Gå til innhold

Prosessor hastighet i forhold til intel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Offisielt fra AMD er vel at modellnummerene deres tilsvarer thunderbird hastighet ved tenkt frekvens. I praksis er det som han over sier at 2400+ tilsvarer en P4 ved 2.4GHz, dette stemmer faktisk så bra at man bør lukke ørene for den offisielle forklaringen, det ville sef ikke sett like bra ut for AMD å innrømme at de måler CPUene sine opp mot P4(t-bird stoppet vel på 1.4 Ghz, hadde selv en slik, arg). Er faktisk ikke sikker på om de ikke ville fått problemer med en slik praksis, konkuransereglene i enkelte land er svært strenge.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
den gamle cpuen min hvar pentium 4 2 ghz hadde still bedre fps en XP 2400 i counter-strike. så jeg vil tror at en XP 2400 er like bra som en pentium 4 1.8 A

Det er har svært lite med prosessoern å gjøre når man snakker om FPS i feks Counter-Strike.. Da er det for det meste opp til GFX ;)

Lenke til kommentar

Adana, det er kanskje det mest idiotiske jeg har hørt på lenge..

Hvem bryr seg om FPS i CS er på 150 eller 180? (eller hva den nå er), XP 2400+ har tilnærmet samme hastighet som P4 2,4ghz, og hvis en av de er raskere enn den andre, så er det XP2400+.

Lenke til kommentar
I følge marketsførings avdelingen til amd så har den same ytelse som en P4 2.4G, det er ikke langt unna virkeligheten.

Feil, det er markedsføringen i forhold til T-Bird (Tunderbird).

Synes om du skal svare på noe så ihvertfall ha peil på hva du svarer på:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...