reybr Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Tør jeg spørre hvilken linje herligheten skal kjøre på? Ut i fra IP adressen er det en Tele2 ADSL linje, og det gir jo en maks uthastighet på 256k (Husker ikke hvilke IP adresser som har 128 og hvem som 256) PC-Expert wannabe: Å selge webhosting løsninger videre fra ditt ADSL abonnement vil være et klart brudd på Tele2 sine vilkår for ADSL abonnementet, noe å sette opp en HTTP eller FTP server forsåvidt også er. Å selge en slik løsning vil faktisk kunne føre til erstatningssøksmål fra Tele2 Hvis du likevel velger å sette opp en webserver (til tross for at Tele2 sine vilkår sier at du ikke har lov til det), så vil jeg absolutt anbefale Apache webserver. Den virker veldig greit med standardinnstillinger. Aberet med den er at det ikke finnes noe grafisk grensesnitt for å forandre på innstillingene. Alt må gjøres med en teksteditor og conf.filene (Ihvertfall sist jeg satt opp en Apache server) Skal du i tillegg kjøre PHP sider på denne serveren, så må du laste ned en add-on til Apache for dette. Og ettersom du har ADSL fra Tele2, har du en IP adresse som over tid vil forandre seg. Du bør derfor benytte deg av en DynamiskDNS tjeneste som DynDNS.org eller no-ip.com Endret 10. april 2004 av reybr Lenke til kommentar
pc.expert.....wannabe Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 er det ulovlig om jeg bruker den kun til min egen side da???? eller ikke tar penger for å leie ut? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 er det ulovlig om jeg bruker den kun til min egen side da????eller ikke tar penger for å leie ut? Det finner du vilkårene til din ISP, antagelig er det OK og gi server plass til f.eks den lokale sjakklubben o.l samt egne domener så lenge det ikke er kommersielt innhold på dem. At f.eks sjakklubben selger krus o.l for skaffe inntekter er nok OK og innenfor begrepet ikke komersielt. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) er det ulovlig om jeg bruker den kun til min egen side da????eller ikke tar penger for å leie ut? Ja, se avtalevilkår deres. EDIT: Slo opp på avtalevilkårene 4.6 Bruk av tjenesten Kunden har ikke adgang til å sette opp nettverk utover Kundens egen husstand. Kunden har ikke adgang til å etablere en FTP og/eller WEB-basert server tilknyttet Tjenesten. Det er ikke tillatt å benytte Tjenesten til kommersielle aktiviteter. EDIT igjen: Hver så snill å dropp bruken av bold tekst Endret 11. april 2004 av reybr Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Kunden har ikke adgang til å etablere en FTP og/eller WEB-basert server tilknyttet Tjenesten. Det er ikke tillatt å benytte Tjenesten til kommersielle aktiviteter. Tja, tviler veldig på at det betyr noe så lenge dette er lavtrafikk, lovelig innhold og ikke provoserer frem DDOS-angrep o.l Men ønsker de og bli kvitt en brysom kunde så kan jo et slikt brudd brukes Lenke til kommentar
reybr Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Det er nok som agvg sier. Tele2 har bedre ting å gjøre enn å lete opp webservere på kundenes linje. Er det lite trafikk og lovlig innhold er det nok ikke noe problem. Men du bør være klar over at det er nevnt i vilkåra Lenke til kommentar
pc.expert.....wannabe Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 tror jeg ikke gidder å lage serveren jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå