Gå til innhold

Offisielt bilde av Geforce 6800 Ultra fra Nvidia


Merlin

Anbefalte innlegg

Hehe.. da er vi enige :)

Men jeg må si at jeg blir overrasket hvis kortet tar opp 2 plasser, har forstått at det ikke er nVidia som bygger kortene, som du sa, men siden 6800 lager mer varme enn 5950 så, burde det vel kanskje ta opp 2 sloter, eller så burde det ha kommet en ny versjon av 5950 som kun tar en slot. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='12/04/2004 : 12:35'] Uansett så har jeg bstemt meg for noe: Når jeg neste gang kjøper grafikkort, uansett hvilket det måtte være, skal det være PCIe-kort, og ikke AGP. Det er bare DUMT rett og slett å kjøpe NV40/R420 med AGP, regner vel med at PCIe versjonen yter EN DEL bedre:)

AGP bussen er ikke akkurat en stor begrensing idag, så noe stor umiddelbar ytelse forbedring vil det neppe være. Dessuten fra det jeg har hørt vil ikke NV40 ha native PCIe støtte, men bruke en AGP<->PCIe bridge chip slik som GeForce PCX.

Lenke til kommentar
mistapi: hvor har du hentet det bildet henne?

Bilde som the inquirer brukte, så tar jo ikke kortet opp to plasser..

Så en plass er det jo feil

Hmm.. begge bildene er nok ekte, men den jeg linket til er nok et review sample.. så mulig det ferdige HSF designet vil ta opp kun en kortplass.

Lenke til kommentar

hadde slik prsing vært tilfellet kunne nvidia virkelig ha gjort det stort.

 

slått ati på tid.

kanskje ytelse (ati har jo "hevet" spesifikasjonene etterhvert som NV40 har kommet ut mot lyset, kanskje de ikke har så mye som de trodde å stille opp med)

kanskje pris (slik ATi (el. produsentene av skjermkortene) "slo" nvidia med billige r9800pro kort)

 

jeg gleder meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...