genesis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Man må vel se på hva som faktisk ER. Så får den enkelte avgjøre om det teller negativt /postitivt, mye eller lite. Pris_ På microplex koster dette 2 345 kr. Selv synest jeg dette er xtremt. Allerede nå er det uaktuellt for meg. Hvor er det billigst? (hvilken pris er det?) Videre kan vi se på muligheten f.eks. vannkjøling. Dybden hjelper godt for de som er villige til å skjære opp kassen i toppen for en stor radiator. Selv er dette uaktuellt for meg. Spesiellt etter at jeg prøvde det på den nye cheif T. min og den nå ser voldtatt ut. Mulighet for xtrem luftkjøing. Denne er også god. Bla. på dybden. Her kan man vel kaste på en enorm ribbe + en 120mm adapter + 120mm vifte + enda en adapter + fanduckt ? Eller blir dette for mye? Hva med luftgjennomstrømmning? dobbelt opp med 80mm i front, gjør heller ikke dette noe særlig fristende for meg. Selv vil jeg ha 120mm, så får man heller droppe USB o.l. i front. (noe jeg heller ikke liker) Hva med bak? Heller ikke her er det vel lagt opp til 120mm? Er det mange nok 5" plasser? Selv ønsker jeg en rolig datamaskin og bruker zhalmans kjøle/støydempende løsning her. Derfor opptas altså 2stk slike plasser. Jeg har svært gjerne lyst på 2stk til harddisker. Da er det 2stk plasser igjen. Trenger man cooling fan speed greiene? selv ville jeg hatt ett rent kabinett. Er ALU platene tykke nok? For tykke? Skal ett slikt kabinett tåle en støyt? Trenger man uttrekkbart Hk-brett? Vil dette gå utover en ellers kraftig konstruksjon på kabinettet? Noen som bruker 40mm vifter ved hk? Bråker ikke det fælt da? Alle disse vifteplassene. Om man ikke vil ha 80mm vifter, eller 40mm vifter, eller ikke har vifter nok. Vil ikke da luftstrømmen bli kraftig redusert? Altså når en kanskje bare bruker 2 vifter, og ikke har kontroll over hvor luften går. Om ikke redusert, kanskje ikke den "rette" (varme) luften er den som blir forflyttet. (?) Er det bra at Hket o.l. er lett å stikke av meg på LAN o.l.? Lett å mekke på? Altså, hva teller for den enkelte? LMN! (last minute note) jeg antok at det var_ PC71USB/PC70USB som ble "diskutert" får håpe det er tilfellet, eller er det Lian Li PC73SLB? Det er vel en del av det samme som gjelder alikvell. Håper noen kan kommentere. Det er selvsagt noe jeg ikke har husket, tross at jeg bare prøver å ta med det viktigste. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) På et PC 70/71 er det ikke uttagbar hk skuff da disse har en slik enorm plass at dette ikke er nødvendig, likeså er den delen bak som det står to vifter + psu i utskiftbar her kan du enten lage eller kjøpe en ny med uttak for 120 mm vifte og da har du plass for radiatorn over eller under psu alt etter hvordan du snur den. i front står det to stk 80mm vifter dette er det ingen problemer med å forandre til en 120 mm vifte uten at dette går utover usb tilkoblingen. PS har selv et PC 70 Edit , når det gjelder hd plasser er det en egen ramme for dette nede i front den har plass til 5 disker + at du kan sette 2 stk sammen med floppy, så har det jo 6 stk 5,25 plasser Endret 11. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
diss Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Se nøye på kabinettet. Se hva som følger med som standard. Les en test eller to. Hva ser du? Hva tror du? Noe du vil betale XXXX,- for? Selvfølgelig er det verdt pengene da. Ellers ikke... En del av vitsen med et forum er jo å dele erfaringer og synspunkt. Hva er det som gjør at lian li er det beste valget for deg? Jeg har selv sett nøye på Lian Li sitt PC73SLB en stund, men jeg er ennå ikke helt overbevist. Ja visst har kabinettet løsninger som er unike, og javisst ser det bra ut... Men 3000 spenn? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Det spesielle med akkurat det kabinettet er jo den unike støydempingen og hvor forseggjordt den er , les tester og du vil se at det ikke er noen andre produsenter som kan fremvise en slik støydemping som det som er her, det er virkelig proft arbeid, i tillegg har det jo alle fordelene som er nevnt ved PC70/71 kabinettene. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Den utrekkbare hovedkortskuffen er jo genial. Hadde vært ekstremt dritt uten syns jeg. Hadde vært skikkelig dritt å måtte knote inni der, istedenfor å montere alt pent og ordentlig på brettet før man setter det inn. Dessuten syns jeg den HDD-racken i bunn av kabinettet er genial. Løsne to skruer og du kan ta ut hele racket med diskene i. Fint hvis du MÅ bytte disk, istedenfor å demontere begge sidedekslene og skru i tungvindte og trange plasser. Ellers så stråler det bare kvalitet av hele greia Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 En ting jeg lurer på angående aluminium, blir det lett ripete? Tåler det frakt fram og til bake til lan. Litt kjipt å ha et kabinett til 2k som er ripete etter noen få lan. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 En ting jeg lurer på angående aluminium, blir det lett ripete? Tåler det frakt fram og til bake til lan. Litt kjipt å ha et kabinett til 2k som er ripete etter noen få lan. For å si det sånn, du får lettere riper i lakken på et stålkabinett enn du får på dette men selfølgelig ingen kabinetter er beregnet for skarpe gjenstander i overflaten Lenke til kommentar
scoot Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 En ting med å ha uttagbar hovedkort brett er jo at du slipper å arbeide inni kabinettet, noe som gjør det enklere å bytte hw. Det har da mitt Aopen Hq08 og Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) En ting med å ha uttagbar hovedkort brett er jo at du slipper å arbeide inni kabinettet, noe som gjør det enklere å bytte hw. Det har da mitt Aopen Hq08 og Vet at det er mange kabinetter som har det, men det var ikke poenget mitt heller Bare forklarte et + med uttagbar hk brett, som en annen (husker ikke hvem) i denne tråden ikke forsto hva som var så bra med det .. Endret 11. april 2004 av ptv- Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Se nøye på kabinettet. Se hva som følger med som standard. Les en test eller to. Hva ser du? Hva tror du? Noe du vil betale XXXX,- for? Selvfølgelig er det verdt pengene da. Ellers ikke... En del av vitsen med et forum er jo å dele erfaringer og synspunkt. Hva er det som gjør at lian li er det beste valget for deg? Det er selvfølgelig korrekt. Men jeg kan verdsette ting som andre ikke tenker på, eller bryr seg om, og vice versa. Dermed er det like greit at folk gjør seg opp sin egen mening om kabinettet de har sett på. Det som gjorde Lian Li det beste valget for meg da jeg kjøpte det var: Viftestyring, filter, "skjermen" forran PSU, utseende, og moddepotensiale. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 La oss si du kjøper Lian Li for 1600, så får du med 5 vifter, da kan du trekke fra 500 kr, får du med viftestyring for de foran, trekk fra 100, får fint design, hovedkortskuff og status Lenke til kommentar
genesis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 sparks Skrevet 11/04/2004 : 20:08 La oss si du kjøper Lian Li for 1600, så får du med 5 vifter, da kan du trekke fra 500 kr, får du med viftestyring for de foran, trekk fra 100, får fint design, hovedkortskuff og status er lite enig i trekke fra tingen din. Det burde være valgfritt, og derfor selges så billig som mulig. De fleste er nok bare ute etter kabinettet. SElv er det bare 120mm som blir aktuellt for meg i fremtiden. ergo, dette kan være en negativ ting for folk. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Joda det kunne vært valgfritt er enig i det , men de fleste kjører med 80 mm vifter. Har selv et PC 70 og der var det ikke akkurat noen problemer å tilpasse verken det ene eller det andre, nå holder jeg imidlertid på med å bygge meg nytt så da blir vel PC70 en et delekabinett eller solgt rimelig Lenke til kommentar
SEC44 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 For mange er innmaten det viktigste. Det er der man putter pengene. For andre er innpakningen og ikke minst de muligheter og de fordeler arbeidsmessig kabinettet gir, også veldig viktig. Mye koker ned til hvor mange kroner du ønsker å bruke totalt sett og hva du vil bruke de til. Mitt LianLi 6070 m/Mist 350W kom meg på 2.942 fra Microplex. Mye penger. Er det verdt pengene ? Vet ikke. Men jeg vet at jeg er veldig fornøyd med det jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jepp, du er fornøyd og det er det viktigste. Hvor mange er det ikke som kjøper en ting bare pga at den er billig og så angrer de bittert etterpå. Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Ehem... Rolls Royce koster også penger... Men håndtverket er det ikke noe å si på.. Lenke til kommentar
Abits Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vel ikke alle har øye for kunst, en mingvase er også kvalitet av høyeste klasse men den er ikke beregnet for å slippes i gulvet Et kabinett skal gjerne være pent og selfølgelig ikke mistes i gulvet Et lian er sikkert ok det, men ser litt gammelt ut i dag, er for skrøpelig i forhold til stål kabinetter Å sammenligne med en mingvase stemmer ikke, pga lian har ikke kvaliteten som mange påstår dette prisnivået som lian ha er vel gjordt med hensikt, man kikker litt på enkelte fora og skyver så prisen deretter. Forøvrig er ikke lian det peneste som finnest Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Og her kommer smaken inn, jeg for min del har ikke sett noet annet kabinett som selges i Norge som er penere en Lian Li, men det er meg og jeg uttaler meg etter min smak Lenke til kommentar
Locomotiv Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 børsta aluminium uten noe pikkpakk og gode praktiske løsninger er grunnen til at jeg synes lian er fremst. Lenke til kommentar
immo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Har selv et lian li.. syntes det ripet litt lett men er vel ikke værre enn andre i stål. Varmen føres litt lettere ut gjennom veggene på aluminium. Det er ingen skarpe kanter og det er tommelskruer Det er lett å flytte på og bære.. enkelt å håndtere rett og slett. Det er tatt hensyn til de fleste detaljer og det fordyrer. Er totalen som gjør det bra.. kan være andre er bedre på enkelte punkt. Ville valgt Lian Li igjen.. spesielt om de kom med barebone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå