Gå til innhold

Hercules 9800 pro

Anbefalte innlegg

Kortet er nå litt over et halvt år og i dag merket jeg et merkelig problem:

Plutselig nå og da kommer det et helt hvitt bilde i et millisekund og så fortsetter bildet som før :scared:

Merket dette når jeg spillte Far Cry demoen men det kommer også i windows.

Er det noen som vet hva som er galt?

Hva skal jeg gjøre?

Kortet er ikke klokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg testa litt med Battlefield Vietnam (fullversjonen denne gangen :p ) og da kom det svarte bilder hele tiden i stedet :roll:

Må jeg virkelig sende kortet tilbake til webshopen? Det er jo no styr (de har jo ikke Hercules lenger heller) Hvor lang er garantien?

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

hmm... det var ikke voldsomt til respons her :ermm:

Jeg kan legge til at jeg målte temperaturen med ekstern måler på minne brikkene på kortet og de kom opp i 50 c full load.

Dette er da ikke spessielt mye (er det vel)?

Når det gjelder mulig nytt kort fra multicom (der jeg kjøpte Herculesen min) kan jeg si at jeg ikke godtar kort fra saphire eller powercolur fordi Hercules er et mye dyrere merke?

Lenke til kommentar

Du skal vertfall ikke tape noe på at det var feil på kortet (hvis det nå er det). Har du nye drivere. Vet ikke helt hvordan det er på driver fronten hos ati, men tror ikke det er så lenge siden det kom ut nye drivere.

Evt kan du jo sjekke Faq på ati's hjemmeside eller hercules sin. Noe mer en dette vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Mener at garantien er på 2 år, og det skal ikke være noen problemer med garantien. De skulle jo ha forsette med å hjelpe folk som fikk problemer til garentien hadde gått ut på alle kortene. Selvfølgelig så er det jo noe dritt og måtte sende fra seg kortet.

Jeg ville ikke ha tatt til takke med et kort fra Sapphire eller Powercolor hvis jeg måtte bytte, siden prisenforskjellen var såpass stor. Beste er jo å få det fikset, og siden kortet ikke er eldre enn 6 månder så skal ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar

ja jeg har nyeste drivere (catalyst 4.4)

nei jeg vil ikke sende kortet fra meg med det første

MU26599 du sier at det beste er å fikse kortet, mener du fysisk eller er det noe med no software?

jeg skal dykke mer i problemet i morgen

det ser ut som at det kommer hvite (og svarte) bilder på skjermen hyppigere jo mer krevende oppgaver jeg gir kortet (eller jo varmere det blir) kansje det er det som er problemet?

uansett takk for svar så langt, men problemet er ikke løst enda.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte fysisk. Har du bare sett dette i battlefield og far cry? Eller skjer det i andre spill også. Har ikke spilt battlefield, men jeg spiller far cry og har ikke vært borti de problemmene du nevner. Har spilt far cry med cat. 4.3 og 4.4...

Har du overklokket kortet?

Lenke til kommentar

Synes det er tåpelig å ikke sende kortet til reparasjon i stedet for å fikse det selv. Om du tukler med det kan du risikere at garantien går fløyten.

Jeg har en halvt år gammel Hyundai q17s og jeg vil ikke tro at den merker om jeg kjører krevende spill eller ikke

Det kan vel være en feil på den? Har du merket noe tidligere?

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Mener at garantien er på 2 år, og det skal ikke være noen problemer med garantien. De skulle jo ha forsette med å hjelpe folk som fikk problemer til garentien hadde gått ut på alle kortene. Selvfølgelig så er det jo noe dritt og måtte sende fra seg kortet.

Jeg ville ikke ha tatt til takke med et kort fra Sapphire eller Powercolor hvis jeg måtte bytte, siden prisenforskjellen var såpass stor. Beste er jo å få det fikset, og siden kortet ikke er eldre enn 6 månder så skal ikke det være noe problem.

Tror Hercules har 3 år.

XT korta har det værtfall.

Lenke til kommentar
Synes det er tåpelig å ikke sende kortet til reparasjon i stedet for å fikse det selv. Om du tukler med det kan du risikere at garantien går fløyten.

Jeg har en halvt år gammel Hyundai q17s og jeg vil ikke tro at den merker om jeg kjører krevende spill eller ikke

Det kan vel være en feil på den? Har du merket noe tidligere?

Ja jeg tror ikke jeg skal begynne å reparere kortet fysisk nei

Da trenger man jo en del kunnskaper eller hva? :hmm:

Det ser ut til at det har sammenheng med varme fordi når jeg startet maskinen i dag tidlig var det ikke tegn til problemet i Windows iallefal.

Edit: Nei jeg har ikke hatt problemer med skjermen før

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Prøv å kjør med kabinettet oppe samt ekstra vifter som blåser inn rett på grafikk kortet. Har Hercules 9800 pro 128 MB selv og ikke opplevd dette problemet. Men siden du ikke opplever problemet når PC'en er kald, så kan det være temperatur problem.

Ved å kjøre med kabinettet på vidt gap + ekstra vifter som blåser rett på skjerkortet så vil du nok senke temperaturen en god del, i allefall noen grader. Slik at du kan sjekke om du får samme problemet i Battlefield og Farcry da. Evt like raskt/ofte. Om det ikke dukker opp da så er det nok temperatur problem.

Jeg er i allefall strålende fornøyd med mitt Hercules kort. :):love:

Kjører det i ett chieftec dragon kabinett og har en vifte i døra som blåser inn på skjermkortet. Hercules kortet mitt er ikke overklokket eller byttet vifte på. Alt orginalt.

Lykke til i allefall, samt gi oss gjerne enn update på løsningen når den kommer. :)

Lenke til kommentar

Problemet er løst!!

Jeg vet ikke helt hva som var problemet men plutselig så vrika alt som det skulle igjen.

Trodde først det var en konflikt med en codec pakke jeg innstallerte fordi problemet ble borte når jeg avinnstallerte den.

Men så måtte jeg være sikker så jeg installerte den igje uten at problemet kom tilbake :roll:

Uansett har jeg tenkt å kjøpe en vifte som kan blåse på skjermkortet :yes:

Har sett litt på denne som jeg kan sette så den blåser rett på kortet.

Vet det er en Clas Olson vifte men det er andre her på forumet som har den og er fornøyde med den ;)

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...