Black Star Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Kjøpte meg ett eMagic harddiskkabinett for å koble en Western Digital disk til ved behov. Satt disken (som fungerte fint sist jeg brukte den) inn i eMagic boksen, og koblet den til den ene av de to firewire portene jeg har. Startet opp maskinen, og windows fant IEEE1394 (firewire) kontrolleren OG disken, men det kommer opp ett gult utropstegn og jeg får beskjed om at Windows har stoppet enheten. Har prøvd å avinstallere enheten, starte opp maskinen på nytt, reinstallere den, koble den til mens maskinen står på... og kjørt troubleshooteren i Windows XP uten hell. Jeg har ikke USB 2.0, så jeg får ikke sjekket den på den måten. Noen som har noen tips? Jeg bruker den ene av to firewire innganger på mitt Pinnacle DV500 DVD redigeringskort. Harddisken er en Western Digital 160GB SE, den eksterne boksen er av typen eMagic med både USB 2.0 og Firewire utgang. Operativsystem er Windows XP Pro. Dumt spørsmål helt på tampen, men går det ann å koble den til USB 1.1 porten min bare for å sjekke om den funker der? Eller kan det ødelegge noe? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Går an å koble til USB1.1-porten ja, men belag deg på å vente _en god stund_ når den "kobler til". Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Er IEEE1394 enablet i bios ? eller i nettverkstilkoblinger ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Er IEEE1394 enablet i bios ? eller i nettverkstilkoblinger ? Ja, den står som enabled der. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. april 2004 Forfatter Del Skrevet 10. april 2004 Prøvde den på en kamerats PC. Han har USB 2.0, og der koblet den til uten problemer. Han har ikke firewire, så jeg får ikke prøvd det. Rart det ikke funker med firewire på min maskin da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå