Gå til innhold

Elendig batteri eller?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg før påske Sonys nye kamera DSC T1, og må si at jeg er meget skuffet over batteriet. Er fersk innenfor digitale kameraer, og lurer derfor på om at det er normalt at batteriet tappes selv når kameraet ikke er slått på? Har testet, og funnet ut at batteriet tappes tomt i løpet av ca 3 dager når kameraet ikke er i bruk i hele tatt. Når kameraet er i bruk er batteritiden ca 1 time. Er dette normalt, eller er nettopp dette batteriet sinnsykt dårlig? Vurderer nemlig å bytte kamera, og heller kjøpe Casio Exilim Z40.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er fersk innenfor digitale kameraer, og lurer derfor på om at det er normalt at batteriet tappes selv når kameraet ikke er slått på?
Alle batterier har en viss selvutladning når de ikke er i bruk, og i tillegg forsyner batteriet kameraets minne med strøm.

Men når det er sagt, så er dette strømforbruket så lite at det ikke er årsaken til at batteriet tappes.

At batteriet tappes i løpet av 3 dgr. uten at det er i bruk, er helt unormalt.

At batteriet varer bare en time når kameraet brukes, KAN være normalt, men høres noe lite ut.

Du må sjekke med spesifikasjonene på kamera.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg før påske Sonys nye kamera DSC T1, og må si at jeg er meget skuffet over batteriet. Er fersk innenfor digitale kameraer, og lurer derfor på om at det er normalt at batteriet tappes selv når kameraet ikke er slått på? Har testet, og funnet ut at batteriet tappes tomt i løpet av ca 3 dager når kameraet ikke er i bruk i hele tatt. Når kameraet er i bruk er batteritiden ca 1 time. Er dette normalt, eller er nettopp dette batteriet sinnsykt dårlig? Vurderer nemlig å bytte kamera, og heller kjøpe Casio Exilim Z40.

Steves digicams nederst på side 2 sier:

Sony quotes a battery life of approx. 80 minutes (170 images) with the LCD backlight on and approx. 100 minutes (200 images) with the backlight turned off. Viewing time is approx. 130 minutes.

Han sier også:

I recommend that you obtain a spare to avoid the inevitable disappointment a dead battery can cause.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...