP cd som jeg stapper i pcn og prøver å formatere. Midt i installasjonen av XP kommer error, på forskjellige steder hele tiden. Jeg lurer på om noen vet hva som har skjedd?... Noe i bios ellerno som må stiller av\på, kjøpe ny hd kanskje. Dette skjedde etter sikringen gikk, pcn har fungert fint alle år. Har ikke lagt inn noen nye programmer elller satt i nye hardwarer før eller etter dette har skjedd. Hjelp meg! Takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0x000000D1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile

 

 

du kan finne noen linker til å fikse det Her

Endret av Vike
Lenke til kommentar

Hadde prøvd clear cmos først ja. Er ikke sikkert ting er så galt, liten sjangs for software feil, og maskinen skal overleve ett strømbrudd. Du kan også prøve å reparere windows med installasjons cden. litt feilsøking er jo også mulig, siden det funker fint i safemode, kan du jo prøve å legge inn drivere ol. på nytt.

Lenke til kommentar

Ta en ting av gangen.

Har du en ekstra PSU liggende kan du bytte den ut.

Har du ekstra ram, bytt det også. Om du har flere rambrikker stående i, prøv med bare en av gangen.

Har du ekstra cpu så prøv å bytte den også.

Så kan du prøve å ta ut alle tilleggskort (lydkort, netverk, osv.)

 

Mest sansynlig er det hovedkortet, eller ram som er defekt. Ofte hjelper det å bare ta ut alle deler og putte dem inn igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...