marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Har vært inne på brenner.no og brreg.no for å finne ut hvem som står bak brenner.no Men jeg finner ingen informasjon om foretaket. Er det trygt å bestille fra brenner.no? Skulle gjerne likt og visst hvem som eier det, og hvem som står bak Noen som kan hjelpe meg? -b- Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Checking server [whois.norid.no] Results: % Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.html % Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/kopirett.en.html Domain Information Domain Name................: brenner.no Organization Handle........: TAH9O-NORID Registrar Handle...........: REG555-NORID Legal-c Handle.............: TAH44P-NORID Tech-c Handle..............: IO21P-NORID Zone-c Handle..............: IO21P-NORID Bill-c Handle..............: TU56P-NORID Nameserver Handle..........: DNS182H-NORID Nameserver Handle..........: DNS183H-NORID Additional information: Created: 2002-08-22 Last updated: 2003-06-05 NORID Handle...............: TAH9O-NORID Organization Name..........: TOR ARNE HELGESEN Organization Number........: 984738501 Post Address...............: Sørstrandveien 2 Postal Code................: N-4076 Postal Area................: VASSØY Country....................: NORWAY Phone Number...............: +47 51 89 63 86 Fax Number.................: +47 00 00 00 00 Email Address..............: [email protected] -KJ Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 det hadde jeg ikke tenkt på, gitt! takk for hjelpen Nå skal jeg se om jeg finner han i brønnøysundregistrene. -b- Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Og da var det ikke vanskelig å finne ut litt informasjon. Synes det er litt dumt når det ikke står noe som helst på hjemmesiden. Liker at informasjonen er tilgjengelig. Organisasjonsnummer: 984 738 501 Navn/Firma: TOR ARNE HELGESEN Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak Forretningsadresse: Sørstrandveien 2 4076 VASSØY Kommune: STAVANGER Postadresse: - E-postadresse: [email protected] Internettadresse: - Telefon: 51 89 63 86 Mobil: - Telefaks: - Registrert i Enhetsregisteret: 15.08.2002 Stiftelsesdato: - Innehaver: Tor Arne Helgesen Næringskode®: 52614 Postordreh. med el. hush.app./radio/fj.syn/plater/kass./mus.inst. Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende Også registrert i: Foretaksregisteret Merverdiavgiftsmanntallet Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Veldig lik denne? http://www.dvdr.cd/ Har handla her og er svært fornøgd med princoplatene. Edit: Var ikkje mine ord at det var samme butikk. Endret 10. april 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 (endret) så brenner.no og http://www.dvdr.cd/ er det samme. Lurer meg på hvor mange nettsteder denne luringen har? -b- ->edit->hva med http://www.norwaydisc.no ?? Ser nokså likt ut det også :-) -b- Endret 11. april 2004 av bono_head Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 har handlet fra brenner.no flere ganger og har ingen vonde ord om den butikken. Har forhåndsbetalt hver gang, og varene har alltid kommet til rett tid. Platene har det heller ikke vært noe å utsette på... Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Har handlet fra brenner.no selv, og er fornøyd med det. Men jeg sendte epost med spørsmål, og da fikk jeg svar derfra en måned etter, og det er for sent. Bortsett fra det er jeg fornøyd. men jeg liker å kunne se for eksempel foretaksnummeret på en nettbutikk. Og det finner jeg ikke hos brenner.no Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 det hadde jeg ikke tenkt på, gitt! takk for hjelpen -b- Versågod! -KJ Lenke til kommentar
norrick Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har vært inne på brenner.no og brreg.no for å finne ut hvem som står bak brenner.no Men jeg finner ingen informasjon om foretaket.Er det trygt å bestille fra brenner.no? Skulle gjerne likt og visst hvem som eier det, og hvem som står bak Noen som kan hjelpe meg? -b- Hvorfor vil du ha greie på det? Ser ikke poenget om du ikke har hatt problemer med dem. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Poenget mitt er at jeg liker å vite litt om folk jeg handler med. Og hvis jeg ikke har hatt problemer, så betyr vel ikke det at jeg ikke kan få problemer. Og hvis det er et AS, har jeg vel litt andre rettigheter enn et personlig selskap? Ikke noe big deal, er bare nysgjerrig. -b- Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Dine rettigheter er beskyttet av Forbrukerkjøpsloven uansett om selskapet er et AS eller et enkelmannsforetak. -KJ Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) bono_head: Om det er enkeltmannsforetak eller AS har rettighetsmessig ingen betydning for deg som kjøper. Uansett er det forbrukerkjøpsloven som gjelder dersom du er privatperson, og kjøpsloven/avtaleloven dersom det et B2B kjøp. Det er kun ved handel mellom 2 privatpersoner kjøpslovverket ikke gjelder. Da gjelder bare avtaleloven. Men uansett anbefaler jeg ingen å forskuddsbetale, i hverfall dersom det er beløp av noen størrelse. Og jeg er helt enig i at det ikke er dumt å hente inn opplysninger om hvem man handler med. Edit: Ser at jevel har svart på det samme. Endret 11. april 2004 av Bolson Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 brukerløve smurfløven.. når en er konkurs og du har en defekt brenner.. sier bare lykke til. Å sjekke i tilleg hvem man handler med bort sett fra hvad løven sier er ansvarlig og god praksis. Løven også sier at ingen kan grisebanke deg men det skjer uansett Simon Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 brukerløve smurfløven.. når en er konkurs og du har en defekt brenner.. sier bare lykke til. Å sjekke i tilleg hvem man handler med bort sett fra hvad løven sier er ansvarlig og god praksis.Løven også sier at ingen kan grisebanke deg men det skjer uansett Simon Skal du poste svada finnes det en egen avdeling for det. Hvis selgeren av varen går konkurs mister man den garantien som forbrukekjøpsloven pålegger, men i mange tilfeller kan man allikevel få reparert varen gjennom andre forhandlere av samme merke. Hvis forhandleren går konkurs vil det ikke være vesentlig forskjell for deg som kunde om han hadde AS eller om han var et enkeltmannsforetak. Du mister din garantist uansett. -KJ Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvis selgeren av varen går konkurs mister man den garantien som forbrukekjøpsloven pålegger, men i mange tilfeller kan man allikevel få reparert varen gjennom andre forhandlere av samme merke. Hvis forhandleren går konkurs vil det ikke være vesentlig forskjell for deg som kunde om han hadde AS eller om han var et enkeltmannsforetak. Du mister din garantist uansett. -KJ Dette er gjentatt mange ganger her på forumet, og burde være greit å få med seg: Forbrukerkjøpsloven pålegger ingen garanti. Garanti er noe selger/importør el.l. kan yte i tillegg til den lovfestede reklamasjonsretten. For øvrig er det ofte importør/produsent som gir garanti, så at selger går konkurs spiller da ikke fullt så stor rolle. Lenke til kommentar
N3v3R3nD Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Veldig lik denne? http://www.dvdr.cd/ Har handla her og er svært fornøgd med princoplatene. Edit: Var ikkje mine ord at det var samme butikk. Heia, www.dvdr.cd og brenner.no er 2 forskjellige butikker Ang designet er dette et open source project av osCommerce, jeg kan ikke noe for han brukte samme design 3 dager etter meg Byttet farger så de ikke ble helt like, så dumt ut. Kommer til og forandre mere med tiden, å forum er lagt inn der også som alle er velkommen til og bruke M.V.H DVDR.CD p.s Ulvestad Glad du ble fornøyd Lenke til kommentar
norrick Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 når en er konkurs og du har en defekt brenner.. sier bare lykke til. Simon Det er uansett ikke et problem siden garantien blir gitt fra importøren. Jeg har selv handlet hardware hos butikker som har gått konkurs og jeg har aldri hatt problemer med å sende inn hardwaren til garantirep. hos importør. Lenke til kommentar
joker Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Har handlet der og er kjempe fornøyd Jeg handler alle mine plater derfra.. Har fått rask levering og 14 dager kreditt Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Nå har jeg gått over til dvdr.cd, billigere princo plater og slenger på covere også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå