runeae Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Når jeg har 4 eller flere vinduer åpne samtidig så har maskina en tendens til å låse seg. Har nå hatt det i ca 2 mnd, trodde først det var pga Office 2003, og fjernet den og installerte OpenOffice. Men problemet fortsatte, oppdaget da at når jeg hadde få vindu oppe så låste maskina seg aldri. Har hatt oppi 7 vinduer oppe en kort periode uten at det skjedde noe, men gjerne med IE-vinduer og Word-filer oppe så låser hele f...skapen seg. Har en del bi-programmer som går i bakgrunnen, men dem har aldri skapt problemer før. Logger av eller restarter maskinen for å få "kontakt igjen". Må da avslutte hvert program manuelt, eller jeg kan bruke "svenske knappen". Har vurdert å installere på nytt. Så er det noen som kan ha lignende problemer, en bug retter eller andre seriøse løsninger. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Tror heller problemet er driver eller maskinvare -relatert. Kan du poste maskinvaren din? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 hmm, endel programmer som går i bakgrunnen ( hvem har ikke det ) - har du rutiner med oppdatert anti-spyware + vedlikehold + drivere ? btw. profilen viser at du har bra med ressurser, men psu mangler der. Lenke til kommentar
runeae Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Maskin vare: Gigabyte KT400 AGP8X/FSB833 AMD Athlon Barton XP 2500+ 1.84 GHz Kingstone 512 MB RAM 333MHz DDR PC2700 CL2.5 Gainward GeForce4 MX440-8X 128MB DDR HD1: 120GB IBM Deskstar 120GXP HD2: 40GB IBM Deskstar 120GXP Prosesser som kjører: http://rune.hopto.org/image/prosesser.jpg Her er det noen som snakker over mitt hode:hmm:. Så hva er 'psu' og 'btw'? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 (endret) Her er det noen som snakker over mitt hode:hmm:. Så hva er 'psu' og 'btw'? PSU er strømforsyningen på PC'n (Power supply) btw er en forkortning av "by the way" som betyr noe som f.eks. "forresten" e.l. Men det skjønner du sikkert Ser egentlig ikke noe galt med maskinvaren eller prosessene dine. Det ville kanskje være en ide å scanne etter spyware med enten Spybot eller Adaware. Sørg for å oppdatere programmene sine "program lister". Hvilke drivere bruker du til skjermkortet ditt? Kanskje du kan prøve å installere de siste driverene hos http://www.nvidia.com? Husk å avinstallere de gamle driverene før du installerer nye. Det er også anbefalt at du deaktivere antivirus programmer når du installerer de. Om det ikke er nok så ville jeg ha installert de siste driverene til hovedkortet. Ikke sikker på chipsetet til hovedkortet ditt, men dersom det er et VIA Chipset så søk etter VIA 4 in 1 drivers. Det enkleste er vel å sjekke produsentens hjemmeside. Endret 10. april 2004 av TCi Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) psu= power supply unit ( strømforsyning ) btw.= by-the-way ( forresten ) ...den prosessloggen = forstoppelse, men er greit å kurere. Slett skrot + kjør oppdatert Ad-aware - tilslutt generelt vedlikehold ( diskopprydding og defragmentering med Norton auto-protect disablet ). edit: oops, innlegget ble liggende lenge og jeg sjekka ikke før sending Endret 11. april 2004 av Zink Lenke til kommentar
runeae Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Har nå oppdatert drivere til skjermkort og vurderte å flash'e bios til skjermkortet, men det var så mye sty . Nå får jeg vente å se om den henger seg. Takker for alle innspill . Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Bruker du mye RAM når maskina henger seg? Kan også være RAMbrikken som er på tur til å takke for seg. Lenke til kommentar
runeae Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Bruker skjelden mer enn 40 - 50% av minnet (512MB). De ganger jeg ligger mellom 80 - 100% så har jeg skjelden opplevd at maskina henger seg, og når den så gjør det så løser det seg iløpet av 30 til 60 sek. Skulle ikke tro at akkurat det var et problem, men en vet jo aldri. ..... .... ... .. . Endret 11. april 2004 av runeae Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå