Mr D Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Ønsker å lage noen sider med en bestemt størrelse og som bare viser tittellinjen. Kan dette gjøres i HTML eller må det brukes javascript? Har lett både her på forumet og andre steder, men det eneste jeg har funnet er en måte å sette størrelsen på: <HEAD> < < < <script language="JavaScript"> window.resizeTo(500,700); </script> </HEAD> Dette funker i IE, men ikke i Opera. Og hvordan blir jeg kvitt statusbar, adressefelt og knapper? Er det noe kloke hoder som kan hjelpe? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Hvorfor skal du det, da? Er jo bare irriterende. Edit: never mind... kan jo være høvelig på for eks. et forum Endret 10. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
yNx Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) <script language='javascript' type="text/javascript"> <!-- function shrink() { window.resizeTo('200','75'); } function expand() { window.resizeTo('200','450'); } //--> </script> edit: var litt for rask der, ja. Endret 10. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Det skulle være sider med et bilde på ca 400 x 400 px pluss litt tekst og en "lukk siden"-knapp. Endret 10. april 2004 av Mr D Lenke til kommentar
yNx Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Vel, jeg redigerte jo posten da jeg kom på hva det kunne brukes til. Se på koden til 'Min assistent' her på forumet. Endret 10. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 <script language='javascript' type="text/javascript"> <!-- function shrink() { window.resizeTo('200','75'); } function expand() { window.resizeTo('200','450'); } //--> Dette funka ikke hos meg. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Se nå. Sorry, funker fortsatt ikke. Et dumt spørsmål: Skulle koden stå i HEAD eller BODY? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 <html> <head> <script language='javascript' type="text/javascript"> <!-- function shrink(){ window.resizeTo('200','75'); } function expand(){ window.resizeTo('200','450'); } //--> </script> </head> <body> <a href="#" onclick="shrink()" title="shrink">Shrink</a> <a href="#" onclick="expand()" title="expand">Expand</a> </body> </html> Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 <html> <head> <script language='javascript' type="text/javascript"> <!-- function shrink(){ window.resizeTo('200','75'); } function expand(){ window.resizeTo('200','450'); } //--> </script> </head> <body> <a href="#" onclick="shrink()" title="shrink">Shrink</a> <a href="#" onclick="expand()" title="expand">Expand</a> </body> </html> Dette fungerte på en måte, men jeg ønsker at siden blir lastet i en bestemt størrelse uten statusbar/knapper/adresselinje. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Mr D: Har du sett på koden til "Min assistent"? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 I head function openWin(theURL,winName,features) { window.open(theURL,winName,features); } onClick, onSubmit, onMouseOver etc JavaScript:openWin('filnavn','vindunavn','toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=500,height=500') Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Mr D: Har du sett på koden til "Min assistent"? Ja, men det ble litt for mye for meg. Mista oversikten - er ikke så flink i HTML og javascript. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 (endret) I headfunction openWin(theURL,winName,features) { window.open(theURL,winName,features); } onClick, onSubmit, onMouseOver etc JavaScript:openWin('filnavn','vindunavn','toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=500,height=500') Dette er vel for å åpne en ny side med bestemte forutsetninger. Prøvde noe liknende, men fikk litt problemer når det var flere tilsvarende linker på samme siden. Derfor tenkte jeg at det ville være praktisk å bruke en vanlig link og sette størrelse og "status=0" o.l. i koden på den nye siden. Da blir det jo enklere å endre hvis jeg redigerer noen av de nye sidene også. - Trodde jeg da, men det ser ut som det ikke er så enkelt likevel.... Endret 10. april 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 eg ekje nåke reser på sånt, så eg kan ikkje hjelpe deg meir, men det går ikkje uten bruk av andre ting enn HTML Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå